OPERADOR COMERCIAL MATARÓ

SELECCIÓ D’UN ÚNIC OPERADOR COMERCIAL

· Objecte del concurs: selecció d’un operador comercial amb la finalitat d’implantar-se en un equipament comercial individual de gran format que, segons el Text Refós del Programa d’orientació pels equipaments comercials de Mataró, haurà d’actuar de locomotora comercial.

·  Ubicació: als terrenys configurats per l’Illa VI del Projecte de Reparcel·lació del Pla de Millora Urbana de l’àmbit Rda. Barceló/Illa Fàbregas i de Caralt, situada a Mataró de 9.629 m2 de superfície i una edificabilitat màxima de 26.576 m2, amb una superfície de venda computable de 22.000 metres quadrats, de conformitat amb el POEC, PTSEC i Decret 378/2006 de 10 d’octubre que desenvolupa la Llei 18/2005 de 27 de desembre d’equipaments comercials.

·  Condicions:
·Adquisició de la totalitat dels terrenys.
·Realització de les obligacions que pertoquin, la redacció de projecte,  i posterior construcció de l’edifici i explotació de l’activitat prevista.
·Inversió en millores de projectes de ciutat.

·  Presentació d’ofertes: Fins a les 12h del dia 15 de març de 2007 a les oficines de Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA), c. de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, 08302 Mataró, Barcelona.

·  Acte públic d’obertura de pliques:  tindrà lloc a les oficines de PUMSA a les 12 hores del dia 16 de març de 2007

Bases: www.grup-pumsa.cat/concursos/operadorcomercial

 

Per a més informació: 93 741 56 10

L’Ajuntament dóna el tret de sortida al concurs per triar l’operador del gran centre comercial del carrer de Miquel Biada
Es calcula que aquest equipament de 22.000 m2 generarà uns 1.000 llocs de treball

El regidor d’Urbanisme, Arcadi Vilert, i la presidenta de l’Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM), Alícia Romero, han explicat aquest matí en roda de premsa les característiques del concurs públic per seleccionar l’operador comercial que construirà i explotarà el futur centre comercial del carrer de Miquel Biada i també les línies generals de l’acord per la millora de la competitivitat del comerç que s’ha presentat a les associacions comercials de Mataró.

El concurs públic

El consell d’administració de la societat municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) va aprovar el passat 24 de gener el plec de clàusules que regeixen el concurs.

El període de presentació d’ofertes per aquest concurs durarà un mes i començarà el dia que les bases del concurs siguin publicades a diferents mitjans escrits de difusió provincial.

L’adjudicatari del concurs haurà d’adquirir en propietat l’illa de Fàbregas i de Caralt, de 9.629 m2 de superfície, que està limitada pels carrers de Miquel Biada, el carrer i el passatge de José María Torrijos i la ronda d’Alfons XII. Als terrenys haurà de construir un equipament comercial de 22.000 m2 de superfície de venda, segons els criteris marcats pel Pla d’integració volumètrica aprovat inicialment el passat gener per l’Ajuntament.

L’explotació del centre comercial correspondrà al mateix adjudicatari, que no podrà vendre la propietat ni cedir la gestió sense l’autorització de PUMSA durant el termini de 10 anys des de l’obertura de l’equipament.

L’equipament comercial s’implantarà de conformitat amb el text refós del Programa d’Orientació per als Equipaments Comercials (POEC), que el Ple de l’Ajuntament va aprovar inicialment al gener de 2004 i la Generalitat de Catalunya va aprovar definitivament mesos més tard.

El preu de compravenda especificat en el plec és de 24.000.000 d’euros més IVA.

L’operador haurà de començar les obres en el termini de 2 mesos a partir de la data en què l’Ajuntament li concedeixi la llicència municipal d’obres i ambiental, i tindrà 30 mesos per acabar l’equipament.

