El Consell d’Administració de PUMSA aprova el nomenament del nou gerent de l’empresa municipal

Miquel Bagudanch Gené, amb una àmplia trajectòria professional en el sector públic, s’incorporarà com a nou gerent el mes d’abril a Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA).

Miquel Bagudanch Gené Miquel Bagudanch Gené

El Consell d’Administració de PUMSA, en la reunió celebrada el passat dilluns 19 de febrer, va aprovar el nomenament de qui serà el nou gerent de la societat municipal.

Miquel Bagudanch, format en Ciències Econòmiques i Empresarials, és expert en la gestió pública, l’econòmica i d’equips i lideratge.

En els més de 20 anys d’experiència, ha estat gerent de Gramepark, SA i de Prat Espais, SLU, dues empreses municipals de Santa Coloma de Gramanet i del Prat de Llobregat respectivament.

Comunicat en defensa de l’interès públic en resposta a la demanda interposada a causa del canvi de model de negoci d’El Corte Inglés

  1. L’Ajuntament de Mataró lamenta que El Corte Inglés hagi abandonat l’interès públic que va adquirir amb la compra, mitjançat concurs públic, de la finca de l’Illa de Can Fàbregas i de Caralt per aixecar un equipament comercial i un aparcament de 839 places a Mataró.
  2. L’empresa municipal PUMSA ha rebut una demanda d’El Corte Inglés a través de la qual l’operador comercial sembla que pretén recuperar una inversió de més de 24 milions que va fer fa més de 15 anys mitjançant un contracte de compra-venda a través del qual va signar el seu compromís de millorar l’oferta comercial i la mobilitat al centre de la ciutat, a la vegada que acordava col·laborar amb la promoció econòmica i la rehabilitació de patrimoni.
  3. El Corte Inglés ha tingut l’oportunitat de construir des del 2012 i ha cercat sempre una excusa per demorar la seva responsabilitat. És més, en els darrers anys ha cercat el vistiplau de l’Ajuntament amb la intenció de vendre-li la finca a tercers, que estan disposats a invertir a l’Illa de Can Fàbregas al preu del mercat actual. L’Ajuntament ha estat obert sempre a col·laborar-hi.
  4. La reconstrucció de la fàbrica protegida de Can Fàbregas i de Caralt als terrenys propietat d’El Corte Inglés mai ha estat un impediment tècnic perquè es pogués tirar endavant el projecte de la locomotora comercial i molt menys perquè es pogués construir al subsòl l’aparcament en aquest àmbit. Recordem que la finca té 9.629 m2 i que Can Fàbregas ocuparia menys del 5% de la superfície del solar.
  5. El Govern municipal està convençut que a l’origen d’aquesta demanda hi ha el canvi del model de negoci d’El Corte Inglés, una empresa en plena transformació que va iniciar fa uns anys la venda d’actius immobiliaris que va considerar com a no estratègics a tota Espanya i que ha presentat públicament un Pla estratègic 2021-2026 amb l’objectiu d’obtenir noves fonts ingressos i una major solidesa empresarial.
  6. Sempre en defensa de l’interès públic general, l’empresa municipal PUMSA ha presentat una declinatòria al jutjat perquè l’assumpte sigui substanciat al contenciós administratiu i també està estudiant complementàriament la presentació d’una demanda de reconvenció per l’incompliment del contracte per part de l’operador comercial.

 

 

Finalitzades les obres de la nova rotonda de l’avinguda del Maresme a l’altura del Cargol

L’actuació contribueix a pacificar el trànsit eliminant recorreguts innecessaris, perquè facilita els moviments en totes les direccions.

 

L’execució de les obres de la nova rotonda ha anat a càrrec de l’Ajuntament, mentre que el projecte havia estat redactat per la Generalitat de Catalunya. Les dues administracions van signar el 2019 un conveni per a la cessió de la carretera N-II al municipi que, entre altres acords, contemplava la construcció d’aquest giratori a l’altura del Cargol.

