CANAL ÈTIC

A PUMSA creiem fermament en la importància de fomentar un entorn segur, ètic, d’igualtat i confiança per a tots els nostres empleats/es i clients/es en general.
Per aquesta raó, hem implementat un sòlid Canal Ètic que permet a qualsevol persona reportar possibles conductes indegudes o violacions ètiques que hagi detectat a la nostra organització.

QUINS FETS ES PODEN NOTIFICAR?

Pots informar a través del Canal Ètic dels fets que consideris puguin suposar un incompliment de la normativa legal o de qualsevol normativa interna vigent, com ara:

  • Conductes relatives al frau i corrupció.
  • Conductes relatives a la Seguretat, salut i higiene a la feina.
  • Discriminació i assetjament al lloc de treball.
  • Conductes relatives a la seguretat de la informació, protecció de dades.
  • Pràctiques anticompetitives.
  • Conductes contràries als drets humans o danys al medi ambient.
  • Altres possibles infraccions penals o administratives.

CARACTERÍSTIQUES PRINCIPALS?
  • Confidencialitat.
  • Procés d’investigació imparcial.
  • Protecció contra represàlies.
  • Resolució i seguiment.

COM ENVIAR UNA COMUNICACIÓ:

  • Hi ha 2 opcions:

1/

Mitjançant l’app co-resol:

  1. Descarrega’t l’app co-resol, acceptant les notificacions. És gratuïta i està disponible a l’App Store i a Google Play.
  2. Prem el botó “fes un click” i tot seguit introdueix el codi PUMSA.
  3. Selecciona la persona o departament al qual vols enviar el teu missatge. Si no tens clar a qui t’has de dirigir, no et preocupis, qualsevol dels interlocutors disponibles ho redirigirà a qui correspongui, respectant en tot moment la confidencialitat.
  4. Escriu el teu missatge sent el més específic possible. Pots adjuntar imatges i documentació.
  5. Identifica’t o selecciona l’opció d’anonimat. En qualsevol dels casos, has d’acceptar la Política de Privadesa.
  6. Un cop hagis efectuat aquests passos, rebràs un missatge com a justificant de recepció del teu click.
  7. La comunicació per al seguiment del click es realitzarà mitjançant un xat segur (podràs accedir-hi des del botó de xat de la pantalla inicial de l’app) fins al tancament del mateix.

2/

Mitjançant una pàgina web:


  1. Prem el botó “Fes un click” i introdueix el codi PUMSA.
  2. Selecciona la persona o departament al qual vols enviar el teu missatge. Si no tens clar a qui t’has de dirigir, no et preocupis, qualsevol dels interlocutors disponibles ho redirigirà a qui correspongui, respectant en tot moment la confidencialitat.
  3. Escriu el teu missatge sent el més específic possible. Pots adjuntar imatges i documentació.
  4. Identifica’t o selecciona l’opció d’anonimat. En qualsevol dels casos, has d’acceptar la Política de Privadesa.
  5. En aquest cas, rebràs un codi identificador i una contrasenya únics que hauràs de desar per mantenir la comunicació, mitjançant un xat segur, sobre l’estat del teu click.
  6. Cada vegada que vulguis saber si tens missatge nou al xat o vulguis aportar més informació, per assegurar la confidencialitat, has d’introduir aquest codi i contrasenya a la pàgina d’inici, al botó “Accedir a un click anterior”.

Important:

Aquest Canal Ètic no és un servei d’emergències. No s’ha d’utilitzar aquest canal per informar sobre situacions que comportin una amenaça immediata. Si necessiteu assistència en una situació d’aquest tipus, si us plau contacteu amb les vostres autoritats locals i utilitzeu els canals definits.