L’adjudicatari haurà d’assumir càrregues econòmiques per un import d’1.512.250 euros i, a més, haurà d’especificar i quantificar quines altres millores proposa per invertir en projectes de ciutat.

Així, s’haurà de comprometre a col·laborar en els projectes de promoció comercial i turística de la ciutat, a treballar conjuntament amb les associacions de comerciants i a col·laborar amb la marca “Mataró, ciutat Mediterrània”. També haurà de participar en la campanya anual de comerç local.

Les empreses interessades hauran de justificar en les seves propostes l’acompliment de les directrius del POEC; hauran de presentar una memòria comercial de l’activitat que desenvoluparan; detallar les inversions que destinaran al projecte comercial, al projecte arquitectònic, a la integració de l’equipament a l’entorn i a criteris de sostenibilitat ambiental. També hauran de fer constar una previsió de creació de nous llocs de treball i el compromís de que es donarà prioritat a persones inscrites a la borsa de treball de l’IMPEM. Es valoraran altres aspectes com l’experiència comercial o l’arrelament a la comarca.

Pel que fa als criteris de valoració de les ofertes que es presentin al concurs, per a la puntuació total es tindrà en compte en un 40% el projecte comercial, en un 40% el criteri econòmic (valoració de les millores econòmiques i la col·laboració en promoció comercial i turística) i en un 20% altres qüestions, com els fons propis o la xifra de negoci.

Estudi sobre l’impacte econòmic: ocupació, aportació al PIB i promoció de ciutat

L’IMPEM disposa d’un estudi titulat “Impacte de la implantació d’un equipament comercial de gran format a Mataró”, que va redactar al febrer de 2005 el Gabinet d’Estudis Econòmics, SA i segons el qual el nou centre comercial pot suposar la creació de prop de 1.000 llocs de treball (uns 720 d’aquests contractes indefinits). Aquest estudi va ser presentat a l’Àgora Comerç.

Aquestes xifres d’ocupació suposen que es generarien 26 milions d’euros en ingressos salarials anuals. Tenint en compte experiències en altres municipis, un 80% dels empleats seran de Mataró i municipis propers i la resta d’altres establiments del mateix operador.

L’aportació del centre comercial al PIB (Producte Interior Brut) de la ciutat es preveu en un 3,5%, mentre que l’aportació sobre la renda de la ciutat serà d’un 2,7%. L’augment de visitants tindrà també efectes sobre la restauració, l’oci i el lleure, i repercutirà positivament en la imatge exterior de la ciutat.

Acord per la millora de la competitivitat del comerç urbà

En les darreres setmanes, l’IMPEM ha presentat als comerciants locals i a l’Associació de Veïns del Centre una proposta d’acord per la millora de la competitivitat del comerç de la ciutat i de l’entorn urbà de la zona d’ubicació del futur equipament comercial. Aquesta proposta d’ acord és una actualització del signat el 25 de febrer de 2003 entre l’Ajuntament i les entitats representatives del comerç de la ciutat i inclou dos tipus d’actuacions: les específicament urbanístiques i les adreçades al sector comercial.

Entre les actuacions urbanístiques hi ha les destinades a afavorir que es promoguin circuits comercials a l’entorn del nou equipament comercial per tal de dinamitzar els eixos comercials de la zona i altres equipaments comercials existents, com ara el mercat municipal de la plaça de Cuba, l’enllaç cap a la zona de Peramàs, cap a Cerdanyola, amb el Camí de la Geganta-Via d’Europa i amb la ronda de Barceló.

Pel que fa a les actuacions pel sector comercial, la proposta inclou accions de formació, assessorament, millores en la mobilitat i la comunicació.