La nova rotonda se situa a la intersecció entre l’avinguda del Maresme i el carrer de Sant Felicià. L’objectiu de les obres era contribuir a pacificar el trànsit a l’àmbit. En aquest sentit, el nou giratori ofereix una solució més adequada i segura als moviments d’entrada i sortida dels vehicles: facilita l’accés al pas soterrat del Cargol des del sentit Girona, la sortida d’aquest pas cap a Girona, el canvi de sentit de circulació venint de l’estació, i ha permès eliminar els semàfors de Sant Antoni, Sant Felicià i Balmes.

També s’ha reurbanitzat el carrer de Sant Felicià com a plataforma única, guanyant espai per als vianants i donant continuïtat al passeig de vianants entre la plaça de Miquel Biada i el carrer de Sant Antoni. La parada d’autobús i la zona de càrrega i descàrrega s’han traslladat a la vorera al costat de la calçada de l’avinguda Maresme. La urbanització també ha contemplat un tram de carril bici que permetrà connectar en el futur amb l’EuroVelo 8.

Les obres, que van començar el març de 2023 i han finalitzat al gener, han tingut un cost de 641.800 € (IVA inclòs) que s’ha finançat en part amb ajuts del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia (PRTR) i la Unión Europea – NextGenerationEU.

Transformació de l’avinguda del Maresme i la façana marítima

L’alcalde, David Bote, ha visitat avui la rotonda i els seus entorns, així com les obres d’ampliació del TubVerd que les empreses municipals PUMSA i Aigües de Mataró estan realitzant en aquests moments a l’avinguda del Maresme, en aquest cas entre la Porta Laietana i la ronda de Barceló.

Les dues actuacions s’emmarquen en la transformació de l’avinguda del Maresme i la seva pacificació com a via urbana. Les obres del TubVerd formen part  del desenvolupament urbanístic del sector Iveco – Renfe/Farinera, que permetrà obtenir una nova façana marítima entre el carrer d’Isaac Peral i l’estació del tren.

Les obres d’ampliació del TubVerd consisteixen en l’obertura d’una rasa de gairebé 800 metres de llargada, 4 metres d’amplada i fins a 4 metres de profunditat per on passarà la xarxa urbana de fred i calor. Aquesta ampliació donarà servei a tot el nou sector d’Iveco- Renfe/Farinera així com a l’edifici de la Torre Barceló.

Aquests treballs van començar el 15 de gener i duraran fins a final d’any. PUMSA inverteix en els enderrocs i la rasa 2.211.902,99 € (IVA inclòs), que finançaran els propietaris del sector Iveco – Renfe/Farinera, mentre que Aigües de Mataró, S.A. instal·larà la canonada per un import d’1.431.011,81 € (IVA inclòs). Les obres del TubVerd han rebut també finançament del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia (PRTR) i la Unión Europea – NextGenerationEU.

 

 

 

Mataró comença la transformació de l’avinguda del Maresme amb l’ampliació del TubVerd

El 15 de gener començaran les obres per a la instal·lació del TubVerd que ha de discórrer per la banda de mar de l’avinguda del Maresme, des de la Porta Laietana fins a la ronda de Barceló. Els treballs duraran onze mesos.

Afectacions inicials a l'avinguda del Maresme
Afectacions inicials a l’avinguda del Maresme

L’actuació consisteix en l’obertura d’una rasa de gairebé 800 metres de llargada, 4 metres d’amplada i fins a 4 metres de profunditat per on passarà la canalització de fred i calor del TubVerd. Aquesta ampliació de la xarxa donarà servei a tot el nou sector d’Iveco- Renfe/Farinera així com a l’edifici de la Torre Barceló.

Aquesta obra és el primer pas per aconseguir la pacificació de l’avinguda del Maresme i convertir-la en una via més urbana, i s’emmarca en la transformació urbanística del sector Iveco – Renfe/Farinera.

Prèviament, es faran els enderrocs del paviment actual del tram a la banda muntanya, tots els encreuaments dels serveis afectats i s’aprofitarà per portar les línies de mitja tensió a la Torre Barceló. Al llarg dels propers onze mesos d’obres, i per minimitzar les afectacions al  trànsit rodat i de vianants, els treballs es faran per fases i trams.

