L’objectiu principal d’aquest servei gratuït és fer de mitjançer entre propietaris que disposin d’habitatges buits i possibles llogaters amb dificultats per accedir a un habitatge a preu de mercat. Sempre es busca el millor per ambdues parts, i s’ofereixen tots els serveis necessaris perquè formalitzin un acord.
La Borsa de Lloguer pretén augmentar el parc d’habitatges de lloguer a preus assequibles , així com donar facilitats als propietaris que vulguin llogar el seu pis amb seguretat i sense complicacions.
- Servei gratuït de gestió en l’arrendament i posterior seguiment de relació contractual
- Tramitació de les diferents assegurances gratuïtes:
- Defensa jurídica, per activar-la en cas d’impagaments
- Multirisc, durant el període contractual
- Assegurança de cobrament de les rendes (màxim de sis), mitjançant el sistema Avalloguer, regulat per el decret 75/2014.
- Control del bon ús de l’habitatge
- Assessorament i suport
- Possibilitat de la subvenció de l’IBI a través de l’Ajuntament de Mataró.
- Els tributs, les càrregues i altres impostos, així com la quota de la comunitat de propietaris anirà a càrrec de la propietat.
- El propietari no podrà escollir els llogaters, donarà confiança als responsables del servei en el compliment de les obligacions pactades.
- El propietari haurà de presentar tota la documentació que s’exigeixi per acreditar la propietat de l’habitatge (DNI, escriptura i/o poders en cas d’actuar en representació de la propietat) així com els documents relatius a l’habitabilitat per a l’ús convingut (cèdula d’habitabilitat en vigor, certificat d’eficiència energètica i certificat periòdic de gas).
Passos a seguir:
1. Dirigir-se a les oficines de PUMSA: una persona especialitzada informarà a l’interessat, explicant-li què es la Borsa, els seus avantatges i condicions.
2. Entrar per registre la sol·licitud
3. Visita de l’habitatge: personal de PUMSA fa una visita a l’habitatge que es vol llogar per comprovar on són els accessos, com és la distribució de l’habitatge, etc…
4. Valoració i proposta de preu per part de PUMSA
5. Recollida de la documentació:
-
- Escriptura de la propietat
- DNI propietari/-s
- Cèdula d’habitabilitat
- Certificat d’eficiència energètica
- Revisió periòdica de gas
- Lliurament d’un joc de claus
- Últimes factures i rebuts dels subministres i butlletins de l’habitatge
- Compte bancari on es vulgui domiciliar el pagament del lloguer
6. Inventari: PUMSA realitza un inventari de tots els elements, objectes, complements que disposa l’habitatge i el seu estat.
7. Programar visites amb possibles llogaters: un cop l’habitatge s’incorpora a la Borsa, s’ensenyarà el pis fins a trobar persones adequades.
8. Formalitzar el contracte: PUMSA gestiona la tramitació del contracte de manera gratuïta.
9. Mentre duri el contracte: PUMSA intervindrà com a mediador entre la propietat i l’arrendatari, en el cas que sorgeixi alguna incidència.
Full informatiu: Borsa de lloguer, propietaris
Instància: Borsa de lloguer, propietaris