Les entitats i associacions a les quals s’ha presentat l’acord són: Associació de Veïns del Centre, Unió de Botiguers, Cerdanyola Comercial, Comerç Mataró Centre, Comerç Rocafonda, La Gran Botiga, Associació de Venedors plaça Gran i rodalies, Associació Nou Centre, Centre comercial Plaça de Cuba i rodalies, mercat municipal Plaça de Cuba, Gremi d’Hostaleria i Turisme de Mataró i Maresme, Associació de Marxants del Maresme i Asociación de Vendedores de Mercadillos de Cataluña.

L’Ajuntament aprova provisionalment el pla especial d’assignació d’usos de l’illa del futur TecnoCampusMataró

El Ple de l’Ajuntament va aprovar ahir provisionalment el Pla especial de l’illa d’equipament del Rengle on es construirà el parc tecnològic TecnoCampusMataró. El document, que ha estat elaborat per la societat municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), afecta una illa de 26.292 m2.

L’objecte del Pla és assignar els usos i establir les condicions de parcel·lació, edificació, ús i gestió necessaris per a la construcció de l’equipament. A més, el projecte assigna a l’equipament els usos educatiu, administratiu i sociocultural, encara que es podran vincular altres activitats com negocis empresarials, tecnològics i locals relacionats amb ús de restauració, sempre i quan quedin justificats a través del propi equipament.

Així, l’illa serà el futur emplaçament del TecnoCampusMataró, un nou espai físic comú per a universitat, emprenedors i empreses que contribuirà al desenvolupament tecnològic, econòmic i social del territori. Aquestes entitats compartiran sinergies de forma continuada per passar de manera ràpida i constant de la recerca a la creació de negoci mitjançant la innovació i la creació de nous productes i serveis que s’avancin a les tendències del mercat davant el repte de la globalització.

Característiques de l’àmbit

L’àmbit del Pla especial està format per una sola illa limitada pel passeig de la Marina, la carretera de Barcelona (N-II), l’avinguda d’Ernest Lluch i el carrer de Tordera.

La superfície total del sòl que ocuparà l’equipament és de 26.292 m2, i el seu sostre edificable és de 31.550 m2 com a màxim. La distribució volumètrica es farà en funció de les diferents activitats del centre universitari, i admet unes alçades de planta baixa més 6 a la carretera de Barcelona i planta baixa més 3 al parc de mar.

L’equipament també reservarà un espai per a la creació de places d’aparcament de cotxes (464 places), motocicletes (277 places) i bicicletes (506 places).

Tramitació

La modificació del Pla general en el sector del Rengle i el Pla de millora urbana que el desenvolupa no inclouen en el seu àmbit l’illa d’equipament del “Tecnocampus”. Per aquest motiu, per acord de Ple de 6 d’abril de 2006 l’Ajuntament de Mataró va fer l’encàrrec a la societat municipal PUMSA de la redacció del Pla especial d’assignació d’usos de l’illa i de regulació de les condicions d’ordenació i edificació de l’edifici del TecnoCampus, en coordinació amb els serveis tècnics del Servei d’Urbanisme de l’Ajuntament. PUMSA va presentar

La Junta de Govern va aprovar inicialment el Pla el passat 27 de novembre. Després de l’aprovació provisional ahir per part del Ple, el document encara queda pendent de l’aprovació definitiva per part de la Direcció General d’Urbanisme de la Generalitat de Catalunya.

Execució de les obres de construcció d’un edifici destinat a usos terciaris a l’illa 3 parcel·la III1-3 del l’àmbit del rengle de Mataró

Execució de les obres de construcció d’un edifici destinat a usos terciaris a l’illa 3 parcel·la III1-3 del l’àmbit del rengle de Mataró.

