La transformació urbanística de l’illa de Can Fàbregas i de Caralt rep el vistiplau definitiu de la Generalitat

La Comissió Territorial de Barcelona de la Direcció General d’Urbanisme de la Generalitat de Catalunya ha aprovat definitivament el Pla de Millora Urbana (PMU) de l’illa de Can Fàbregas i de Caralt. En la sessió celebrada el 30 d’abril de 2008 es va acordar tirar endavant la reforma urbanística d’aquesta zona de la ciutat amb unes petites esmenes que s’han introduït en el marc d’un Text refòs que el proper Ple municipal haurà de ratificar. El Text refòs s’ha donat a conèixer avui a la Comissió Informativa de Serveis Territorials.

Les úniques esmenes que s’han aplicat són donar certa flexibilitat a la normativa de l’ordenació dels volums, eliminar aspectes que fan referència a la gestió posterior i incorporar una avaluació econòmica de les obligacions complementàries.

La transformació urbanística

El Ple del mes de març va aprovar de forma provisional el PMU de l’illa de Can Fàbregas i de Caralt on s’ubicarà El Corte Inglés. Aquesta zona del passat industrial de la ciutat es convertirà en un indret on es combinaran les activitats comercials, les terciàries i les residencials. Per aquest motiu, l’aprovació definitiva del PMU de l’illa de Can Fàbregas i de Caralt va estretament lligada a la modificació puntual del Pla General d’Ordenació Municipal (PGOM) dels entorns del carrer de Miquel Biada.

L’àmbit d’actuació del PMU de l’illa de Can Fàbregas i de Caralt és de 9.629 m², situats entre els carrers de Miquel Biada, la ronda d’Alfons XII, el carrer de José Maria Torrijos i el passatge de José Maria Torrijos.

El futur equipament comercial, que s’ubicarà on actualment està la fàbrica de Can Fàbregas i de Caralt, serà una edificació compacta de volum singular, d’alçada integrada a l’entorn i alineada als carrers perimetrals . La fàbrica es traslladarà i reconstruirà a la confluència entres els carrers de Miquel Biada i de Tetuán. Aquest procés de trasllat i reconstrucció va enllaçat amb la transformació dels entorns del carrer de Miquel Biada on es crearà una nova escola a la fàbrica Fontdevila i Torres i una plaça pública.

El projecte preveu crear unes 1.200 places d’aparcament en el subsòl de l’illa, entre les privades de la locomotora comercial i el pàrquing públic que es crearà paral·lelament.

La transformació urbanística de l’illa de Can Fàbregas i de Caralt rep el vistiplau definitiu de la Generalitat

La Comissió Territorial de Barcelona de la Direcció General d’Urbanisme de la Generalitat de Catalunya ha aprovat definitivament el Pla de Millora Urbana (PMU) de l’illa de Can Fàbregas i de Caralt. En la sessió celebrada el 30 d’abril de 2008 es va acordar tirar endavant la reforma urbanística d’aquesta zona de la ciutat amb unes petites esmenes que s’han introduït en el marc d’un Text refòs que el proper Ple municipal haurà de ratificar. El Text refòs s’ha donat a conèixer avui a la Comissió Informativa de Serveis Territorials.

Les úniques esmenes que s’han aplicat són donar certa flexibilitat a la normativa de l’ordenació dels volums, eliminar aspectes que fan referència a la gestió posterior i incorporar una avaluació econòmica de les obligacions complementàries.

La transformació urbanística

El Ple del mes de març va aprovar de forma provisional el PMU de l’illa de Can Fàbregas i de Caralt on s’ubicarà El Corte Inglés. Aquesta zona del passat industrial de la ciutat es convertirà en un indret on es combinaran les activitats comercials, les terciàries i les residencials. Per aquest motiu, l’aprovació definitiva del PMU de l’illa de Can Fàbregas i de Caralt va estretament lligada a la modificació puntual del Pla General d’Ordenació Municipal (PGOM) dels entorns del carrer de Miquel Biada.

L’àmbit d’actuació del PMU de l’illa de Can Fàbregas i de Caralt és de 9.629 m², situats entre els carrers de Miquel Biada, la ronda d’Alfons XII, el carrer de José Maria Torrijos i el passatge de José Maria Torrijos.

El futur equipament comercial, que s’ubicarà on actualment està la fàbrica de Can Fàbregas i de Caralt, serà una edificació compacta de volum singular, d’alçada integrada a l’entorn i alineada als carrers perimetrals . La fàbrica es traslladarà i reconstruirà a la confluència entres els carrers de Miquel Biada i de Tetuán. Aquest procés de trasllat i reconstrucció va enllaçat amb la transformació dels entorns del carrer de Miquel Biada on es crearà una nova escola a la fàbrica Fontdevila i Torres i una plaça pública.

El projecte preveu crear unes 1.200 places d’aparcament en el subsòl de l’illa, entre les privades de la locomotora comercial i el pàrquing públic que es crearà paral·lelament.