Primeres afectacions

Les primeres actuacions començaran el 15 de gener. Consistiran a enderrocar la vorera situada a l’altura de la benzinera i els antics tallers de l’empresa Casas, la mitjana lateral que separa l’avinguda del Maresme del polígon de Balançó i Boter, i el paviment del davant de la Farinera. Les afectacions inicials a la mobilitat seran les següents:

–           El carril lateral de servei situat a la banda muntanya de l’avinguda del Maresme queda anul·lat, no s’hi podrà aparcar ni efectuar maniobres de càrrega i descàrrega de mercaderies. Es garantirà l’accés als guals i s’habilitaran noves zones de càrrega i descàrrega a la ronda de Josep Irla i el carrer de l’Ictíneo.

–           Es garantirà sempre la circulació de vehicles en els dos sentits de la marxa. Durant la primera fase, aproximadament fins a mitjan febrer, hi haurà tres carrils operatius en la major part del tram afectat per les obres, dos en sentit Girona i un en sentit Barcelona. Entre la ronda de Josep Irla i el carrer de l’Ictíneo hi haurà dos carrils en sentit Barcelona: un arribarà a la Porta Laietana i l’altre es desviarà cap a l’interior de la ciutat a través del polígon de Balançó i Boter.

–           Els vianants no podran anar per la banda de mar de l’avinguda del Maresme. Hauran de creuar el carrer i circular per la banda muntanya.

Un cop fets els enderrocs, el trànsit es desplaçarà a la banda muntanya de l’avinguda, mentre que els treballs d’instal·lació del TubVerd ocuparan els carrils de la banda mar.

Les obres aniran a càrrec de PUMSA, com a administració actuant del sector Iveco- Renfe/Farinera, i d’Aigües de Mataró per la instal·lació del TubVerd. PUMSA ha adjudicat els enderrocs i la realització de la rasa per 2.211.902,99 € (IVA inclòs) a l’empresa Obres i Serveis Roig S.A, import que finançaran els propietaris del sector Iveco – Renfe/Farinera. Per la seva part, Aigües de Mataró, S.A ha adjudicat la instal·lació de la canonada a l’empresa Acsa Obras e Infraestructuras, SAU per un import d’1.431.011,81 € (IVA inclòs).

Quan finalitzin els treballs d’instal·lació del TubVerd PUMSA seguirà el procés  d’urbanització del sector Iveco – Renfe/Farinera, començant per l’avinguda del Maresme fins completar la urbanització de la resta del sector.

La nova façana marítima

El desenvolupament urbanístic del sector Iveco-Renfe/Farinera permetrà obtenir una nova façana marítima entre el carrer d’Isaac Peral i l’estació del tren, tot complementant la transformació que s’està duent a terme als àmbits del Rengle, ronda de Barceló, Pla Especial del Port, Cafè de Mar, Cooperativa Agrària i fàbrica Cabot i Barba.

Es tracta d’un sector d’usos mixtes, residencial i terciari, amb tres equipaments: l’edifici catalogat de “La Farinera”, una altra àrea d’equipament de 2.744 m2 i un tercer més petit de 1.390 m2. La nova edificació s’alinea a la nova xarxa viària en volumetries senzilles de blocs lineals de 7 plantes i puntualment amb torres de 15 plantes amb una distribució que permet la permeabilitat mar-muntanya. Està previst que en aquest sector s’hi construeixin un màxim de 729 habitatges: 160 de protecció oficial, 75 de preu concertat i 494 de privats. També es preveuen espais d’ús públic en superfície al voltant dels edificis.

Més informació de l’estat de les obres

 

L’Ajuntament i PUMSA ofereixen descomptes en els aparcaments municipals i a la zona blava en campanya de Nadal i rebaixes

La campanya és el tercer any que s’ofereix a la ciutadania per aquestes dates, i finalitza el 28 de gener.