Pressupost de licitació: 19.665.782,76 €, IVA inclòs
Garantia Provisional: 2% del pressupost de licitació, IVA inclòs
Garantia Definitiva: 4% del pressupost de licitació, IVA inclòs
Termini d’execució: 24 mesos
Documentació: Oficines de Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA), c/ de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, Mataró fins les 13 hores del dia 22 de març de 2007
www.grup-pumsa.cat/edificiterciari/obres
Presentació d’ofertes: fins a les 12 h del dia 26 de març de 2007, a les oficines de PUMSA

Obertura pública de pliques: a les 13 h del 28 març de 2007, a les oficines de PUMSA

 

Per a més informació: 93 741 49 69 / 93 741 56 10

L’alcalde visita les obres de l’aparcament de la plaça d’Occitània
Una quarta part de les places seran de rotació i la resta per a residents

L’alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, juntament amb el conseller delegat de Mobilitat i president de l’empresa pública Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA), Fermí Manchado i el tècnics de l’obra, entre d’altres assistents, han visitat avui les obres de l’aparcament públic de la plaça d’Occitània. Aquesta nova infrastructura està situada entre els carrers de Francisco de Goya i de Joan Larrea, el passatge de Can Bonminyó i el carrer de Pompeu Fabra.

L’aparcament consta de tres plantes soterrani disposades en semiplanta i té una superfície total construïda de 6.088,83 m2. Pel que fa a la distribució, la primera planta disposa d’un total de 68 places, la segona de 77 i la tercera de 79. Això fa un total de 224 noves places, cinc de les quals són adaptades per a persones amb mobilitat reduïda.

La major part de les places seran per a residents, i una quarta part de les mateixes es destinaran a rotació. L’aparcament, que gestiona GINTRA, va començar a construir-se el passat mes de maig per l’empresa adjudicatària encarregada de la construcció i l’explotació de l’aparcament, Inmuebles Fénix 92, SL.

La nova construcció s’adapta a la geometria rectangular de la plaça a tocar el passatge de Can Bonminyó per tal de conservar els plataners existents.

Accessos a l’aparcament

L’entrada dels vehicles a l’aparcament està situada al carrer de Joan Larrea i la sortida es fa pel carrer de Pompeu Fabra.

Els vianants podran accedir de dues maneres: d’una banda, per l’escala que connecta amb el carrer; i de l’altra, mitjançant una escala i un ascensor adaptat, la capacitat del qual serà de sis persones.

També està previst ampliar el passatge de Can Bonminyó davant de la Biblioteca Pública Pompeu Fabra.

Comercialització de les places

Inmuebles Fénix 92, SL, encarregada de la comercialització de les places en concessió a 50 anys, va començar la comercialització de les places el passat 8 de gener a un preu de 15.900 € + IVA al punt d’informació ubicat a la mateixa obra.

Pel que fa a les places en règim de lloguer, la comercialització la durà a terme GINTRA a les seves oficines un cop finalitzin les obres de l’aparcament. El preu de lloguer serà, com a màxim, de 74 € + IVA.

Les obres del nou aparcament, que van començar el maig de 2006, suposen una inversió de 2.900.000 euros i es preveu que finalitzin el proper mes de maig de 2007.

Execució del projecte de millores de restauració de la zona verda (sectors V2 i V4) de la urbanització Can Quirze de Mataró

Execució del projecte de millores de restauració de la zona verda (sectors V2 i V4) de la urbanització Can Quirze de Mataró

Pressupost de licitació: 64.915,48 € IVA inclòs
Termini d’execució: 2 mesos i mig
Documentació: Oficines de PUMSA, c/ Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10, Mataró / www.grup-pumsa.cat/canquirze/zonaverda
Presentació d’ofertes: fins a les 12 h del 6 de febrer de 2007,  PUMSA
Obertura pública de pliques: a les 13 h del mateix dia 6 de febrer, PUMSA

Per a més informació: 93 741 49 69 / 93 741 56 10

L’Ajuntament aprova un Pla d’integració volumètrica per implantar un centre comercial a l’illa Fàbregas i de Caralt

La Junta de Govern Local va aprovar inicialment dilluns passat, 8 de gener, el Pla especial d’integració volumètrica de l’illa Fàbregas i de Caralt que concreta els criteris urbanístics per a la futura implantació d’un centre comercial a l’àmbit, limitat pels carrers de Miquel Biada, el carrer i el passatge de José María Torrijos i la ronda d’Alfons XII. A l’illa es troba l’antiga fàbrica de paper Fàbregas i de Caralt.

