A partir de l’1 de Juny, els pagaments de la zona blava de Mataró es podran fer amb l’app Blinkay

PUMSA ha adjudicat a l’empresa Integra la gestió del software dels serveis de grua i zona blava. Aquest fet implica que, a partir de l’1 de juny, les persones usuàries de la zona blava tindran a la seva disposició una nova app, Blinkay, si opten per fer els pagaments amb el mòbil. El canvi d’empresa adjudicatària no afecta a la resta de formes de pagament, en metàl·lic o amb targeta en els parquímetres.

Els parquímetres incorporaran informació sobre com descarregar la nova app mitjançant un codi QR. També es pot fer buscant-la a través de la Play Store o l’App Store. La nova aplicació de pagament funciona de manera similar a la resta que existeix al mercat, donant-te d’alta com a pas previ per poder utilitzar-la. Blinkay no demana cap saldo inicial per començar a operar ni s’han de fer recàrregues de diners. L’app opera en aquests moments com a plataforma de pagament de l’estacionament a altres municipis com Barcelona, Badalona, Montgat, La Garriga, Palamós, Pals o L’Estartit.

El sistema de gestió de la zona blava de Mataró permet treballar amb diferents operadors per fer els pagaments, però de moment cap altra empresa diferent a la nova adjudicatària ha sol·licitat poder fer-ho. Els pagaments de la zona blava des del mòbil es podien fer fins ara amb l’app ElParking, l’aplicació de l’anterior adjudicatària. Les persones que tinguin saldo pendent amb aquesta app i decideixin no continuar utilitzant-la poden contactar amb l’empresa enviant un correu electrònic a soporte@elparking.com per recuperar l’import no utilitzat i gestionar la baixa si és el cas.

Un 23 % dels pagaments via mòbil

De les 590.275 operacions de pagament de la zona blava a Mataró que es van registrar al 2020, el 23% (137.857 operacions) es van fer des del mòbil, un sistema segur i que permet pagar l’import exacte del temps de durada de l’estacionament.

Oberta fins al 4 de juny la campanya general d’ajuts al lloguer

La campanya anual de l’Agència Catalana de l’Habitatge d’ajuts al lloguer és oberta fins al 4 de juny. Poden presentar sol·licitud per a aquesta convocatòria general tant les persones beneficaries del 2020 com els nous sol·licitants que compleixin amb els requisits publicats. A Mataró és l’Oficina Local d’Habitatge qui tramita tota la documentació de les persones interessades.

Els ajuts al lloguer són una prestació econòmica per fer front al pagament de les quotes d’arrendament de l’habitatge, destinada a famílies amb uns ingressos baixos o moderats que es troben en situació vulnerable. La quantia de la prestació és d’un import màxim de 200 € mensuals.

Totes aquelles persones titulars d’un contracte de lloguer i que compleixin els requisits de la convocatòria corresponent poden demanar els ajuts. Aquest any, com a novetat, s’ha incrementat el topall de lloguer fins a 800 euros mensuals per així adaptar-se a la realitat del mercat, i 900 euros per a famílies nombroses, monoparentals o amb alguna discapacitat.

Fins al proper 30 d’abril està oberta també la convocatòria específica per a majors de 65 anys, mentre que la convocatòria general finalitzarà el 4 de juny. L’Agència de l’Habitatge de la Generalitat de Catalunya és qui atorga els ajuts, i l’empresa municipal PUMSA els gestiona a Mataró a través de l’Oficina Local d’Habitatge.

Informació i documentació

Per informar-se sobre els requisits a complir, les diferents maneres de presentar la sol·licitud (telemàtica o presencialment) i els impresos necessaris consulteu la informació sobre el tràmit a la Seu electrònica de l’Ajuntament.

Si es vol presentar la sol·licitud a la prestació de forma presencial, és important tenir en compte que no es pot agafar cita prèvia que sigui posterior al 4 de juny. En aquest cas la sol·licitud serà denegada per quedar fora de termini.