Es tracta d’una campanya de descomptes als aparcaments municipals i a la zona blava que té per objectiu afavorir l’afluència de clients locals o de fora del municipi als comerços de la ciutat durant el període de Nadal i rebaixes. PUMSA és l’empresa municipal que gestiona els aparcaments i la zona blava per encàrrec de l’Ajuntament.

La promoció permet gaudir de 30 minuts de descompte als aparcaments municipals i zona blava per estades superiors a 1 hora. La campanya és vàlida als aparcaments municipals de la plaça de les Tereses, plaça de Granollers i Espai Firal-Parc Central, els divendres de 17 a 20 h, i els dissabtes, diumenges i festius d’obertura comercial les 24 hores.

En el cas de la zona blava, per acollir-se a la promoció el pagament s’ha de fer a través de l’app (Blinkay) i és vàlida per un sol ús al dia per matrícula, els divendres tarda i els dissabtes.

PUMSA adquireix en propietat 7 habitatges de protecció oficial

El preu total de la compravenda ha estat d’1.353.438,67 € (IVA exclòs).

Els habitatges són d’HPO en règim general i es destinaran a lloguer.

La regidora de Polítiques d’Habitatge, Sarai Martínez, i la presidenta de PUMSA, Núria Moreno, han visitat avui els pisos. Els habitatges estan situats en un edifici construït per la promotora Greip Activos inmobiliarios, SLU, situat al carrer de Narcís Monturiol, 30-32. Fan cantonada amb el carrer d’Arenys, avinguda d’Ernest Lluch i passeig de Marina de Mataró.

L’edifici està dins l’àmbit del Projecte d’urbanització Ernest Lluch/Valldeix realitzat per PUMSA. Aquest sector està dotat d’una zona verda, l’última fase de prolongació del Parc de Mar.

D’aquests 7 habitatges qualificats de protecció oficial, 6 es destinaran a lloguer i un per a reallotjament d’un afectat en el Pla de millora urbana del sector d’Iveco Renfe-Farinera. Disposen de 65 m2 de superfície útil més terrassa i 2 habitacions.

El preu del lloguer serà l’estipulat per l’Ajuntament de Mataró d’acord amb la qualificació de protecció oficial atorgada per la Generalitat amb un màxim de 8,95 €/m2 l’habitatge i un 4,48 €/m2 el lloguer de les places d’aparcament.

Amb aquesta nova adquisició PUMSA passa a gestionar un total de 306 habitatges, 98 de la seva propietat, 202 propietat de l’Ajuntament i 6 propietat de la SAREB.

Està previst que els habitatges s’adjudiquin a inicis del 2024 per part del Servei de l’Habitatge de l’Ajuntament de Mataró entre les persones inscrites al Registre de sol·licitants d’habitatges amb protecció oficial de Mataró.

 

L’habitatge assequible, prioritat de Mandat

Fer de l’habitatge una prioritat d’inversió és una de les línies d’actuació del Pla de Mandat 2023-2027. Entre els projectes previstos per ampliar el parc d’habitatge assequible a la ciutat es preveu desenvolupar noves fórmules d’adquisició d’habitatges en règim de lloguer protegit; continuar adquirint habitatges amb la fórmula del tanteig i retracte; impulsar noves promocions en règim de lloguer mitjançant el dret de superfície als sectors Iveco i Entorns Biada, i construir l’habitatge dotacional per a persones grans al carrer de Muntanya.

 

Aprovats els nomenaments dels nous presidents d’Aigües de Mataró, PUMSA i Mataró Audiovisual

Les Juntes generals de les empreses municipals Aigües de Mataró i PUMSA van renovar ahir els respectius Consells d’Administració, després de la constitució del nou Consistori el passat juliol.

Les reunions de les Juntes generals van tenir lloc ahir a la tarda, just abans de la celebració del Ple ordinari del mes de setembre. En els dos casos es van renovar els representants que cada grup municipal designa per forma part dels Consells d’administració, i es va aprovar qui ocuparà la presidència.

El nou president d’Aigües de Mataró és Eloi Serrano Robles. Serrano és també actualment Director de la Càtedra d’Economia Social del TecnoCampus (Universitat Pompeu Fabra) i professor d’economia de l’empresa, a més d’investigador associat al CIDOB.

