El Ple aprova una resolució per destinar a habitatge social els beneficis de PUMSA de la venda de l’indivís d’una finca

El Ple ordinari del mes de novembre va aprovar per unanimitat una Proposta de resolució presentada per VOLEMataró sobre la partida concreta de PUMSA relacionada amb venda de percentatges de pastilles urbanístiques en Mataró, i del resultat econòmic d’una plusvàlua per transacció (sense desenvolupar cap projecte).
El text íntegre de la proposta és el següent:
“L’empresa Municipal PUMSA gestiona i custodia l’ordenament urbanístic, desenvolupament i en determinades situacions, és propietària d’indivisos. Participats amb altres promotors, el que genera dependència i impedeix poder presentar i liderar projectes d’habitatge.
Estem en un moment en el fet que la construcció ha tornat a engegar projectes, un moment en el qual tornem a reviure situacions d’especulació, fa poc ho hem viscut en l’últim consell d’administració de PUMSA amb” l’empresa Maresyterey S.L” els consellers han vist el “passing” d’aquesta empresa que no ha proposat cap projecte i si ha guanyat en menys d’un any un dineral amb la venda d’un solar en el qual hem estat copropietaris d’un percentatge petit. A PUMSA li ha suposat un benefici d’1.300.000 € entre plusvàlua de segona transacció i beneficis per l’indivís que l’ajuntament compartia amb altres promotors en un percentatge petit.
Així es comencen a donar situacions semblants en altres pastilles, i és responsabilitat d’aquest consistori reaccionar a temps i no ser part del “negoci”, sinó, aprofitar el moment per reinvertir els beneficis en projectes en regim cooperatiu i invertir en solars i/o edificis a mig construir que l’anterior crisi va deixar a mig projecte i que formin part del nostre paisatge urbà, testimoni del fracàs i la decadència de l’anterior bombolla immobiliària. L’experiència ens ha de posar en alerta i l’Ajuntament ha de proposar projectes d’habitatge assequible i/o social, que facin front als desnonaments i que treballin per la igualtat social i garanteixin el dret a l’habitatge tal com estableix l’article 47 de la Constitució Espanyola.
És per tot el que s’ha exposat que VOLEMataró sol•licita a l’ajuntament els següents acords:
1. Que aquests 1.300.000 € es destinin a la proposta ferma d’un projecte d’habitatges assequibles i/o socials, i es reservi donar resposta a la necessitat d’habitatge.
2. Establir un calendari de forma urgent per aquest 2019 amb tècnics i empreses en règim de cooperatives.
3. Que aquesta partida econòmica es blindi només per reinvertir en habitatge social i assequible, sota el control tècnic, administratiu, jurídic i polític d’aquest consistori.
4. Passar el pressupost del projecte una vegada definit a la Generalitat instant de la coparticipació econòmica i instant a què siguin responsables de les seves competències.
5. L’àrea d’urbanisme ens farà partícips del control i informació del projecte i el seu desenvolupament”.

L’Oficina Antifrau de Catalunya arxiva la investigació sobre l’edifici El Rengle

DSC_0117

 

 

 

 

 

 

La Fiscalia ja havia arxivat al 2015 una denúncia d’Antifrau en no veure indicis de responsabilitat penal en la contractació i construcció de l’immoble