Per resoldre qualsevol dubte o obtenir més informació es pot contactar amb l’Oficina Local d’Habitatge a través de les següents vies:

  • Al correu ajutslloguer@pumsa.cat
  • Al telèfon de l’Oficina Local d’Habitatge: 93 757 85 38 (de dilluns a divendres de 9 a 13 h).
  • A l’Oficina Local d’Habitatge, amb cita prèvia obligatòria (que es pot demanar telemàticament al web www.pumsa.cat o al telèfon de l’OLH).

Oberta la campanya d’ajuts al lloguer per a majors de 65 anys

A la convocatòria d’ajuts al lloguer poden acollir-se persones majors de 65 anys, o bé que facin aquesta edat durant l’any 2021, i que compleixin amb els requisits d’enguany. S’adreça tant a persones que van ser beneficiàries d’aquests ajuts l’any passat com a nous sol·licitants. El termini per demanar la prestació és fins el 30 d’abril.

A partir del 15 d’abril es preveu que estigui disponible la informació sobre la campanya ordinària d’ajuts al pagament del lloguer oberta a tothom. Llavors es disposarà dels requisits, terminis i forma de presentar les sol·licituds.

L’Agència de l’Habitatge de la Generalitat de Catalunya és qui atorga els ajuts, i l’empresa municipal PUMSA els gestiona a Mataró a través de l’Oficina Local d’Habitatge.

Els ajuts al lloguer són una prestació econòmica per fer front al pagament del lloguer de l’habitatge, destinats a famílies amb uns ingressos baixos o moderats, que es troben en una situació vulnerable. La quantia de la prestació és d’un import màxim de 200 € mensuals.

Totes aquelles persones titulars d’un contracte de lloguer i que compleixin els requisits de la convocatòria corresponent poden demanar els ajuts.

Balanç 2020

Durant la campanya anterior, l’Oficina Local d’Habitatge va tramitar 2.134 sol·licituds d’ajuts al lloguer. En total, al 2020 es van resoldre 1.478 ajuts favorables que, econòmicament, van representar una subvenció per a la ciutat de Mataró de 3.017.236,52 €.

A part, cal afegir que es van tramitar un total de 295 sol·licituds de la línia Covid-19 que, tot i que algunes de les peticions encara s’estan tramitant, suposaran una subvenció de 274.643,70 €.

Informació i documentació

Per informar-se sobre els requisits a complir, les diferents maneres de presentar la sol·licitud (telemàtica o presencialment) i els impresos necessaris consulteu la informació sobre el tràmit aquí:

Si es vol presentar la sol·licitud a la prestació de forma presencial, és important tenir en compte que no es pot agafar cita prèvia que sigui posterior al 30 d’abril. En aquest cas la sol·licitud serà denegada per quedar fora de termini.

Per resoldre qualsevol dubte o obtenir més informació es pot contactar amb l’Oficina Local d’Habitatge a través de les següents vies

Al correu ajutslloguer@pumsa.cat

Al telèfon de l’Oficina Local d’Habitatge: 93 757 85 38 (de dilluns a divendres de 9 a 13 h).

A l’Oficina Local d’Habitatge, amb cita prèvia obligatòria (que es pot demanar telemàticament al web pumsa.cat o al telèfon de l’OLH).

PUMSA finalitza la urbanització d’una nova plaça al Rengle entre el passeig de Marina i els carrers de Cabrils i de Caldes d’Estrac

La urbanització dona continuïtat a la zona de passeig situada davant del parc de Mar. Es tracta d’un espai de 5.315 m2 pavimentats que s’ha enjardinat amb arbres i planta arbustiva.

Vista aèria del nou espai públic urbanitzat. Foto: PUMSA
Vista aèria del nou espai públic urbanitzat. Foto: PUMSA

La societat municipal PUMSA ha finalitzat les obres d’urbanització de la zona verda de l’illa 2 del Rengle. L’àmbit d’actuació és el comprès entre el passeig de Marina i els carrers de Cabrils, de Caldes d’Estrac i de Jaume Vicens Vives. L’alcalde, David Bote, ha visitat avui la nova plaça pública.

Els treballs han consistit en la pavimentació, les obres per garantir el drenatge, la instal·lació d’enllumenat, la jardineria i el reg i la col·locació de mobiliari urbà.

Pel que fa a la urbanització, la nova zona verda està formada per figures circulars, dues d’elles amb paviment central de sauló estabilitzat tintat, i la tercera i més gran, amb unes grades concèntriques en forma de mirador cap al mar que defineixen franges de parterre enjardinat i franges de paviment.

