L’immoble, que es situa al carrer de Vasco Núñez de Balboa 10, tindrà aparcament, un local per a equipament i 12 habitatges públics, adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) promou la construcció de l’edifici, que gestionarà la seva filial Prohabitatge Mataró.
L’edifici es distribueix en planta baixa, tres plantes pis, un terrat i tres plantes soterrani, i es construeix en un solar de 671 m2.
Tots els espais de l’immoble seran adaptats, ja que s’han aplicat tots els criteris possibles d’accessibilitat tant als habitatges, com a l’equipament i a l’aparcament que completen l’immoble.
Característiques dels habitatges
Els 12 habitatges seran de caràcter protegit en règim de lloguer, i ocuparan la planta primera, segona i tercera. La seva superfície mitjana serà de 50 m2 útils cadascun, i comptaran amb dues habitacions.
Aquests habitatges s’han dissenyat tenint en compte les necessitats de les persones amb mobilitat reduïda, de manera que tindran més espai de maniobra, especialment a l’habitació principal. Aquesta estança s’habilitarà per que es pugui acoblar una grua-carril al sostre que permetrà el desplaçament autònom entre el dormitori i el bany.
Els habitatges també comptaran amb la pre-instal·lació necessària per facilitar la col·locació del sistema que permeti controlar en un sol comandament els diferents aparells tècnics de l’habitatge i automatitzar aquells elements que puguin implicar un esforç per als seus habitants, com pujar les persianes, obrir les portes, etc. A més, s’equiparan amb mobiliari que pugui ser fàcilment utilitzat per persones amb cadira de rodes: armaris baixos, taules regulables o mecanismes plegables, entre d’altres.
També seran adaptats l’accés principal a l’habitatge, que donarà a un passadís ampli, i a l’edifici. L’accés al balcó, d’altra banda, es farà a peu pla i mitjançant una porta corredissa.
Equipament i aparcament
La planta baixa i el primer soterrani de l’edifici es destinaran a equipament. En aquest sentit, l’Ajuntament de Mataró i la Fundació Privada GIMM van signar una declaració d’intencions el passat 19 de desembre de 2006, segons la qual el consistori preveu cedir aquest espai a l’entitat per a la creació d’un centre de teràpia ocupacional per amb mobilitat reduïda.
L’equipament disposarà d’un aparcament propi amb capacitat per a 8 places, quatre de les quals adaptades, que s’ubicarà a la primera planta subterrània.
La segona i tercera planta subterrànies, d’altra banda, disposaran de 40 places d’aparcament més, 31 d’elles adaptades, que es destinaran als residents de l’edifici, però també als veïns de la zona.
Espais comunitaris accessibles
L’immoble comptarà amb dos ascensors i dues escales adaptats que donaran servei d’una banda als usuaris dels habitatges, i de l’altra als usuaris del centre ocupacional.
Als espais comunitaris de l’edifici també s’han tingut en compte els criteris d’accessibilitat. Aquests espais seran un pati que s’ubicarà a la primera planta, i que també podran utilitzar els usuaris del centre ocupacional; i una bugaderia, una cambra de neteja, uns estenedors i un espai per a les instal·lacions centralitzades de producció, emmagatzematge i distribució d’aire condicionat i calefacció amb suport d’energia solar, que s’ubicaran al terrat.
A més, els habitatges disposaran d’uns espais polivalents distribuïts en les tres plantes i el terrat de l’immoble, que acolliran entre d’altres les funcions de menjador comunitari, despatx del personal sanitari de suport, magatzem i bugaderia.
Terminis i pressupost
El passat mes d’octubre, van començar els treballs previs de condicionament del terreny per a la construcció de l’edifici.
Les obres de construcció l’edifici es duran a terme en dues fases: la primera, que comença aquest mes de novembre, consisteix en l’aixecament de tota l’estructura de l’immoble. L’empresa encarregada de fer-ho és Ferros Iluro SL, amb un pressupost d’execució d’1.128.699 €, IVA inclòs. Està previst que l’estructura estigui totalment construïda el juny de 2008.
