La Comissió especial mixta per prevenir i evitar desnonaments ha elaborat protocols d’actuació perquè els diferents serveis municipals i entitats implicats puguin detectar, informar i, si s’escau, derivar cap a la intermediació, els casos concrets de famílies amb dificultats per pagar la hipoteca o el lloguer de l’habitatge.
La regidora d’Habitatge i presidenta de la comissió, Montserrat Rodríguez, acompanyada d’altres membres d’aquest òrgan municipal de caràcter consultiu ha fet balanç avui en roda de premsa de la feina realitzada des de la seva creació.
Els protocols d’actuació intenten donar resposta a les diferents situacions per les quals poden passar els afectats, segons si es tracta de propietaris d’habitatge o de llogaters.
Així mateix, les opcions també són diferents si els afectats no han deixat de pagar encara la hipoteca o lloguer però preveuen que en breu ho hauran de fer, o bé si ja no paguen les quotes.
En aquest darrer cas, els protocols recomanen diferents alternatives en funció de si el cas encara no ha arribat als jutjats, si la situació ja està judicialitzada o si, fins i tot, ja es té data per dur a terme la subhasta de l’habitatge –si aquest és de propietat– i/o el desnonament.
Actuar de manera preventiva
Els protocols defineixen a quins serveis i entitats es pot acudir per trobar informació i assessorament. L’objectiu és actuar de manera preventiva abans que es produeixi el desnonament i intentar evitar la pèrdua de l’habitatge.
En aquest sentit, el més important és que els afectats reconeguin el problema quan abans millor per poder, per exemple, vendre l’immoble o negociar amb l’entitat bancària el refinançament del deute o la dació en pagament. En el cas de no poder fer front al lloguer també cal anticipar-se per intentar negociar el preu de les quotes, la condonació de part del deute o buscar un habitatge més assequible.
A vegades és necessària la intermediació, és a dir la negociació amb l’entitat bancària d’un agent extern que parla en nom de l’afectat. En aquest sentit, el Servei de Mediació Ciutadana de l’Ajuntament (av. de Lluís Companys, 21, tl. 93 702 28 07) treballa des del passat febrer en l’atenció a les persones amb dificultats per fer front a la situació del seu deute hipotecari. Actualment atén uns 30 casos, una tercera part dels quals està resolt o en vies de solució. La major part d'aquest casos són derivacions fetes pel Servei de Benestar Social de l'Ajuntament que, des de principis d'any, ha atès un total de 65 famílies per problemes relacionats amb el pagament de la hipoteca o el lloguer de l'habitatge.
L’Ajuntament ha elaborat un fullet informatiu que distribuirà en les oficines i equipaments municipals amb els telèfons de contacte, adreces i horaris dels serveis i entitats on poden adreçar-se els afectats per sol·licitar informació i assessorament.
A més, s’ha elaborat una guia informativa que recull els protocols d’actuació i que es distribuirà als professionals que treballen en atenció ciutadana i serveis socials.
Tres mesos de funcionament
La Comissió especial mixta per prevenir i evitar desnonaments va celebrar la primera reunió de constitució el 17 de febrer i, des de llavors, ha celebrat 5 reunions plenàries, a més de nombroses reunions dels diferents grups de treball creats en el si de la comissió. És un òrgan municipal de caràcter complementari, de vocació temporal, de participació sectorial i de caràcter consultiu.
En formen part representants de grups municipals –tots els partits han nomenat membres a excepció de PxC–; el defensor del Ciutadà i el Degà de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Mataró; el Servei de Benestar Social de l’Ajuntament; Servei de mediació ciutadana de l’Ajuntament; Prohabitatge Mataró; Creu Roja; Càritas; Conferències de Sant Vicenç de Paül; la Federació d’Associacions de Veïns de Mataró; la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH) , la Cambra de la Propietat Urbana i diferents Agents de la Propietat que operen a la ciutat. També ha participat a les reunions celebrades, presidides per Montserrat Rodríguez, la regidora de Família i Benestar Social, Olga Ortiz.