L’equip MBM Arquitectes SA ha redactat, per encàrrec de la societat municipal Promocions Urbanístiques de Mataró (PUMSA), el projecte d’ordenació del futur centre comercial, document que ha servit de base per a la redacció del Pla especial d’integració volumètrica. Aquest pla recull les directrius marcades pel Pla de millora urbana de la ronda de Barceló i l’illa de Fàbregas i de Caralt, que el Ple va aprovar provisionalment el passat novembre.

L’illa ocupa una superfície de 9.629 m2, dels quals, el Pla especial d’integració volumètrica destina 2.417 m2 a sòl públic i 7.212 m2 a sòl privat. El sostre total de l’edifici serà de 26.460 m2, que equival a una superfície útil de venda d’uns 22.000 m2.

Es planteja un edifici que tindrà 4 plantes a la façana principal del carrer de Miquel Biada. Pel carrer de José María Torrijos, l’edifici tindrà 5 plantes, però les dues superiors quedaran retirades respecte a la façana de manera esgraonada. Tant al carrer de Miquel Biada com a la cantonada amb la ronda d’Alfons XII, la façana de la planta baixa es configura reculada formant un gran porxo-aparador de l’edifici de 4 metres d’amplada. Per últim, sobre la coberta es preveu situar un espai per a les instal·lacions necessàries pel funcionament de l’equipament.

El futur centre comercial comptarà amb un aparcament a les tres plantes soterrani de l’edifici, que suposaran 18.090 m2 construïts i tindrà una capacitat per a 670 places.

Modificació del Pla especial del patrimoni arquitectònic

El Pla especial d’integració volumètrica considera incompatible la implantació del centre comercial amb la conservació de les edificacions existents. Per aquest motiu, preveu l’enderroc de la fàbrica Fàbregas i de Caralt i la seva xemeneia, elements fins ara inclosos al Pla especial del patrimoni arquitectònic de Mataró amb nivells de protecció A (façana, volumetria i estructura general de la nau i elements de les porteries) i C, respectivament.

La Junta de Govern va aprovar inicialment dilluns una modificació puntual del Pla especial del patrimoni arquitectònic que suposa reduir la protecció d’aquestes edificacions, que tindrien ara un nivell de protecció H, que permet l’enderroc però obliga a deixar constància documental. El Consell Municipal del Patrimoni Arquitectònic va donar el vistiplau a la modificació el passat 18 de desembre.

A banda de les càrregues urbanístiques que el promotor del centre comercial haurà d’assumir per contribuir a la urbanització dels espais públics i per millorar la mobilitat i accessibilitat a la zona, també haurà de compensar a l’Ajuntament amb 2.862.250 euros, per la major facilitat constructiva i aprofitament del subsòl de l’illa que suposarà l’enderroc de la fàbrica. Aquesta quantitat econòmica es destinarà a la restauració d’edificis públics inclosos al Pla especial del patrimoni arquitectònic de Mataró.

La modificació del Pla especial del patrimoni suposa, d’altra banda, el canvi de catalogació de l’edifici principal de l’antiga fàbrica Minguell, fins ara amb un nivell de protecció H que implicava només la conservació documental de l’edifici. Amb la modificació passa a tenir el nivell de protecció A. L’edifici, que data de 1854, està actualment dividit en dos pel carrer de Pascual Madoz, de manera que una de les naus és de titularitat municipal i una altra de propietat privada.

Comissió de qualitat

L’aprovació del Pla especial d’integració volumètrica de l’illa Fàbregas i de Caralt està subordinada d’una banda a l’aprovació definitiva del Pla de millora urbana que afecta a aquest àmbit i d’altra banda a l’aprovació definitiva de la modificació puntual del Pla especial del patrimoni arquitectònic de Mataró pel que respecta a la fàbrica.