L’Oficina Antifrau de Catalunya (OAC) ha comunicat a l’Ajuntament que ha arxivat la seva investigació sobre l’edifici El Rengle, en no apreciar delicte ni tampoc cap supòsit d’ús o destinació irregulars de fons públics pel sobrecost de les obres. El fiscal en cap de Mataró ja va arxivar al 2015 la denúncia que va presentar l’OAC per suposades irregularitats en no veure indicis de responsabilitat penal.
L’empresa municipal PUMSA va adjudicar al juliol de 2007 a FCC la construcció de l’edifici d’usos terciaris al sector del Rengle per un pressupost de 15.647.859 €. Les obres, acabades al maig de 2010, van passar a 22.329.850 € de cost final (ambdós preus sense IVA). L’Ajuntament acabarà pagant per l’edifici 21.160.208,96 € més l’IVA després de negociar amb FCC el pagament ajornat. Al 2019 s’abonarà l’últim pagament pendent (2.352.041,80 € més els interessos pactats).
Antifrau ha analitzat el treball resultant de la Comissió informativa municipal constituïda al 2016 amb caràcter especial per estudiar la licitació, construcció i comercialització de l’edifici El Rengle. A més d’excloure la responsabilitat penal, l’OAC conclou que “no s’aprecia en els fets comunicats cap altre supòsit d’ús o destinació irregulars de fons públics, de qualsevol altre aprofitament irregular que comporti conflicte d’interessos o l’ús en benefici privat d’informacions derivades de l’exercici de funcions públiques, d’activitats il·legals o contràries als interessos generals o a la deguda gestió dels fons públics, o de conductes oposades a la probitat o contràries als principis d’objectivitat, eficàcia i submissió plena a la llei i al dret”. L’OAC emplaça a utilitzar la via administrativa i/o la jurisdiccional civil per reclamar els sobrecostos no justificats, demanda que ja ha estat interposada i admesa a tràmit.
PUMSA va presentar el passat 4 de juliol una demanda civil per reclamar 1,7 milions d’euros de sobrecostos no justificats a l’empresa GPO, encarregada de la direcció d’obra en la fase final de construcció, i a la constructora FCC com a possible responsable civil subsidiària. L’inici d’accions legals per via civil es va aprovar prèviament al Consell d’Administració de PUMSA i es recomanava també a les conclusions de la Comissió informativa municipal especial.

 

 

 

 

 

 

 

 

L’alcalde visita les obres d’urbanització que PUMSA realitza a l’Eix Herrera

vistes_eix_herrera_30_10_2018

 

 

 

 

 

 

 

L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) està realitzant des del mes de març de 2018 les obres d’urbanització de l’àmbit de l’Eix Herrera ubicat entre la plaça de Joan Fiveller i el carrer de Francisco Pacheco. L’alcalde, David Bote, acompanyat del president de PUMSA, Juan Carlos Jerez, han visitat avui els treballs.

En concret, les obres corresponen al polígon 1 de la unitat d’actuació Eix Herrera-Escorxador (UA-84d), i afecten a les illes compreses entre els carrers de Franciso Herrera, de José Francisco Pacheco, d’Enric Prat de la Riba, de Floridablanca, d’Antoni Viladomat i de Josep Sabater i Sust.

Descripció de les obres

Les obres comporten tant els treballs pròpiament d’urbanització com l’extensió de la xarxa elèctrica, que es paguen amb els aprofitaments dels propietaris del sector.

La zona que s’està urbanitzant suma un total de 12.003 m² de sòl entre superfície viària i de zones verdes. Els carrers de Francisco Herrera, d’Enric Prat de la Riba i de Francisco Pacheco ampliaran les seves seccions fins a superar els 20 metres d’amplada, convertint-se en l’eix cívic de vinculació del centre amb l’entrada per llevant.

Els treballs d’urbanització s’han adjudicat a l’empresa Vialitat i Serveis SLU (Vialser) per un import de 2.141.013 € (IVA inclòs). Contemplen la pavimentació dels carrers, l’enllumenat públic, les xarxes de serveis de clavegueram, aigua potable, gas, electricitat, telecomunicacions, comunicacions municipals, el reg i l’enjardinament, la senyalització i el mobiliari urbà. A l’àmbit s’utilitza un paviment tàctil de botons adaptat per a persones cegues que, per les seves característiques, els permetrà reconèixer fàcilment l’espai de vianants de la zona per a vehicles.

Fins ara s’ha estat treballant en la urbanització dels carrers de Franciso Herrera, de José Francisco Pacheco i de Floridablanca (aquest entre els carrers de Francisco Herrera i d’Antoni Viladomat), mancant només la plantació de la vegetació i la pavimentació de la calçada d’aquests trams de carrer. Resta pendent eliminar l’estació transformadora que ocupa part de la calçada del carrer de Francisco Herrera. Està previst que a finals de desembre estigui acabada la urbanització complerta d’aquests trams de carrer i es puguin obrir al trànsit general els carrers de Francisco Herrrera i José Francisco Pacheco.

Aquesta setmana s’inicia la urbanització de la nova vorera passeig del carrer d’Enric Prat de la Riba, que està prevista que acabi a finals d’any. La resta de l’àmbit pendent d’urbanitzar és la calçada del carrer d’Enric Prat de la Riba, així com els carrers de Floridablanca i d’Antoni Viladomat que es preveu tenir-los acabats a finals de febrer de 2019.