La nova presidenta de PUMSA és la regidora de Seguretat, Núria Moreno Romero, que actualment té també de forma provisional les competències delegades d’Urbanisme. Moreno substitueix en el càrrec l’exregidora Anna Villarreal Pascual. La vicepresidència del Consell d’Administració l’ocuparà la regidora de Polítiques d’habitatge, Sarai Martínez Vega.

Per últim, el Ple municipal va ratificar ahir el decret de nomenament del regidor Miquel Àngel Vadell com a nou president de l’EPE Mataró Audiovisual. Vadell pren el relleu en el càrrec del regidor Juan Carlos Jerez.

Eloi Serrano, Núria Moreno i Miquel Àngel Vadell. Fotos: Ajuntament
Eloi Serrano, Núria Moreno i Miquel Àngel Vadell. Fotos: Ajuntament

 

Més de la meitat dels estacionaments en zona blava seran gratuïts a l’agost

Es facilitarà la rotació a les zones més properes a la platja, als eixos comercials i als mercats municipals i es deixaran sense regulació les zones d’aparcament amb menys afluència de vehicles i d’activitat comercial

Amb la finalitat d’adaptar el servei a un mes amb menor afluència de vehicles, del 1 al 31 d’agost el funcionament de la zona blava serà parcial. Aquesta és una mesura que es fa a la ciutat de Mataró cada any.

L’Àrea de Mobilitat de l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) gestiona 813 places d’estacionament regulat en superfície, i treballa per criteris de mobilitat, eficiència i sostenibilitat.

A les places properes a la platja, els eixos comercials i mercats municipals es facilitarà la rotació, mentre es deixaran sense regulació les zones d’aparcament amb menys afluència de vehicles i d’activitat comercial, com la zona 4 en la seva totalitat i part de la zona 1.

Els usuaris podran identificar clarament les places de zona blava que siguin gratuïtes a l’agost, ja que els parquímetres estaran tancats i hi haurà cartells informatius a totes les màquines expenedores de tiquets d’aparcament indicant la propera data d’apertura.

Per carrers aquesta és la situació de les places de pagament i les gratuïtes durant el mes d’agost:

ZONA 1:

Lliures de pagament: 239 places

  • Carrer de Tetuan
  • Carrer de Fray Luis de León
  • Carrer de Catalunya
  • Carrer de Francesc Milans
  • Carrer d’Altafulla
  • Carrer de Llauder (tram entre carrer d’Iluro i ronda de la República)
  • Camí Ral
  • Carrer de Javier Castaños (tram entre carrer d’Iluro i ronda de la República)
  • Carrer de Sant Cugat (tram entre carrer d’Iluro i ronda de la República)
  • carrer de la Unió

De pagament: 111 places

  • Carrer de Sant Joaquim
  • Carrer de Sant Josep Oriol
  • Solar entre el carrer d’en Palmerola i el carrer de Deu de Gener
  • Carrer d’Iluro (tram entre carrer de Sant Benet i el Camí Ral)
  • Carrer de Llauder (tram entre el carrer de Cuba i el carrer d’Iluro)
  • Carrer de Sant Cugat (tram entre el carrer de Cuba i el carrer d’Iluro)
  • Carrer de Javier Castaños (tram entre el carrer de Cuba i el carrer d’Iluro)

 

ZONA 2:

De pagament: Tota la zona (109 places)

  • Avinguda de Jaume Recoder
  • Carrer de Cosme Churruca
  • Carrer de Lepant
  • Carrer de Germans Thos i Codina
  • Carrer de Federico Carlo Gravina

 

ZONA 3:

De pagament: Tota la zona (184 places).

