La campanya d’ajuts al lloguer s’inicia amb les sol·licituds de renovació

     

     foto_ajuts
    Al 2015 es van tramitar 1.306 peticions de prestació, 1.199 de les quals van ser favorables
    L’Oficina Local d’Habitatge ha començat a tramitar els ajuts per al pagament del lloguer que atorga l’Agència de l’Habitatge de la Generalitat de Catalunya i a Mataró gestiona l’empresa municipal PUMSA.
    La campanya s’ha iniciat amb la recollida de sol·licituds per a la renovació dels ajuts, que poden presentar aquelles persones que l’any 2015 ja en van ser beneficiàries i que segueixen complint els requisits per tramitar-los de nou.
    El termini per renovar la prestació finalitza l’1 d’abril.
    La quantia de la prestació és per amajors de 65 anys (prestacions permanents) de 20 a 240 €/mes, i per a persones amb resolució favorable el 2015, de 20 a 200 €/mes.
    Els requisits per sol·licitar la renovació de la prestació són:
    a)     Acreditar la residència legal a Catalunya durant 5 anys, dos dels quals han d’ésser immediatament anteriors a la data de la sol·licitud.
    b)     Ser titulars del contracte de lloguer. En cas dels contractes amb efectes a partir de l’1 de juny de 2013, cal acreditar la seva inscripció i la fiança al Registre de fiances dels contractes de lloguer de finques urbanes.
    c)      No disposar d’un habitatge de propietat, llevat que no disposin de l’ús i gaudi.
    d)     No pagar un lloguer mensual superior a 600 €.
    e)     Estar al corrent de pagament a data de la sol·licitud.
    f)       Pagar el lloguer per mitjà de transferència bancària, rebut domiciliat, fer ingrés en compte o rebut emès per l’administrador de la finca (s’admet qualsevol entitat bancària).
    g)     Per a majors de 65 anys (prestacions permanents): no acreditar ingressos superiors a 2,35 vegades l’IRSC (Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya).
    h)     Per a perceptors del 2015: no acreditar ingressos superiors a 1,5 vegades l’IRSC.
    Informació i tramitació dels ajuts
    La informació sobre la prestació i els impresos necessaris es poden obtenir a l’Oficina Local d’Habitatge (*) i a les Oficines d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Mataró. Els impresos també es poden descarregar a través dels webs www.pumsa.cat i www.mataro.cat
    Finalment, cal lliurar la documentació per poder tramitar els ajuts a l’Oficina Local d’habitatge.
    Noves convocatòries
    Està previst que a partir del mes d’abril s’iniciïn noves convocatòries per altres tipologies de sol·licitants, a l’espera de determinar els requisits de cada col·lectiu a complir.
    Resultat de la campanya d’Ajuts al lloguer de 2015
    Durant el 2015, l’Oficina Local d’Habitatge va tramitar un total de 1.306 sol·licituds, de les quals 1.199 van ser favorables.
    Del total de sol·licituds favorables, 619 perceptors han de tramitar la renovació durant aquesta primera convocatòria.