L’empresa Eiffage Energia SLU és l’adjudicatària dels treballs de nova extensió de la xarxa elèctrica en mitja i baixa tensió als nous edificis, i de la variant de la xarxa de mitja i baixa tensió del carrer de Francisco Pacheco, segons els estudis fets per la companyia subministradora. Aquesta part dels treballs suposa un cost de 226.012 € (IVA inclòs), i en data d’avui està realitzada la xarxa interior al sector d’urbanització. Queden per executar les connexions amb la xarxa de la part nord, prevista per a finals de desembre.

PUMSA també ha adjudicat a l’empresa Projectes MICMA, SL, per un import de 63.888,18 € (més IVA), la rehabilitació de la xemeneia Clement Marot, que quedarà integrada dins els espais públics previstos. Les obres tenen una durada de 2 mesos i es preveu que finalitzin al febrer com la resta de treballs.

Més de la meitat dels estacionaments en zona blava de Mataró seran gratuïts a l’agost

Plànol

 

El 58% de les places d’estacionament en superfície sotmeses a control horari i tarifari (zona blava) seran gratuïtes de l’1 al 31 d’agost, ambdós inclosos, per la menor afluència de vehicles durant l’agost a l’entorn dels carrers afectats.

És una mesura habitual que l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró SA, PUMSA, que gestiona el miler de places de zona blava que hi ha a la ciutat, pren amb la finalitat de potenciar la rotació de vehicles i vetllant per millorar la mobilitat.

Els usuaris podran identificar clarament les zones d’estacionament limitades com a gratuïtes, ja que els parquímetres estaran tancats i hi haurà cartells informatius a totes les màquines expenedores de tiquets d’aparcament.

Les places d’aparcament lliure de pagament se situaran a:

Zona 1

Lliures de pagament

• Carrer de Tetuan
• Carrer de Fra Luis de León
• Carrer de Catalunya
• Carrer de Francesc Milans
• Carrer d’Altafulla

De pagament:

• Carrer de Llauder
• Carrer d’Iluro
• Carrer de Sant Joaquim
• Camí Ral
• Ronda de Barceló
• Carrer de Sant Josep Oriol
• Carrer de Javier Castaños
• Carrer de Sant Cugat
• Carrer de la Unió
• Solar entre el carrer d’en Palmerola i el carrer de Deu de Gener

Zona 2

Lliures de pagament

• Avinguda de Jaume Recoder
• Carrer de Cosme Churruca
• Carrer de Lepant
• Carrer de Germans Thos i Codina
• Carrer de Federico Carlo Gravina

La zona d’aparcament en zona blava que s’havia habilitat provisionalment al sector de la Cambra Agraria ha deixat de funcionar per l’inici de les obres d’urbanització de l’àmbit.

Zona 3

Lliures de pagament

• Carrer de Jaume Balmes
• Carrer de Damià Campeny

De pagament

• Solar de Can Maitanquis

Zona 4

Lliures de pagament

• Carrer de Jaume Isern
• Carrer d’Argentona
• Muralla del Tigre
• Muralla de la Presó
• Muralla dels Genovesos
• Plaça dels Bous
• Carrer del Carme
• La Riera
• Carrer del Parc
• Passatge dels Sisternes
• Ronda d’Alfons X el Savi
• Plaça d’Espanya
validades per un agent de la Policia.

Mataró posa en marxa els ajuts 2018 a la rehabilitació per edificis de Rocafonda, El Palau i Cerdanyola

ascensors

 La instal·lació d’ascwensors és una de les obres que reben ajuts

Els ajuts cobreixen entre el 25% i el 70% de l’aportació que han de fer les persones propietàries

La convocatòria 2018 d’ajuts a la rehabilitació d’edificis, la instal•lació d’ascensors i les obres de millora de l’eficiència energètica en edificis dels barris de Cerdanyola, Rocafonda i El Palau està en marxa. Els ajuts que es concedeixen a les persones propietàries cobreixen entre el 25% i el 70% de l’aportació que s’ha de fer en funció del tipus d’obra i en funció dels ingressos de qui ho sol·liciti.
Aquesta convocatòria és compatible amb els ajuts que ofereix l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, oberts a tota la ciutat, i amb el programa municipal d’avançaments retornables que va iniciar-se l’any passat.
Les sol·licituds poden presentar-se a l’Oficina Local d’Habitatge fins al 30 de setembre del 2018 i les obres s’han de realitzar de l’1 de gener del 2019 fins al 31 d’octubre del 2019.