  • Solar de Can Maitanquis
  • Carrer de Jaume Balmes
  • Carrer de Damià Campeny

 

ZONA 4:

Lliures de pagament: tota la zona (170 places)

  • Carrer de Jaume Isern
  • Plaça dels Bous
  • Carrer del Carme
  • La Riera
  • Carrer del Parc
  • Passatge dels Sisternes
  • Ronda d’Alfons X el Savi
  • Plaça d’Espanya

PUMSA tanca l’exercici 2022 amb un resultat positiu de 248.714 €

PUMSA és una empresa municipal de l’Ajuntament de Mataró, el qual li té encomanats diversos encàrrecs per la prestació dels serveis municipals. Concretament actua en els àmbits de desenvolupament de diversos sectors urbanístics de la ciutat, de la mobilitat, de la gestió de l’habitatge municipal i del manteniment del seu parc immobiliari.

La Junta General de PUMSA va aprovar dijous passat, 4 de maig, els comptes anuals de l’empresa municipal corresponents al darrer exercici. L’any 2022 PUMSA presenta uns resultats positius de 248.174 €.

A 31 de desembre de 2022 la plantilla de PUMSA era de 81 persones, 72 fixes i 9 eventuals.

La xifra de negocis de PUMSA ha estat de 7.956.358 €. En els diferents àmbits de la seva gestió, es destaquen les següents dades i resultats:

Vendes.- Al 2022 PUMSA ha transmès a l’Ajuntament els locals 1.2 i 1.3 de la planta primera de l’Edifici El Rengle per import de 677.579 euros. Aquest espai, de 699 m² construïts, estarà destinat a Incubadora i a serveis de transferència tecnològica i l’acceleració empresarial adreçats a Pimes i micropimes.

Així mateix, el 15 de setembre de 2022 es va signar una permuta a favor de MENCIALO ITG, SL, mitjançant la qual PUMSA transmetia un indivís d’un solar situat a la plaça de Joan Fiveller, a l’Eix Herrera, per import d’1.500.220 euros, rebent en contraprestació 10 habitatges qualificats d’HPO de futura construcció en el mateix solar. El termini màxim d’entrega dels habitatges és de cinc anys.

Lloguers.- S’han ingressat 4.600.710 €, un 11,3 % més que el 2021.

PUMSA gestiona el lloguer de 25 oficines, 27 locals i 16 naus, amb 36.296 m2 de sostre total i una ocupació de pràcticament el 100%.

PUMSA gestiona també 2.105 places d’aparcament, 1.271 de les quals en 25 aparcaments per a residents i 834 en 4 aparcaments de rotació. Els ingressos dels aparcaments estan inclosos dins els lloguers esmentats.

A més, PUMSA gestiona un parc de 281 habitatges municipals al tancament d’exercici , dels quals 63 estan adjudicats per contingents específics, 91 habitatges destinats a protecció oficial, 103 habitatges que van ser posats a disposició del servei de Benestar Social de l’Ajuntament, 6 habitatges per reubicacions urbanístiques i 18 habitatges de lloguer lliure, encara que la renda està per sota del preu de mercat (al voltant d’un 30 % inferior).

Mobilitat.- PUMSA té encomanada la gestió de la zona blava de Mataró (826 places), la grua, el dipòsit municipal, els aparcaments per a residents i els aparcaments de rotació. Aquests darrers, amb un total de 834 places són els de la Plaça de Cuba (34 places), Plaça de les Tereses (330 places), Parc Central (232 places) i Plaça Granollers (238 places). En diversos aparcaments ja s’han habilitat les instal·lacions per a la recàrrega de vehicles elèctrics.

Pel servei de la zona blava s’han obtingut uns ingressos d’1.096.096 €, un 2,9 % més que l’any 2021.

Pels serveis de la grua municipal i el dipòsit de vehicles, PUMSA ingressa íntegrament a l’Ajuntament les taxes derivades d’aquest servei i li factura, així mateix, les despeses ocasionades per la prestació del servei. A partir del febrer de 2022 PUMSA ha posat en lloguer la planta -2 de l’aparcament de Parc de Palau, amb un total de 121 noves places per a residents. Aquestes places estaven ocupades per vehicles retinguts per ordre judicial o abandonats pendent de desballestament. Els vehicles judicials s’han traslladat al dipòsit municipal situat a l’aparcament de la Ronda Rafael Estrany, i la resta es van desballestar.