La segona fase de les obres comprendrà la construcció de la resta de l’edifici, i s’iniciarà un cop es finalitzi l’estructura de l’immoble. L’empresa encarregada de fer-ho s’escollirà per concurs. Es preveu que tot l’edifici estigui construït el tercer trimestre de 2009.
El Pla d’Aparcaments 2007-2011 preveu iniciar la construcció de 4.770 noves places d’estacionament a tot Mataró
/in PUMSA/by Dept. TècnicEl Pla d’Aparcaments 2007-2011 preveu iniciar la construcció de 4.770 noves places d’estacionament a tot Mataró
Aquestes places augmentaran l’oferta d’aparcament residencial i donaran resposta a l’increment del nombre de turismes a la ciutat. La inversió prevista per a la construcció d’aquestes noves places d’estacionament és de més de 57 milions d’euros.
El Pla d’Aparcaments permet complir amb els objectius del Programa d’Actuació Municipal (PAM) 2008, a més de seguir les directrius del Pacte per la Mobilitat del 2001 i del Pla de Mobilitat Urbana del 2005 i recollir els objectius fixats en l’Acord de Govern 2007-2011.
El punt de partida d’aquest Pla es situa en la demanda actual d’aparcament residencial: el número total de places d’estacionament a Mataró l’any 2007 és de 51.151 (calçada, guals, en subsòl i en superfície), mentre que es comptabilitzen 52.733 vehicles, de manera que caldrien 1.582 places d’estacionament més l’any 2007 per donar resposta a tots els turismes i camions de la ciutat.
El Pla d’Aparcaments 2007-2011 donarà solució a aquesta diferència entre número de vehicles i de places d’aparcament mitjançant la posada en marxa de 4.770 noves places d’estacionament. Si a això afegim les places existents actualment i les llicències d’aparcaments privats que el Servei de Ciutat Sostenible preveu atorgar en aquest període, es calcula que l’any 2011, a Mataró hi haurà 64.994 places d’aparcament.
L’increment de turismes i camions a la ciutat entre 2007 i 2011 s’estima en 3.500 unitats més, de manera que l’any 2011 hi haurà 56.233 vehicles a Mataró (superàvit de 8.761 places d’estacionament).
Aquest superàvit de places permetrà millorar la qualitat dels carrers de la ciutat, traslladant les places d’aparcament del carrer a places en subsòl. Alliberant els carrers de cotxes es podran adoptar mesures de millora als carrers com l’ampliació de voreres o carrers de vianants, entre d’altres.
Aparcaments a tots els barris
Si es té en compte tant els aparcament que han entrat en funcionament dins l’any 2007, els aparcaments que s’iniciaran i els que estaran en fase d’estudi dins el període 2007-2011, es preveu en total la creació de 7.458 places, que seran gestionades per la societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA):
A aquestes places d’aparcament cal afegir les 615 que s’han inaugurat o s’inauguraran durant el 2007 al parc de Cerdanyola, la plaça d’Occitània, el carrer de Terrassa i el Cafè de Mar; i les 153 que es van començar a construir abans de 2007, però que es finalitzaran en els propers quatre anys al carrer de Carlemany, l’avinguda de Jaume Recoder i al Camí Ral/carrer de l’Hospital.
A més, es farà l’estudi de viabilitat per crear altres 1.200 noves places d’estacionament al sector del Sorrall –sota el camp de futbol i a la ronda de Bellavista- a la plaça de Josep Cusachs, a la plaça de Canyamars i a l’aparcament dissuasori que es crearà a l’est de Mataró. Aquests estudis, imprescindibles alhora de construir qualsevol nou aparcament a la ciutat, poden condicionar la xifra total de les places previstes.
La inversió total estimada per a les 7.458 noves places, incloses les que estan pendent d’estudi, serà de més de 92 milions d’euros.
Plans per millorar la mobilitat
Molts d’aquests aparcaments s’inclouen al Programa d’Actuació Municipal (PAM) 2008 que proposa que, durant l’any que ve, es finalitzaran les obres de 780 places d’aparcament; es continuarà amb la construcció de 779 places; s’iniciarà la construcció de 1.814 places; es redactarà l’avantprojecte d’altres 503 places; i s’estudiarà la viabilitat de realitzar nous aparcaments a diferents zones de Mataró.