 

Ajuts de la Generalitat

A banda d’aquests ajuts, també s’ha iniciat la campanya dels ajuts a la rehabilitació de la Generalitat de Catalunya 2018 per a Mataró.
Les obres de rehabilitació subvencionables per la Generalitat són per habitatges o edificis de qualsevol punt de la ciutat que facin actuacions de rehabilitació en els següents àmbits: millora de l’eficiència energètic i sostenibilitat; actuacions en la conservació i millora de la seguretat d’utilització i de l’accessibilitat.
El termini de presentació de les sol•licituds és fins al 31 de juliol i les subvencions cobreixen del 30 fins al 40% de les obres a realitzar, segons la tipologia.
Totes les sol·licituds dels ajuts, tant dels municipals com dels de la Generalitat, es tramiten a l’Oficina Local d’Habitatge que es troba al carrer de Pablo Iglesias, 63, primera planta.

Oberta la campanya d’ajuts al lloguer per a nous sol·licitants que tramita l’Oficina Local d’Habitatge

olh_15_06_2018

També hi ha oberta la convocatòria de col·lectius específics

L’Oficina Local d’Habitatge ha començat a recollir la documentació dels interessats en la campanya d’ajuts al lloguer per a nous sol·licitants, oberta recentment, i també la convocatòria per a col·lectius específics oberta a mitjan maig.

Els ajuts al lloguer són una prestació econòmica per fer front al pagament del lloguer de l’habitatge, destinada a famílies amb uns ingressos baixos o moderats que es troben en una situació vulnerable. La quantia de la prestació és d’un import màxim de 200 € al mes.

Poden demanar els ajuts totes aquelles persones titulars d’un contracte de lloguer i que compleixin els requisits de la convocatòria corresponent. En relació al termini, els ajuts per a nous sol·licitants finalitzen el 29 de juny, i els ajuts per a col·lectius específics el 31 d’octubre.

L’Agència de l’Habitatge de la Generalitat de Catalunya és qui atorga els ajuts, i l’empresa municipal PUMSA els gestiona a Mataró.

Informació, tramitació i entrega de documentació
Per tenir més informació dels requisits a complir segons el col·lectiu i els documents a presentar per tramitar l’ajut cal adreçar-se a l’Oficina Local d’Habitatge de PUMSA o a les Oficines d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Mataró. A través dels webs www.pumsa.cat/habitatge i www.mataro.cat es poden descarregar tots els impresos necessaris. Finalment, per a la tramitació i entrega de documentació cal adreçar-se a l’Oficina Local d’Habitatge.

La campanya anterior, l’Oficina Local d’Habitatge va tramitar 1.379 expedients d’ajuts per a nous sol·licitants, dels quals 1.199 van ser favorables. Econòmicament, aquests ajuts representen una subvenció per a la ciutat de Mataró de 2.294.000 €.

PUMSA tanca l’exercici 2017 amb un resultat positiu d’1.754.060 €

La Junta General de Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) va aprovar ahir els comptes anuals del 2017. PUMSA va tancar l’any amb un guany d’1.754.060 €. Aquest benefici s’ha pogut assolir per la venda de dues finques, la reversió de deterioraments de terrenys i solars registrats en anys anteriors i per l’augment dels ingressos per lloguers (bàsicament per la gestió de l’aparcament de Plaça de les Tereses).

Situació patrimonial

PUMSA té un patrimoni net mercantil al tancament de l’exercici 2017 de 55.514.832 € (39.724.385 € de patrimoni comptable, més 15.790.447 € de préstecs participatius rebuts de l’Ajuntament de Mataró).
L’aportació municipal ha estat de 6.269.268 €, 3.218.856 € per fer front a la quota anual a pagar a FCC per la construcció de l’Edifici del Rengle (capital més interessos) i els restants 3.050.412 € per a fer front a part del deute amb bancs. En contrapartida a aquestes aportacions s’escripturarà la transmissió a l’Ajuntament d’una sèrie d’immobles.

Endeutament financer

L’endeutament financer de l’empresa municipal s’ha anat reduint dels 93.547.779 € del 2011 als 33.062.111 € a 31 de desembre de 2017.
La despesa financera bancària al 2017 ha estat de 915.820 €, mentre que al 2016 va ser d’1.214.152 €, és a dir, una reducció del 25%, conseqüència de la reducció d’endeutament.