Amb l’objectiu de vetllar per la correcta integració de l’edifici comercial en l’entorn, abans de la concessió de la llicència d’obres el projecte arquitectònic s’haurà de sotmetre a l’avaluació i informe d’una comissió de qualitat en la qual hi seran presents professionals de prestigi.

Nou planejament urbanístic per als entorns del carrer de Miquel Biada

Paral·lelament a la redacció dels elements de planejament per a la implantació d’un centre comercial a l’illa de Fàbregas i de Caralt, l’Ajuntament ha començat a treballar en la futura transformació urbanística dels entorns del carrer de Miquel Biada. D’aquesta manera, demà dijous està previst que es presentin a aprovació del Ple els treballs preparatoris per a la modificació puntual del Pla General d’Ordenació en aquest darrer àmbit, que inclou dos sectors:

  • Àmbit del carrer de Francisco Goya: situat a la banda de muntanya del carrer de Miquel Biada, afecta a part de les dues illes que tenen façana al carrer de Francisco de Goya i limiten pels seus extrems amb la ronda de Joan Prim i el carrer de Tetuan;
  • Àmbit del carrer de José María Torrijos: situat a la banda de mar del carrer de Miquel Biada, afecta a les dues illes veïnes a la del futur centre comercial, que limiten al sud amb el carrer de José María Torrijos i a llevant amb el carrer d’Iluro, així com, més al sud, a la part de l’illa amb tipologies industrials situada a la cantonada d’aquests dos carrers.

La nova proposta urbanística planteja la reconversió d’aquests àmbits d’ús industrial a teixits urbans més integrats, combinant un ús residencial amb forta presència de l’activitat comercial i de serveis. Aquesta remodelació, així com la implantació del nou centre comercial, convertiran al carrer de Miquel Biada i els seus entorns en un dels eixos cívics més importants de la ciutat

De la mateixa manera que el Pla especial d’ordenació volumètrica de l’illa Fàbregas i de Caralt, els treballs preparatoris per al nou planejament es fonamenten en una proposta d’ordenació desenvolupada per MBM Arquitectes SA per encàrrec de PUMSA.

La secció del carrer de Miquel Biada s’ampliarà en 20 metres fins arribar als 35 metres d’ample. L’Ajuntament estudiarà la possibilitat de construir un aparcament soterrani públic al subsòl del carrer.

Àmbit del carrer de Francisco de Goya

Pel que fa a l’ordenació a l’àmbit del carrer de Francisco de Goya, es preveu la cessió del conjunt catalogat de la fàbrica Fontdevila i Torres, que es pretén rehabilitar i transformar en equipament escolar. Davant de l’equipament, s’ha projectat una plaça pública com a espai de lleure relacionat amb l’escola i amb l’activitat comercial prevista als baixos de les noves edificacions.

Es preveu el manteniment del conjunt edificat corresponent a la residència geriàtrica existent i la seva integració amb els nous edificis previstos amb façana al carrer de Miquel Biada.

El sòl total afectat a l’àmbit del carrer de Francisco de Goya és de 16.607 m2, 6.600 m2 dels quals correspondran a sòl públic i 10.007 m2 a sòl privat. L’equipament escolar ocuparà 5.000 m2 de sòl. El sostre privat màxim és de 23.250 m2, un 65% destinat a habitatge (15.113 m2) i un 35% a terciari (8.137 m2), aquest últim incloent les plantes baixes dels edificis d’habitatges. Es preveu la construcció de 183 habitatges: un 70% de renda lliure (124), un 20% d’habitatge protegit (40) i un 10% de preu concertat (19).