S’ha instal·lat enllumenat amb tecnologia LED, en columnes de 5 i 12 metres d’alçada, amb làmpades de diferents potència segons la seva ubicació i tires de llum LED ornamental integrades en les grades. També s’han col·locat 5 papereres i 15 bancs.

Pel que fa a l’enjardinament, s’han plantat 69 arbres. En alineació amb el passeig de Marina les espècies triades han estat les grevíl·lees i els tamarius, i a les formes circulars definides pel paviment s’ha plantat sapindes de la Xina, sòfores del Japó i pistàcies de la Xina. Als parterres definits per les grades concèntriques s’ha optat per la combinació d’arbres multitronc, com són els  alocs i els sapindes de la Xina, amb plantes arbustives aromàtiques com el romaní, l’espígol, i la farigola; gramínies com la estipa fina o el penniset, i d’altres com el lliri de Xile, l’estepa blanca, l’arboç, el llentiscle i l’abèlia lluent.

Les obres han estat executades per l’empresa Hercal Diggers, SL amb un cost total de 707.937,58 € (IVA inclòs).

Galeria d’Imatges

L’Ajuntament i PUMSA ofereixen descomptes en els aparcaments municipals fins al 31 de gener

La campanya de descomptes que s’oferirà a partir d’aquest dissabte està promoguda per l’Ajuntament i per PUMSA, encarregada de gestionar els aparcaments municipals de la plaça de les Tereses, plaça de Granollers i Parc Central.

La gratuïtat de 30 minuts per estades superiors als 60 minuts s’oferirà els dissabtes i festius d’obertura comercial fins al 31 de gener, i té com a finalitat afavorir l’afluència de clients locals o de fora del municipi als comerços de la ciutat durant la campanya de Nadal i les rebaixes. La iniciativa s’emmarca en les mesures impulsades per la Taula de reconstrucció social i econòmica de Mataró.

De moment, i degut a la vigència del confinament municipal dels caps de setmana, només s’hi podran acollir els veïns de Mataró. La promoció s’ampliarà als residents de les poblacions veïnes a partir del moment en què la Generalitat aixequi aquesta restricció de mobilitat que té per objectiu evitar la propagació de la Covid-19.

Complementàriament a aquesta campanya, PUMSA ha iniciat una promoció als establiments comercials perquè puguin obsequiar els seus clients amb vals de descompte als aparcaments municipals. En aquesta promoció, per la compra de 200 o més vals de 30 i 60 minuts, s’ofereix un descompte del 50 % respecte al preu de la tarifa vigent a cada aparcament. A més, en concepte d’obsequi, PUMSA distribueix 2.380 vals de 30 i 60 minuts als comerços perquè puguin repartir-los entre els seus clients. En base al compromís de col·laboració de PUMSA, aquesta promoció no té data de caducitat.

Parquímetre

Canvis en els pagaments als parquímetres per millorar la gestió de possibles pèrdues del tiquet d’estacionament

La societat municipal PUMSA ha reconfigurat els 55 parquímetres que regulen els estacionaments en zona blava a la ciutat perquè, a partir d’ara, cal indicar el número de la matrícula del vehicle quan s’estigui realitzant el pagament. Aquesta identificació permetrà que, en cas de pèrdua del tiquet, sigui més senzill gestionar possibles reclamacions dels usuaris, ja que quedarà constància del pagament associat a una matrícula concreta.

La identificació de la matrícula no eximeix, però, de l’obligació de deixar el tiquet en lloc ben visible a l’interior del vehicle.

Amb el nou procediment, el pagament als parquímetres s’equipara al que han de seguir els usuaris de l’aplicació ElParking, que per registrar-se també han de donar d’alta la matrícula del vehicle, en aquest cas una única vegada.

Cada vegada són més les persones usuàries que opten per utilitzar l’aplicació que permet pagar la zona blava des del mòbil. En concret, un 22,87 % dels pagaments ja es fan per aquesta via. Cal recordar que la utilització de l’aplicació, a part de fer més àgil el pagament, permet recuperar part dels diners pagats si s’abandona la zona blava abans d’esgotar el temps d’utilització previst en el moment d’aparcar, de manera que es paga pel temps real d’ús.