Ingressos i despeses

La xifra de negocis del 2017 ha estat d’11.593.979 €. Al 2017 s’han venut dues finques: una a l’avinguda d’Ernest Lluch amb l’avinguda del Maresme, per 1.000.000 €, i una altra a Can Serra, per import de 360.720 €.
D’altra banda, els ingressos derivats de la zona blava han estat d’1.412.828 €, xifra molt similar a la de l’any anterior. Per la refacturació a l’Ajuntament dels costos incorreguts per la gestió dels dipòsits municipals de vehicles, s’han comptabilitzat 305.581 € d’ingressos.
Pel que fa als ingressos per lloguers, aquests pugen a 3.732.170 €, enfront els 2.852.268 € del 2016. Aquest increment de 879.902 € en els ingressos per lloguers ve donat substancialment pel següent:
a) des del febrer de 2017 PUMSA porta la gestió de l’aparcament de la plaça de les Tereses (ha suposat uns ingressos de 625.659 euros) i

b) la finalització al 2017 de la carència en el lloguer dels locals de l’Edifici del Passeig de La Marina i la d’un local en planta baixa de 2.282 m² de l’Edifici del Rengle, llogat a la Fundació Tecnocampus, destinat a ampliar espais docents.
PUMSA gestiona el lloguer de 52 locals, 21 oficines i 11 naus, uns 34.406 m² de sostre, del quals, actualment, es té llogat un 86 %. També gestiona 1.228 places d’aparcament per a cotxes -distribuïdes entre 23 aparcaments-, amb una ocupació mitjana que s’ha incrementat fins assolir el 90%, així com altres 835 places en aparcaments de rotació: l’aparcament de Plaça de Cuba, el de Plaça Granollers, Parc Central i el de Plaça de les Tereses.
PUMSA també gestiona un parc de 263 habitatges de lloguer de titularitat municipal. En aquest punt cal esmentar que en base a l’acord pres per la Comissió d’Habitatge de Mataró -de la qual PUMSA n’és membre- el 90% d’aquells habitatges públics que finalitzen els seus contractes d’arrendament són posats, prioritàriament, a disposició del Servei de Benestar Social de l’Ajuntament per cobrir les demandes que els hi arribin. El lloguer d’aquests habitatges el marca directament el Servei de Benestar Social, el qual resta condicionat a les circumstàncies de les famílies que accedeixen a ells. De la mateixa manera que succeeix amb la política de preus, el control de la morositat es troba supeditada a les polítiques socials que l’Ajuntament determina en cada moment.

Gestió urbanística
Al 2017 PUMSA ha gestionat obres d’urbanització en diferents àmbits de la ciutat per un import total d’1.808.424 €. Les principals actuacions urbanístiques han estat les següents:
– A finals de 2017 es va executar la primera fase de les obres d’urbanització del sector del Sorrall que contempla la urbanització del nou vial paral·lel a la carretera d’Argentona que passa pel Sorrall, entre l’inici del terme municipal de Mataró i la rotonda on conflueixen l’avinguda de Josep Puig i Cadafalch i les rondes de Bellavista i de Josep Tarradellas (rotonda del d’Ara). Aquesta obra també ha comportat la creació d’una nova rotonda que servirà per connectar la carretera d’Argentona amb la nova rotonda que la Generalitat va posar en servei a la Via Sèrgia dins el projecte de millora dels accessos de la C-32.

Aquest any s’ha executat la segona fase de les obres, consistent en la construcció d’una de les dues calçades del vial d’enllaç entre aquestes dues rotondes.

– Al mes de desembre de 2017 finalitzà la primera fase del projecte d’urbanització de l’àmbit de l’avinguda d’Ernest Lluch. La inversió total duta a terme al 2017 ha estat d’1.147.471 €.
De cara al 2018 està previst executar la segona fase del projecte i l’electrificació del sector, amb una inversió total prevista de 450.822 €.

– Al 2017 s’ha urbanitzat la plaça de Ventura Ametller amb un cost de 219.251 €.

Per al 2018 les previsions són les següents:

– Al mes de març de 2018 es van iniciar les obres d’urbanització i electrificació de l’Eix Herrera, amb una inversió total d’uns 2.000.000 € (pel 2019 la previsió d’inversió és de 840.000 €). Aquests treballs contemplen la pavimentació dels carrers, l’enllumenat públic, les xarxes de serveis, enjardinament, mobiliari urbà etc.

– Al 2018 està previst a l’àmbit del Rengle la urbanització de dues parcel·les al carrer de Jaume Vicenç Vives, i l’adquisició i urbanització de quatre parcel•les per destinar-les a zones verdes. El cost total d’aquestes actuacions es preveu sigui de 545.429 €.