Àmbit del carrer de José María Torrijos

A l’àmbit del carrer de José María Torrijos, l’ordenació proposada contempla per als nous edificis amb façana al carrer de Miquel Biada mantenir l’alineació i el porxo previstos per al nou centre comercial. L’ampliació de la secció del carrer de Miquel Biada permet crear un nou espai de lleure com a prolongació del previst davant del nou centre comercial, que integrarà l’actual placeta i la xemeneia de Ca l’Ymbern.

A nivell viari, es planteja l’ampliació de tots els carrers de l’àmbit d’acord a les alineacions previstes per al nou centre comercial. A la cantonada dels carrers de José María Torrijos i Iluro es preveu una plaça-jardí de barri.

El sòl afectat a l’àmbit del carrer de José María Torrijos és d’11.308 m2, 4.500 m2 corresponents a sòl públic i 6.908 m2 a sòl privat. El sostre privat màxim és de 15.831 m2, un 65% destinat a habitatge (10.290 m2) i un 35% a activitat terciària (5.541 m2). Es preveuen 125 habitatges, 85 d’ells de renda lliure (70%), 27 protegits (20%) i 13 de preu concertat (10%).

Proposta d’ordenació d’MBM Arquitectes SA



GINTRA promou un aparcament al Parc del Palau

L’entitat municipal GINTRA promou un aparcament soterrat al Parc de Palau, amb capacitat per 240 cotxes i 8 motocicletes. Les places d’aparcament seran per a residents en règim de compra i/o lloguer.
L’avantprojecte es presenta avui dia 11 de gener al Ple de l’Ajuntament de Mataró per a la seva aprovació inicial.

L’edifici tindrà una superfície construïda de 5.692 m2, tal i com es recull a l’avantprojecte. Aquest espai es distribuirà en dues plantes soterrades que comptaran amb 240 places d’estacionament per a cotxes – 5 de les quals seran adaptades- i 8 per a motocicletes.

L’alçada de l’aparcament de 2,50 metres a la primera planta de l’aparcament, superior a l’estàndard que és de 2,20 m, permetrà l’accés de furgonetes i disposar de 57 places aproximadament al primer soterrani.

La proposta preveu que l’aparcament tindrà dos accessos per a vehicles: l’entrada es farà per l’extrem oest del Parc del Palau, és a dir, pel carrer de Las Siete Partidas, mentre que la sortida es farà pel carrer de Lapidario, a l’extrem est de la plaça.

L’avantprojecte contempla un pressupost per a la construcció de l’aparcament i la reurbanització del parc d’aproximadament 3,5 milions d´euros.

Informació pública

A partir de l’aprovació inicial, l’avantprojecte de l’aparcament del Parc del Palau serà sotmès a informació pública per un període de 30 dies. Durant aquest temps, els ciutadans que ho desitgin podran presentar les al·legacions, reclamacions o suggeriments que considerin pertinents.

Es preveu iniciar la obra de l’aparcament a la tardor del 2007.

GINTRA comença les obres de construcció de l’aparcament del carrer de Terrassa

Ahir l’entitat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA) va començar les obres de construcció de l’aparcament per a residents del carrer de Terrassa, 7. L’aparcament comptarà amb 82 places distribuïdes en una sola planta a nivell de carrer, i a la seva coberta es preveu la instal·lació d’un nou camp de futbol-7.

El nou aparcament està situat al carrer de Terrassa, entre les avingudes del Corregiment i del Velòdrom, i té una superfície de 1.705 m2. Es tracta d’un edifici rectangular de 52,80 metres de longitud i 32,30 metres d’amplada, que consta d’una sola planta a peu de carrer.

Per a la seva construcció, que durà a terme la UTE Áridos Serrano, SL & Stachis, SA, s’invertiran 1.059.339 d’euros.