Interlocució amb les entitats bancàries
A més de l’elaboració dels protocols d’atenció als afectats, la comissió ha identificat els interlocutors de les entitats bancàries que operen a la ciutat amb l’objectiu de negociar amb ells els casos de desnonament. Així mateix, s’ha fet arribar als bancs i caixes una proposta per posar a disposició de l’Ajuntament aquells habitatges que tenen desocupats per destinar-los a famílies que han estat desnonades. La condició és que els lloguers siguin de 150 € màxim de renda mensual.
L’Ajuntament està treballant en una proposta de conveni per a aquelles entitats que finalment es mostrin interessades en promoure aquests lloguers socials, i s’estudia que puguin beneficiar-se de contraprestacions com l’exempció de l’IBI.

La Comissió per prevenir i evitar desnonaments defineix i posa en marxa protocols d’atenció als afectats
/in Ajuntament de Mataró/by Dept. TècnicProposa a bancs i caixes que destinin els habitatges lliures a famílies desnonades per un lloguer màxim de 150 €
La Comissió especial mixta per prevenir i evitar desnonaments ha elaborat protocols d’actuació perquè els diferents serveis municipals i entitats implicats puguin detectar, informar i, si s’escau, derivar cap a la intermediació, els casos concrets de famílies amb dificultats per pagar la hipoteca o el lloguer de l’habitatge.
La regidora d’Habitatge i presidenta de la comissió, Montserrat Rodríguez, acompanyada d’altres membres d’aquest òrgan municipal de caràcter consultiu ha fet balanç avui en roda de premsa de la feina realitzada des de la seva creació.
Els protocols d’actuació intenten donar resposta a les diferents situacions per les quals poden passar els afectats, segons si es tracta de propietaris d’habitatge o de llogaters.
Així mateix, les opcions també són diferents si els afectats no han deixat de pagar encara la hipoteca o lloguer però preveuen que en breu ho hauran de fer, o bé si ja no paguen les quotes.
En aquest darrer cas, els protocols recomanen diferents alternatives en funció de si el cas encara no ha arribat als jutjats, si la situació ja està judicialitzada o si, fins i tot, ja es té data per dur a terme la subhasta de l’habitatge –si aquest és de propietat– i/o el desnonament.
Actuar de manera preventiva
Els protocols defineixen a quins serveis i entitats es pot acudir per trobar informació i assessorament. L’objectiu és actuar de manera preventiva abans que es produeixi el desnonament i intentar evitar la pèrdua de l’habitatge.
En aquest sentit, el més important és que els afectats reconeguin el problema quan abans millor per poder, per exemple, vendre l’immoble o negociar amb l’entitat bancària el refinançament del deute o la dació en pagament. En el cas de no poder fer front al lloguer també cal anticipar-se per intentar negociar el preu de les quotes, la condonació de part del deute o buscar un habitatge més assequible.
A vegades és necessària la intermediació, és a dir la negociació amb l’entitat bancària d’un agent extern que parla en nom de l’afectat. En aquest sentit, el Servei de Mediació Ciutadana de l’Ajuntament (av. de Lluís Companys, 21, tl. 93 702 28 07) treballa des del passat febrer en l’atenció a les persones amb dificultats per fer front a la situació del seu deute hipotecari. Actualment atén uns 30 casos, una tercera part dels quals està resolt o en vies de solució. La major part d'aquest casos són derivacions fetes pel Servei de Benestar Social de l'Ajuntament que, des de principis d'any, ha atès un total de 65 famílies per problemes relacionats amb el pagament de la hipoteca o el lloguer de l'habitatge.
L’Ajuntament ha elaborat un fullet informatiu que distribuirà en les oficines i equipaments municipals amb els telèfons de contacte, adreces i horaris dels serveis i entitats on poden adreçar-se els afectats per sol·licitar informació i assessorament.
A més, s’ha elaborat una guia informativa que recull els protocols d’actuació i que es distribuirà als professionals que treballen en atenció ciutadana i serveis socials.