Mataró posa en marxa el Servei Integral de Protecció de l’Habitatge (SIPH)

A partir d’avui, 5 d’octubre, entra en funcionament a Mataró el Servei Integral de Protecció de l’Habitatge (SIPH) format per un equip de tres juristes amb suport administratiu i un treballador social. L’objectiu és atendre la ciutadania amb problemes o dubtes respecte temes d’habitatge: mediació en lloguer, intermediació hipotecària o mediació en consum, entre d’altres. El nou servei, que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona i de l’Ofideute de l’Agència de l’Habitage de Catalunya, és una de les 10 mesures de xoc acordades a la Taula per a la reconstrucció social i econòmica de la ciutat.

Mataró posa en marxa el Servei Integral de Protecció de l’Habitatge (SIPH)

Disposar d’una finestreta única que pugui atendre tota la ciutadania de Mataró amb problemes, dubtes o necessitat de mediació en temes d’habitatge. Aquesta és la idea d’on neix el Servei Integral de Protecció de l’Habitatge (SIPH) de Mataró que entra en funcionament avui 5 d’octubre.

Amb seu a l’Edifici de Vidre (carrer de Pablo Iglesias, 63), el SIPH comptarà amb tres juristes i amb suport administratiu i un treballador social per atendre la ciutadania amb temes exclusivament relacionats amb l’habitatge. És un servei creat a partir de la col·laboració entre Habitatge, PUMSA, Benestar Social i el Servei de Consum, i compta amb el suport de la Diputació de Barcelona i del servei Ofideute de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya.

El SIPH serà un servei públic i gratuït, integral i transversal, especialitzat, de resolució de conflictes i sempre enfocat en trobar la millor solució per a la ciutadania en matèria d’habitatge.

Els tècnics del servei podran atendre en casos d’intermediació hipotecària amb ciutadans que tinguin dificultats per pagar el préstec o crèdit hipotecari del seu habitatge o, fiadors de préstecs amb garantia hipotecària que – per impagament – estiguin en risc de perdre el seu habitatge principal. També faran mediació en consum en temes com la reclamació de clàusules abusives o demanda de mediació prèvia a inici d’un procediment d’execució. I l’altre gran bloc de treball serà la mediació en temes de lloguer privat amb persones amb risc de perdre l’habitatge habitual de lloguer.

Per accedir al servei es prioritzarà el format electrònic i per tant caldrà sol·licitar cita a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament, concretament en aquest tràmit. En els casos que això no pugui ser, el ciutadà també es podrà descarregar l’imprès de sol·licitud i lliurar-lo personalment a l’Oficina Local de l’Habitatge o a Benestar Social, sempre amb cita prèvia.

 

Taula per la reconstrucció social i econòmica

La creació d’aquest servei, ja contemplat en el Pla Local de l’Habitatge 2018-2023, és una de les línies d’actuació que va acordar la Taula per a la reconstrucció social i econòmica per reduir al màxim les desigualtats socials i econòmiques generades per la pandèmia de Covid-19.

Els ajuts per rehabilitar edificis d’ús residencial es poden demanar fins al 18 de setembre

La subvenció, que atorga la Generalitat de Catalunya i gestiona i tramita l’Oficina Local d’Habitatge, està destinada a rehabilitar els elements comuns dels edificis de tipologia residencial, amb la finalitat de fomentar la millora de l’eficiència energètica i la sostenibilitat, la conservació i la millora de la seguretat d’utilització o de l’accessibilitat. Edifici en rehabilitació. Foto: Ajuntament

El termini per presentar la sol·licitud finalitza el 18 de setembre. Poden accedir a les subvencions:

– Les juntes o comunitats de propietaris, les agrupacions de juntes o comunitats de propietaris i els propietaris únics d’edificis d’habitatges, i els propietaris d’habitatges unifamiliars o agrupats en filera.

– Les societats cooperatives compostes de manera agrupada per propietaris d’habitatges o edificis que reuneixin els requisits de l’article 396 del Codi Civil; les empreses constructores arrendatàries o concessionàries dels edificis.