Mataró fomenta una mobilitat més sostenible amb una xarxa de punts de recàrrega gratuïta per a vehicles elèctrics

muntatge_NP

 

Mataró compta amb 13 punts de recàrrega gratuïta per a vehicles elèctrics (motos i cotxes), tant a la via pública com a diferents aparcaments públics, perquè en faci ús la ciutadania i les empreses que ho necessitin. La creació de la xarxa de punts de recàrrega s’emmarca en el Pacte per la Mobilitat, concretament forma part del Pla d’implementació urbana del vehicle elèctric (PIUVE). L’objectiu és reduir les emissions contaminants associades a la utilització de vehicles de gasolina i dièsel perquè Mataró esdevingui una ciutat cada vegada més sostenible i amable.

MAPES DELS PUNTS DE RECÀRREGA

Mapa dels punts de recàrrega de Mataró

Mapa dels punts de recàrrega de Catalunya (ICAEN)

 

 

PUNTS DE RECÀRREGA: 13 PUNTS / 34 PLACES

Punts ubicats al carrer (12 places):

PUNT 1
Carrer de Finlàndia: el punt permet dues connexions de càrrega ràpida (entre 1 i 1,5 hores) amb una potència de 55 KW i amb una intensitat de 80 A. Hi ha tres possibilitats de connexió: CHAdeMO (DC), CCS COMBO2 (DC) i Mennekes (AC).

PUNT 2 (PROPERAMENT)
Carretera de Barcelona, 92 (MESSA): el punt permet dues connexions de càrrega ràpida (entre 1 i 1,5 hores) amb una potència de 55 KW i amb una intensitat de 80 A. Hi ha tres possibilitats de connexió: CHAdeMO (DC), CCS COMBO2 (DC) i Mennekes (AC).

PUNT 3 (PROPERAMENT)
Avinguda de la Gatassa: el punt permet dues connexions de càrrega semiràpida amb corrent alterna (entre 4 i 6 hores) amb una potència de 22 KW i amb una intensitat de 32 A. Hi ha dues possibilitats de connexió: Mennekes (AC) i Shucko.

PUNT 4 (PROPERAMENT)
Carrer de Pablo Picasso: el punt permet dues connexions de càrrega semiràpida amb corrent alterna (entre 4 i 6 hores) amb una potència de 22 KW i amb una intensitat de 32 A. Hi ha dues possibilitats de connexió: Mennekes (AC) i Shucko.

PUNT 5 (PROPERAMENT)
Muralla de la Presó: el punt permet dues connexions de càrrega semiràpida amb corrent alterna (entre 4 i 6 hores) amb una potència de 22 KW i amb una intensitat de 32 A. Hi ha dues possibilitats de connexió: Mennekes (AC) i Shucko.

PUNT 6 (PROPERAMENT)
Passeig Marítim: el punt permet dues connexions de càrrega semiràpida amb corrent contínua (entre 2 i 4 hores) amb una potència de 27 KW i amb una intensitat de 40 A. Hi ha tres possibilitats de connexió: CHAdeMO (DC), CCS COMBO2 (DC) i Mennekes (AC).
• Punts ubicats a aparcaments públics de pagament (18 places), al TecnoCampus (2 places) i al Port de Mataró (2 places):

PUNT 7
Aparcament a la plaça de les Tereses (P2): el punt permet dues connexions de càrrega semiràpida (entre 4 i 6 hores) amb una potència de 22 KW i amb una intensitat de 32 A; i dues connexions de càrrega lenta (entre 6 i 8 hores) i una potència de 3,7 KW amb una intensitat de 16 A.

PUNT 8
Aparcament a la plaça de Cuba (P1): el punt permet dues connexions, una per a cotxe i una altra per a moto, de càrrega lenta (entre 6 i 8 hores) i una potència de 3,7 KW amb una intensitat de 16 A amb connector Shucko.

PUNT 9
Aparcament de la plaça de Granollers (P5): el punt permet dues connexions de càrrega semiràpida (entre 4 i 6 hores) amb una potència de 22 KW i amb una intensitat de 32 A; i dues connexions, una per a cotxe i una altra per a moto, de càrrega lenta (entre 6 i 8 hores) i una potència de 3,7 KW amb una intensitat de 16 A amb connector Shucko.