Tres mesos de funcionament
La Comissió especial mixta per prevenir i evitar desnonaments va celebrar la primera reunió de constitució el 17 de febrer i, des de llavors, ha celebrat 5 reunions plenàries, a més de nombroses reunions dels diferents grups de treball creats en el si de la comissió. És un òrgan municipal de caràcter complementari, de vocació temporal, de participació sectorial i de caràcter consultiu.
En formen part representants de grups municipals –tots els partits han nomenat membres a excepció de PxC–; el defensor del Ciutadà i el Degà de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Mataró; el Servei de Benestar Social de l’Ajuntament; Servei de mediació ciutadana de l’Ajuntament; Prohabitatge Mataró; Creu Roja; Càritas; Conferències de Sant Vicenç de Paül; la Federació d’Associacions de Veïns de Mataró; la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca (PAH) , la Cambra de la Propietat Urbana i diferents Agents de la Propietat que operen a la ciutat. També ha participat a les reunions celebrades, presidides per Montserrat Rodríguez, la regidora de Família i Benestar Social, Olga Ortiz.
Interlocució amb les entitats bancàries
A més de l’elaboració dels protocols d’atenció als afectats, la comissió ha identificat els interlocutors de les entitats bancàries que operen a la ciutat amb l’objectiu de negociar amb ells els casos de desnonament. Així mateix, s’ha fet arribar als bancs i caixes una proposta per posar a disposició de l’Ajuntament aquells habitatges que tenen desocupats per destinar-los a famílies que han estat desnonades. La condició és que els lloguers siguin de 150 € màxim de renda mensual.
L’Ajuntament està treballant en una proposta de conveni per a aquelles entitats que finalment es mostrin interessades en promoure aquests lloguers socials, i s’estudia que puguin beneficiar-se de contraprestacions com l’exempció de l’IBI.
Proposa a bancs i caixes que destinin els habitatges lliures a famílies desnonades per un lloguer màxim de 150 €
PUMSA tanca l’exercici 2011 amb un resultat negatiu de 17.134.613 €
/in PUMSA/by Dept. TècnicL’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) va aprovar dimecres els comptes anuals de l’exercici 2011 amb 7 vots a favor i 1 abstenció. PUMSA va tancar l’any amb 17.134.613 € negatius.
Prohabitatge Mataró tramita 663 renovacions de la prestació per al pagament del lloguer
/in PUMSA/by Dept. TècnicLa societat municipal Prohabitatge Mataró ha rebut enguany, i està tramitant, 663 sol·licituds de renovació de la prestació per al pagament del lloguer. El passat 30 d'abril va finalitzar el període per demanar aquest ajut.
Es tracta d’una prestació per fer front al pagament del lloguer de les unitats de convivència que tinguin ingressos baixos o moderats. Aquestes prestacions les atorga l’Agència de l’Habitatge de Catalunya del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya i, a Mataró les gestiona Prohabitatge Mataró.
Aquesta convocatòria s'ha dirigit a les persones que ja estan cobrant les prestacions tramitades en anys anteriors amb resolució favorable i ara han presentat la renovació per tal de comprovar si continuen complint requisits per rebre-la.
L’objectiu és facilitar l’accés a l’habitatge als ciutadans i ciutadanes de Mataró amb dificultats econòmiques i evitar l’exclusió social per motius residencials.
Prohabitatge Mataró adjudica els 12 habitatges de lloguer amb protecció oficial del Rierot
/in Ajuntament de Mataró/by Dept. TècnicTambé s’ha creat una llista de reserva per cobrir possibles renúncies
La societat municipal Prohabitatge Mataró, SA va realitzar ahir davant notari el sorteig per adjudicar els 12 habitatges de lloguer amb protecció oficial del Rierot entre les 38 famílies que havien resultat admeses per optar a un dels pisos. L’acte va tenir lloc a les 18.30 hores al Centre Cívic Pla d’en Boet.
Els habitatges han estat promoguts per l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), i seran gestionats per la seva filial, Prohabitatge Mataró, SA. En un futur aquest immoble formarà part del patrimoni de la Fundació Unió de Cooperadors de Mataró.