D’altra banda, l’Acord de Govern 2007-2011 recull el compromís d’iniciar l’execució d’un mínim de 4.000 places públiques d’aparcament en subsòl en aquest període. Segons aquestes previsions, s’iniciarà la construcció de 4.770 places d’aparcament, de les quals 4.370 places seran en subsòl i 400 en superfície. Per tant, el Pla d’Aparcaments recull els objectius fixats en l’Acord de Govern. A més, hi ha 1.398 places pendents de l’estudi de viabilitat, part de les quals també podrien començar a construir-se dins del mandat.
La creació de polítiques d’aparcament és un dels set eixos específics del Pacte per a la Mobilitat, signada per entitats i partits polítics de Mataró l’any 2001 amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida a la ciutat a través d’un model de mobilitat sostenible. En aquest sentit, el Pla d’Aparcaments contribuirà a crear les places d’estacionament suficients per tal d’alliberar espai públic als carrers i recuperar-lo per als vianants, tal i com estableix el Pacte.
El Pla d’Aparcaments 2007-2011 també s’integra dins el Pla de Mobilitat Urbana 2005. Aquest pla, creat l’any 2005, va ser el primer d’aquestes característiques que es va formar a Espanya, i defineix les condicions d’ús de la xarxa viària, tot planificant la seva evolució.
El Col·legi d’Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Barcelona s’instal·larà a Mataró
/in PUMSA/by Dept. TècnicLa delegació a Mataró es trobarà en un local al carrer de Can Xammar
El gerent de l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), César Fernàndez, i la presidenta del Col·legi d’Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Barcelona (CAATB), M.Rosa Remolà, van signar, el passat 29 de novembre, l’escriptura pública de compravenda d’un local situat al carrer de Can Xammar, 6.
D’aquesta manera, el CAATB obrirà la seva delegació a Mataró, en un local situat a l’àmbit de Can Xammar.
El local té una superfície útil de 492 m2i ocupa la planta baixa i la planta semisubterrània d’un edifici d’habitatges, la construcció del qual va promoure PUMSA.
Obres de condicionament i trasllat provisional
A partir d’ara, el CAATB realitzarà obres d’adequació del local per tal d’adaptar-lo a la seva activitat, i es preveu que s’instal·laran a la nova seu en un període màxim de sis mesos. No obstant això, el Col·legi d’Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Barcelona podrà iniciar la seva activitat a Mataró, a un local cedit provisionalment per PUMSA a l’Edifici de Vidre, que podran ocupar mentre no estiguin enllestides les obres del nou local. El CAATB té previst començar l’activitat en l’emplaçament provisional, abans de les festes de Nadal.
Conservació de les restes arqueològiques
Abans que PUMSA iniciés la construcció de l’edifici d’habitatges del carrer de Can Xammar, 6, es van fer una excavacions arqueològiques gràcies a les quals es van torbar unes conduccions d’aigua d’època romana. Segons han convingut les parts, PUMSA se’n farà càrrec de la restauració de les troballes, mentre que el CAATB es compromet a la conservació, preservació i manteniment de les mateixes.
Activitats per a tothom
El Col·legi d’Aparelladors i Arquitectes Tècnics de Barcelona treballa per aconseguir la promoció tècnica, social i econòmica de la professió d’aparellador i arquitecte tècnic a les comarques de Barcelona.
A més d’organitzar activitats professionals i tècniques destinades als seus col·legiats, el CAATB du a terme un programa d’acció cultural amb exposicions, conferències i visites guiades obertes al públic en general.