PUNT 10
Aparcament de l’Espai Firal Parc Central (P6): el punt permet dues connexions de càrrega semiràpida (entre 4 i 6 hores) amb una potència de 22 KW i amb una intensitat de 32 A; i dues connexions, una per a cotxe i una altra per a moto, de càrrega lenta (entre 6 i 8 hores) i una potència de 3,7 KW amb una intensitat de 16 A amb connector Shucko.

PUNT 11
Aparcament del TecnoCampus (P8): el punt permet dues connexions de càrrega lenta (entre 6 i 8 hores) i una potència de 3,7 KW amb una intensitat de 16 A amb connector Shucko.

PUNT 12
Aparcament del Port de Mataró: un punt que permet una connexió de càrrega lenta (entre 6 i 8 hores) amb una potència de 3,7 KW i amb una intensitat de 16 A amb connector Shucko.

PUNT 13
Aparcament del Port de Mataró: un punt que permet una connexió de càrrega lenta (entre 6 i 8 hores) amb una potència de 3,7 KW i amb una intensitat de 16 A amb connector Shucko.


TARGETES DE RECÀRREGA GRATUÏTES

La targeta de vehicles elèctrics ofereix la possibilitat de fer recàrregues elèctriques a la xarxa de punts gestionats per l’Ajuntament de Mataró, l’empresa municipal PUMSA, el TecnoCampus Mataró-Maresme, Mataró Energia Sostenible (MESSA) i el Port de Mataró sense cost per a l’usuari.

La targeta la podeu sol·licitar a través de:

•  Internet

•  Servei d’Atenció Ciutadana

•  Telèfon d’atenció ciutadana 010 (des de fora de Mataró 807 11 70 10)

Si el tràmit es fa de manera presencial caldrà portar el document d’identitat del titular del vehicle.

Posteriorment s’avisarà l’interessat perquè reculli la targeta al Servei de Mobilitat (plaça de Granollers, 11. Horari: de 9 a 14 h de dilluns a divendres).

Targeta

 

AVANTATGES EN L’ÚS DE VEHICLES ELÈCTRICS

L’Ajuntament ofereix un descompte del 75 % en l’Impost de vehicles de tracció mecànica (IVTM) per als vehicles elèctrics. En el cas dels vehicles híbrids, la bonificació és del 70 % de la quota.

Més informació del tràmit de bonificació de l’IVTM

L’Ajuntament bonifica en un 95 % l’impost d’obres per instal·lar sistemes de recàrrega elèctrica en garatges col·lectius.

Més informació del tràmit de bonificació l’ICIO

PUMSA finalitza les obres de l’àmbit del Sorrall que milloren l’entrada del barri de Cerdanyola

sorrall_300518_web

 

L’alcalde, David Bote, acompanyat pel president de l’empresa municipal d’urbanisme PUMSA, Juan Carlos Jerez, i el president del Consell Territorial de Cerdanyola, Miquel Àngel Vadell, han visitat avui les obres d’urbanització del sector del Sorrall que milloren l’entrada de la ciutat al barri de Cerdanyola.

PUMSA ha estat l’encarregada d’urbanitzar la primera de les calçades del nou vial entre l’inici del terme municipal i la rotonda on conflueixen l’avinguda de Josep Puig i Cadafalch i les rondes de Bellavista i de Josep Tarradellas (rotonda del d’Ara); una nova rotonda d’enllaç amb la carretera d’Argentona (C-1415c), i una de les calçades del vial de connexió amb el giratori que va construir la Generalitat a l’alçada de la C-60 en el marc de la millora dels accessos a l’autopista C-32.

El desenvolupament del projecte s’ha realitzat per fases, de manera que ja han finalitzat la fase 1a i 2a. Queden pendent la fase 1b i 2b que corresponen al desenvolupament del sector.

El cost de l’obra de la fase 1a (vial superior i rotonda a la carretera d’Argentona) ha estat de 579.862,82 € IVA inclòs, i s’ha finançat en part amb una subvenció de la Diputació de Barcelona per import de 470.000 €, en el marc del Pla Xarxa de Governs Locals 2012-2015.

L’empresa que ha realitzat les obres ha estat Construccions Deumal, SA.

A la fase 2a (vial de connexió entre les rotondes), el pressupost d’adjudicació és de 190.561,36 € IVA inclòs, i ha estat adjudicat a l’empresa Rogasa, SAU.