Distribució i accessos
L’aparcament tindrà un total de 82 places, dues de les quals seran adaptades per a persones amb mobilitat reduïda. L’interior de l’edifici es distribueix en dos espais diàfans separats per una línia de pilars centrals, la qual cosa permet la creació de dues fileres d’aparcaments sense obstacles amb un passadís central de maniobra i circulació de 5,50 metres d’amplada.

Comptarà amb dos accessos per als vehicles –un d’entrada i un de sortida- de 3,5 metres d’amplada pel carrer de Terrassa. Els vianants també podran accedir-hi per aquest carrer mitjançant dues portes independents.

Camp de futbol
GINTRA habilitarà la coberta de l’aparcament, aprofitant els desnivells del terreny, perquè l’Ajuntament de Mataró pugui construir el camp de futbol-7, de 50 x 35 metres, que té previst per aquest espai. El camp de futbol substituirà al que hi havia abans de l’inici de les obres del nou pavelló polisportiu de Cirera, i que ara està instal·lat de forma provisional al solar comprès entre l’avinguda del Corregiment, el pati de l’escola pública de Cirera i el torrent de la Pólvora, i formarà part dels diferents equipaments esportius del sector.

Està previst que les obres de l’aparcament finalitzin el proper mes d’agost.

Prohabitatge Mataró presenta el projecte bàsic de l’edifici adaptat a persones amb discapacitat física de Núñez de Balboa

Francesc Teixidó, president de l’entitat municipal Prohabitatge Mataró en companyia de Miquel Guardiola, president de l’Associació del GIMM, , ha presentat avui en roda de premsa el projecte bàsic d’un edifici per a equipament, aparcaments i habitatges per a persones amb discapacitat al solar situat al carrer de Núñez de Balboa, 12.

L’immoble es construirà en un solar de 671 m2, i acollirà 12 habitatges protegits de lloguer, un aparcament i un local per a equipament distribuïts en una planta baixa, tres plantes pis, un terrat i tres plantes soterrani.

L’entitat municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) promou la construcció de l’edifici, que gestionarà la seva filial Prohabitatge Mataró.

Habitatges adaptats
Els habitatges ocuparan la planta primera, segona i tercera, i tindran una superfície mitjana de 50 m2 útils amb dues habitacions.

Tot i que els habitatges compten amb una distribució tipus, s’han dissenyat amb cura per a cobrir les necessitats de persones amb discapacitat física. Comptaran amb més espai de maniobra especialment en l’habitació principal, amb les instal·lacions necessàries per instal·lar el sistema que permet controlar en un sòl comandament els diferents aparells tècnics instal·lats a l’habitatge. També s’habilitaran als dormitoris principals dels habitatges per acoblar-hi una grua-carril al sostre que permetrà el desplaçament autònom entre el dormitori i el bany, i s’equiparan amb mobiliari que pugui ser fàcilment utilitzat per persones amb cadira de rodes: armaris baixos, taules regulables, mecanismes plegables, etc.

L’Accés principal a la vivenda donarà a un passadís ampli i  l’accés al balcó es farà a peu pla i mitjançant una porta corredissa.

Espais comunitaris i accessibilitat
L’edifici tindrà una sèrie d’espais comunitaris. A la primera planta disposaran d’un pati, que serà compartit amb els usuaris del centre de teràpia ocupacional per a discapacitats físics ubicat a la planta baixa.

Al terrat s’ubicarà una bugaderia i una cambra de neteja, juntament amb uns estenedors i un espai per a les instal·lacions centralitzades de producció, emmagatzematge i distribució d’aire condicionat i calefacció amb suport d’energia solar.

Els habitatges disposaran d’uns espais polivalents distribuïts en les tres plantes i el terrat de l’immoble, que acolliran entre d’altres les funcions de menjador comunitari, despatx del personal sanitari de suport, magatzem i bugaderia, respectivament.

Per últim, l’immoble comptarà amb dos ascensors i dues escales adaptats que donaran servei per una banda als usuaris dels habitatges i per l’altra als usuaris del centre ocupacional.