Les actuacions subvencionables es recullen a les bases de la convocatòria. Han de tenir com a finalitat la conservació, la millora de l‘eficiència energètica  i la sostenibilitat i la millora de la seguretat d’utilització i l’accessibilitat de l’edifici.

Per presentar la sol·licitud cal disposar de l’informe de la inspecció tècnica d’edificis (IITE), la sol·licitud del certificat d’aptitud, el CEE i l’etiqueta energètica.

A excepció de les persones físiques, el tràmit s’ha de fer telemàticament aquí.

Es pot consultar tota la informació i documentació per demanar la subvenció al web municipal i també al web de la Generalitat de Catalunya.

Per a més informació i consultes també es pot demanar cita prèvia a l’Oficina Local d’Habitatge per telèfon a partir del 24 d’agost (93 757 85 38, de dilluns a divendres en horari de 8:30 a 14:00 hores) o per correu electrònic a cedules@pumsa.cat.

Més del 50% dels estacionaments en zona blava de Mataró seran gratuïts a l’agost

Més de la meitat de les places d’estacionament en superfície sotmeses a control horari i tarifari (zona blava) seran gratuïtes de l’1 al 31 d’agost, ambdós inclosos, per la menor afluència de vehicles a l’entorn dels carrers afectats.

Ajuts al Lloguer a Mataró

Oberta la campanya d’ajuts al lloguer per a nous sol·licitants i per a majors de 65 anys

La campanya anual de l’Agència Catalana de l’Habitatge d’ajuts al lloguer per a nous sol·licitants i per a major de 65 anys és oberta fins al 3 de juliol. A Mataró és l’Oficina Local d’Habitatge qui tramita tota la documentació de les persones interessades així com va tramitar la convocatòria extraordinària d’ajuts al pagament del lloguer per minimitzar l’impacte econòmic i social de la COVID-19, ara no vigent per l’exhauriment de la partida pressupostària.

L’Oficina Local d’Habitatge està tramitant la documentació dels interessats en la campanya d’ajuts al lloguer per a nous sol·licitants i per a la majors de 65 anys, obertes recentment. En aquesta edició s’ha eliminat el concepte de renovació, per tant les persones beneficiàries en altres edicions es contemplen com a nous sol·licitants i no rebran cap notificació per part de la Generalitat com anteriorment.

Els ajuts al lloguer, són una prestació econòmica per fer front al pagament del lloguer de l’habitatge, destinats a famílies amb uns ingressos baixos o moderats, que es troben en una situació vulnerable. La quantia de la prestació és d’un import màxim de 200 € mensuals.

Totes aquelles persones titulars d’un contracte de lloguer i que compleixin els requisits de la convocatòria corresponent poden demanar els ajuts.

El termini per demanar qualsevol de les dues prestacions és fins el 3 de juliol. L’Agència de l’Habitatge de la Generalitat de Catalunya és qui atorga els ajuts, i l’empresa municipal PUMSA els gestiona a Mataró a través de l’Oficina Local d’Habitatge.


Balanç 2019

Durant la campanya anterior, l’Oficina Local d’Habitatge va tramitar 2.278 sol·licituds d’ajuts al lloguer, prop de 200 més que l’any anterior. Del conjunt de tramitacions, 436 van ser renovacions i 1.842 nous sol·licitants.

El total d’ajuts favorables el 2019 van ser 1.423, i econòmicament aquests ajuts va representar una subvenció per a la ciutat de Mataró de 3.013.276,34 €


Informació i documentació

Per tenir la informació dels requisits a complir segons el col·lectiu, les diferents maneres de fer la sol·licitud (telemàtica o presencialment), i els impresos necessaris consulteu el web www.pumsa.cat/habitatge o www.mataro.cat

Per a més informació, també es pot contactar a través de les següents vies:

  • Al correu ajutslloguer@pumsa.cat
  • Al telèfon de l’Oficina Local d’Habitatge: 93 757 85 38 (de dilluns a divendres de 8.30 a 14 h)
  • A l’Oficina Local d’Habitatge, amb cita prèvia obligatòria (que es pot demanar telemàticament al web pumsa.cat o al telèfon de l’OLH)
  • A les oficines dels Servei d’atenció ciutadana de l’Ajuntament de Mataró sense cita prèvia