Execució de les obres del projecte complementari del Parc de Mar: Evacuació d’aigües pluvials sector el Rengle de Mataró
/in Concursos/by Dept. TècnicHorari de dl. a dj. de 9 a 13h i de 16 a 18.30h. Dv. de 9 a 14h
www.grup-pumsa.cat/concursos/parcdemar-hinca
PUMSA adjudica la construcció de l’estructura dels edificis de TecnoCampusMataró
/in PUMSA/by Dept. TècnicConstrucció de l’estructura d’un edifici per a aparcaments, local comercial i habitatges al carrer Churruca 84-86 de Mataró
/in Concursos/by Dept. Tècnicwww.grup-pumsa.cat/concursos/estructura-churruca
Construcció d’un edifici per a habitatges amb aparcament, sobre estructura ja realitzada al carrer Teià 4 de Mataró
/in Concursos/by Dept. Tècnicwww.grup-pumsa.cat/concursos/obra-teia
PUMSA comença la construcció d’un edifici adaptat per a persones amb mobilitat reduïda
/in PUMSA/by Dept. TècnicL’immoble, que es situa al carrer de Vasco Núñez de Balboa 10, tindrà aparcament, un local per a equipament i 12 habitatges públics, adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) promou la construcció de l’edifici, que gestionarà la seva filial Prohabitatge Mataró.
L’edifici es distribueix en planta baixa, tres plantes pis, un terrat i tres plantes soterrani, i es construeix en un solar de 671 m2.
Tots els espais de l’immoble seran adaptats, ja que s’han aplicat tots els criteris possibles d’accessibilitat tant als habitatges, com a l’equipament i a l’aparcament que completen l’immoble.
Característiques dels habitatges
Els 12 habitatges seran de caràcter protegit en règim de lloguer, i ocuparan la planta primera, segona i tercera. La seva superfície mitjana serà de 50 m2 útils cadascun, i comptaran amb dues habitacions.
Aquests habitatges s’han dissenyat tenint en compte les necessitats de les persones amb mobilitat reduïda, de manera que tindran més espai de maniobra, especialment a l’habitació principal. Aquesta estança s’habilitarà per que es pugui acoblar una grua-carril al sostre que permetrà el desplaçament autònom entre el dormitori i el bany.
Els habitatges també comptaran amb la pre-instal·lació necessària per facilitar la col·locació del sistema que permeti controlar en un sol comandament els diferents aparells tècnics de l’habitatge i automatitzar aquells elements que puguin implicar un esforç per als seus habitants, com pujar les persianes, obrir les portes, etc. A més, s’equiparan amb mobiliari que pugui ser fàcilment utilitzat per persones amb cadira de rodes: armaris baixos, taules regulables o mecanismes plegables, entre d’altres.
També seran adaptats l’accés principal a l’habitatge, que donarà a un passadís ampli, i a l’edifici. L’accés al balcó, d’altra banda, es farà a peu pla i mitjançant una porta corredissa.
Equipament i aparcament
La planta baixa i el primer soterrani de l’edifici es destinaran a equipament. En aquest sentit, l’Ajuntament de Mataró i la Fundació Privada GIMM van signar una declaració d’intencions el passat 19 de desembre de 2006, segons la qual el consistori preveu cedir aquest espai a l’entitat per a la creació d’un centre de teràpia ocupacional per amb mobilitat reduïda.
L’equipament disposarà d’un aparcament propi amb capacitat per a 8 places, quatre de les quals adaptades, que s’ubicarà a la primera planta subterrània.
La segona i tercera planta subterrànies, d’altra banda, disposaran de 40 places d’aparcament més, 31 d’elles adaptades, que es destinaran als residents de l’edifici, però també als veïns de la zona.
Espais comunitaris accessibles
L’immoble comptarà amb dos ascensors i dues escales adaptats que donaran servei d’una banda als usuaris dels habitatges, i de l’altra als usuaris del centre ocupacional.
Als espais comunitaris de l’edifici també s’han tingut en compte els criteris d’accessibilitat. Aquests espais seran un pati que s’ubicarà a la primera planta, i que també podran utilitzar els usuaris del centre ocupacional; i una bugaderia, una cambra de neteja, uns estenedors i un espai per a les instal·lacions centralitzades de producció, emmagatzematge i distribució d’aire condicionat i calefacció amb suport d’energia solar, que s’ubicaran al terrat.
A més, els habitatges disposaran d’uns espais polivalents distribuïts en les tres plantes i el terrat de l’immoble, que acolliran entre d’altres les funcions de menjador comunitari, despatx del personal sanitari de suport, magatzem i bugaderia.