Les obres d’urbanització s’emmarquen en el planejament urbanístic de l’àmbit del Sorrall, definit per l’Ajuntament i aprovat definitivament per la Generalitat el 31 de juliol de 2015. La nova ordenació permetrà dignificar l’entrada de Mataró des d’Argentona i el Vallès Oriental, preservarà els espais lliures de la zona de garrofers i pinedes pròxima al turó de Cerdanyola i dotarà el barri de Cerdanyola amb una nova zona d’usos terciaris i comercials.

 

 

 

PUMSA inicia les obres d’urbanització de l’Eix Herrera

L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) ha començat les obres d’urbanització de l’àmbit de l’Eix Herrera ubicat entre la plaça de Joan Fiveller i el carrer de Francisco Pacheco.

En concret, les obres corresponen al polígon 1 de la unitat d’actuació Eix Herrera-Escorxador (UA-84d), i afecten a les illes compreses entre els carrers de Franciso Herrera, de José Francisco Pacheco, d’Enric Prat de la Riba, de Floridablanca, d’Antoni Viladomat i de Josep Sabater i Sust.

Descripció de les obres

Les obres, que el Consell d’Administració de PUMSA va adjudicar el passat mes de gener, comporten tant els treballs pròpiament d’urbanització com l’extensió de la xarxa elèctrica. La zona a urbanitzar és una superfície viària i de zones verdes de 12.003 m² de sòl. Els carrers de Francisco Herrera, d’Enric Prat de la Riba i de Francisco Pacheco ampliaran les seves seccions fins a superar els 20 metres d’amplada, convertint-se en l’eix cívic de vinculació del centre amb l’entrada per llevant. El tractament de les zones verdes, especialment a tocar del carrer de Francisco Herrera, permetrà relligar i connectar diverses places i parcs en un itinerari que uneix el nucli històric amb el recinte de l’Escorxador.

Els treballs d’urbanització s’han adjudicat a l’empresa Vialitat i Serveis SLU (Vialser) per un import de 2.141.013 € (IVA inclòs). Contemplen la pavimentació dels carrers, l’enllumenat públic, les xarxes de serveis de clavegueram, aigua potable, gas, electricitat, telecomunicacions, comunicacions municipals, el reg i l’enjardinament, la senyalització i el mobiliari urbà.

L’empresa Eiffage Energia SLU és l’adjudicatària dels treballs de nova extensió de la xarxa elèctrica en mitja i baixa tensió als nous edificis, i de la variant de la xarxa de mitja i baixa tensió del carrer de Francisco Pacheco, segons els estudis fets per la companyia subministradora. Aquesta part dels treballs suposa un cost de 226.012 € (IVA inclòs).

PUMSA té previst adjudicar properament les obres de rehabilitació de la xemeneia Clement Marot, que quedarà integrada dins els espais públics previstos, amb un pressupost de licitació de 84.085,52 € (més IVA).

Les obres tenen un termini d’execució de 8 mesos.

Afectacions al trànsit

La realització dels treballs comportarà afectacions al trànsit importants en funció de les fases:

Fase 1 (aproximadament 4,5 mesos)

– Fase 1.1 (aproximadament 2 setmanes): des d’aquesta setmana estan tallats els carrers de Floridablanca i de José Francisco Pacheco, en els trams entre els carrers de Francisco Herrera i d’Antoni Viladomat.

– Fase 1.2 (aproximadament 5 setmanes): a partir de dilluns 26 es mantindran els talls anteriors i s’afegirà el tall del carrer de Francisco Herrera entre els carrers de José Francisco Pacheco i de Floridablanca. La cruïlla entre els carrers de Francisco Herrera i de Floridablanca estarà tallada de dilluns 26 a dijous 29 de març, afectant el pas de l’autobús.

– Fase 1.3 (aproximadament 2 mesos i mig): a les afectacions anteriors se suma el tall del tram del carrer de Francisco Herrera entre el carrer de Floridablanca i la plaça de Joan Fiveller. Durant aquest temps, la línia 8 de Mataró Bus, amb parada a la plaça de Joan Fiveller, veurà afectat el seu recorregut habitual.

Fase 2 (aproximadament 3,5 mesos)

Es preveu que els carrers de José Francisco Pacheco i de Francisco Herrera quedin oberts al trànsit i les afectacions es traslladin als carrers de Floridablanca, d’Antoni Viladomat i d’Enric Prat de la Riba.

Malgrat les afectacions, els veïns tindran accés als garatges. La mobilitat dels vianants pels carrers de l’obra en cap moment quedarà afectada.