Urbanisme.- Com a administració actuant en nom de l’Ajuntament, PUMSA ha intervingut en el desenvolupament urbanístic de diversos sectors de la ciutat. Al 2022, els més importants han estat:

  • En el sector d’Iveco-Renfe-Farinera s’han continuat amb els enderrocs de la resta d’edificis incompatibles amb el planejament, i s’han adjudicat les obres de perforació per sota les vies del tren per la disposició de una canonada pel reg i una altre pel desguàs del clavegueram.
  • En el sector Lepanto-Churruca-El Rengle s’estan executant les obres d’electrificació a l’illa compresa entre els carrers de Cabrils, passeig de Marina, passeig del Rengle i carrer de Jaume Vicens Vives, per 100.479 €. També es van adjudicar les obres d’urbanització de la zona verda de l’illa en qüestió.
  • En el sector d’Ernest Lluch s’ha finalitzat a l’abril de 2022 la urbanització de la zona verda per un import de 212.493 €.
  • En el sector Ronda Barceló s’ha endegat la licitació dels serveis d’investigació de la qualitat de sòl i aigües subterrànies, s’ha adjudicat la redacció del projecte d’urbanització de la “Torre Barceló” i està en redacció l’actualització per a la seva licitació del projecte d’urbanització. En aquest sector hi ha prevista la construcció de 68 habitatges de lloguer assequible i l’Ajuntament ha signat un conveni amb l’INCASOL per a la seva construcció. La promoció comptarà amb 72 places d’aparcament i diversos locals en planta baixa. En el conjunt del sector s’hi ubicarà un total de 492 habitatges.
  • A l’àmbit de Vallveric, està en redacció el projecte d’urbanització, contractat a una enginyeria externa, i el projecte de reparcel·lació, contractat a un despatx extern.


Manteniment del patrimoni
.- PUMSA efectua el manteniment del parc d’habitatges municipal i de les oficines, locals i naus de la seva propietat.

Habitatge.- PUMSA gestiona el parc d’habitatges municipal de 281 habitatges al tancament d’exercici. A destacar que a l’abril de 2022 es va signar contracte d’arres per la compra de set pisos i set places d’aparcament al carrer de Narcís Monturiol, 30-32 a GREIP ACTIVOS INMOBILARIOS, SL. El cost total d’aquesta inversió serà d’1.353.439 euros. Es preveu que el lliurament del immobles es podrà dur a terme el 30 de abril de 2024. Aquests habitatges disposen de la qualificació provisional de protecció pública i es destinaran al lloguer. Aquestes adquisicions es finançaran amb els ingressos obtinguts per la venda al 2015 d’una parcel·la obtinguda per PUMSA per cessions obligatòries d’aprofitament.

També al 2022 es va publicar un concurs públic en relació a un contracte per la transmissió onerosa d’un dret de superfície sobre els solars dels carrers d’Alella i de la Llevantina 13-15 per destinar-los a dues promocions d’habitatge en règim de lloguer. Aquest concurs va quedar desert. Actualment està tramitant-se un concurs públic per a la constitució i transmissió d’un dret de superfície sobre la finca situada al carrer de Cosme Churruca, 11, per a la construcció i explotació d’un edifici de 60 habitatges en règim de protecció oficial de lloguer. S’hi han presentat dos licitadors.

El Consell d’Administració de PUMSA aprova el nomenament del nou gerent de l’empresa municipal

Óscar García Dávila, expert en gestió d’empreses, s’ha incorporat a Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA).

El Consell d’Administració de PUMSA, celebrat dimecres 1 de març, va aprovar el nomenament del que serà el nou gerent de la societat municipal.

Amb la marxa de l’anterior gerent l’any 2017, les tasques de direcció es van dividir entre les funcions del coordinador i de l’apoderat.

Óscar García, format en Enginyeria Industrial, és expert en gestió d’empreses públiques i privades relacionades amb el sector de la construcció i en empreses immobiliàries i patrimonials. Ha estat Gerent de GRAMEPARK més de 9 anys, entre d’altres empreses.