Terminis i pressupost
El passat mes d’octubre, van començar els treballs previs de condicionament del terreny per a la construcció de l’edifici.
Les obres de construcció l’edifici es duran a terme en dues fases: la primera, que comença aquest mes de novembre, consisteix en l’aixecament de tota l’estructura de l’immoble. L’empresa encarregada de fer-ho és Ferros Iluro SL, amb un pressupost d’execució d’1.128.699 €, IVA inclòs. Està previst que l’estructura estigui totalment construïda el juny de 2008.
La segona fase de les obres comprendrà la construcció de la resta de l’edifici, i s’iniciarà un cop es finalitzi l’estructura de l’immoble. L’empresa encarregada de fer-ho s’escollirà per concurs. Es preveu que tot l’edifici estigui construït el tercer trimestre de 2009.
Urbanització d’espais esportius al carrer de Terrassa de Mataró
/in Concursos/by Dept. Tècnicwww.grup-pumsa.cat/concursos/urbanitzacio-terrassa/espais-esportius
Prestació del servei de retirada de vehicles de la via pública i posterior trasllat al dipòsit de vehicles al municipi de Mataró
/in Concursos/by Dept. TècnicVariable:
IVA no inclòs, per cada arrossegament.
IVA no inclòs, per cada arrossegament.
Garantia definitiva: 20.000 €.
www.grup-pumsa.cat/concursos/grua
Comença la construcció de l’aparcament per a residents del parc del Palau
/in PUMSA/by Dept. TècnicL’aparcament es construirà al subsòl del parc del Palau, i tindrà 241 places de cotxe i 8 de moto que es destinaran a residents en règim de compra i/o lloguer. La societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró SL (GINTRA) promou aquesta infraestructura i, un cop finalitzin les obres, també s’encarregarà de la reurbanització del parc del Palau que se situa a sobre de l’aparcament.
L’aparcament compta amb 241 places de cotxe, 5 d’elles, adaptades per a persones amb mobilitat reduïda, i 8 de moto.
Tal i com es recull al projecte executiu aprovat a la Junta de Govern Local el passat 17 de setembre, l’aparcament tindrà una superfície total construïda de 5.724 m2distribuïts en dues plantes subterrànies. La primera d’elles es construirà amb una alçada lliure de 2,50 m, superior a l’estàndard que és de 2,20 m. Això permetrà l’accés de furgonetes, que disposaran d’aproximadament 57 places en aquest primer soterrani.
Accessos per a vehicles i vianants
L’aparcament tindrà dos accessos per als vehicles: l’entrada se situarà a l’extrem oest del parc del Palau, és a dir, al carrer de Las Siete Partidas; i la sortida, al carrer del Lapidario, a l’extrem est de la plaça.
Pel que fa als vianants, a més de poder accedir pels dos accessos de vehicles, comptaran amb dos accessos exclusius: un d’ells, amb escales, se situarà a l’interior del parc; l’altre, amb escales i ascensor, estarà pròxim al carrer de Las Siete Partidas.
Preu de les places
Les places de lloguer tindran un preu màxim de 90 € mensuals, mentre que el preu màxim de les de compra, en concessió per un termini de 50 anys, serà de 18.000 €.
Reurbanització del parc
Un cop finalitzin les obres de l’aparcament, GINTRA també es farà càrrec de la reurbanització del parc del Palau que queda just a sobre de l’aparcament, tot millorant-lo però conservant l’aspecte que tenia abans de la intervenció.
A més, la reurbanització preveu la conservació dels plataners de dues voreres que envolten el parc i la plantació de nous arbres, a més del trasllat de dues alzines al mateix parc i de la resta d’arbres al viver municipal.
Finalització de les obres
Es preveu que les obres de construcció de l’aparcament i de reurbanització del parc del Palau finalitzin al desembre de 2008. Ambdues intervencions les durà a terme l’empresa Excover, SA., adjudicatària del concurs que va convocar GINTRA el passat febrer per redactar el projecte i executar les obres.
La inversió estimada per a les dues actuacions és de 3.500.000 €.