Es tracta d’un edifici de dotze habitatges, un local comercial en planta baixa i aparcament subterrani. Aquesta promoció s’inclou dins el Pla Local de l’Habitatge 2005-2015 i representa un recurs d’allotjament i convivència per a famílies perceptores de rendes baixes, amb dificultats econòmiques i amb risc d’exclusió residencial. Els preus del lloguer oscil·len entre els 280 i 395 €, en funció de la superfície. Els habitatges tenen una superfície útil d’entre 47 i 64 m².
Durant la primera quinzena de juny, es farà l’entrega de claus dels habitatges als llogaters i la signatura del contracte.
PER ENLLAÇAR A LA LLISTA DELS ADJUDICATARIS I DE RESERVA CLICA AL LINK SEGÜENT:
http://www.grup-pumsa.cat/documentacio/llistes_adjudicataris_rierot.pdf
Prohabitatge Mataró realitza el sorteig per adjudicar els habitatges públics del carrer El Rierot
/in PUMSA/by Dept. TècnicLa societat municipal Prohabitatge Mataró, SA efectuarà, dimarts 17 d’abril, el sorteig davant notari per adjudicar els 12 habitatges de lloguer amb protecció oficial del carrer El Rierot. L’acte tindrà lloc a les 18.30 hores al Centre Cívic Pla d’en Boet, carrer de Juan Sebastian Elcano 6, convocant a les 38 famílies sol·licitants que han resultat admeses i que opten a un dels pisos.
Els habitatges han estat promoguts per l’empresa municipal de Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), i seran gestionats per la seva filial, Prohabitatge Mataró, SA.
Es tracta d’un edifici de dotze habitatges, un local comercial en planta baixa i aparcament subterrani. Aquesta promoció s’inclou dins el Pla Local de l’Habitatge 2005-2015 i representa un recurs d’allotjament i convivència per a famílies perceptores de rendes baixes, amb dificultats econòmiques i amb risc d’exclusió residencial. Els preus del lloguer oscil·len entre els 280 i 395 euros, en funció de la superfície.
En un futur aquest immoble formarà part del patrimoni de la Fundació Unió de Cooperadors de Mataró.
Característiques dels habitatges
L'immoble disposa d'una superfície construïda de 1.646 m2 i es distribueix en soterrani, planta baixa, tres plantes pis més coberta.
Hi ha 4 habitatges per planta i tenen una superfície útil d’entre 47 i 64 m2. Disposen de dos dormitoris, cuina, estar-menjador, i 1 ó 2 banys.
La coberta de l’edifici acull els espais comunitaris com l’àrea per estendre la roba i els recintes per a les instal·lacions.
A l’edifici s’han incorporat mesures arquitectòniques bioclimàtiques i mediambientals en la seva construcció que contribueixen a avançar cap a una ciutat ecològicament sostenible.
Adjudicació de l’habitatge
Els habitatges s’adjudicaran segons ordre de sorteig i de manera correlatiu associant número extret i habitatge, fins a exhaurir els 12 habitatges de la promoció.
Durant la primera quinzena de juny, es farà l’entrega de claus dels habitatges als llogaters i la signatura del contracte.
Mercadona s’instal·la a l’edifici El Rengle
/in PUMSA/by Dept. TècnicAmb l’arribada del supermercat l’edifici propietat de PUMSA assoleix el 71% d’ocupació
L'empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), ha signat amb Mercadona, el passat 13 d'abril, l’escriptura pública de compravenda per una superfície total de 6.000 m2 útils a l'edifici El Rengle de Mataró, per la instal·lació d’un supermercat.
L'espai que ocuparà Mercadona està situat a la carretera de Barcelona, 47 cantonada passatge d'Antoni Macià i Fonoll.
Característiques de l'espai i obres de condicionament
La distribució de Mercadona serà de 1.500 m2 útils a la planta baixa, destinats a la venda i 170 m2 a la planta primera destinats a oficines i serveis dels empleats.
A banda, Mercadona comptarà amb 150 places d'aparcament pels seus clients a la segona planta subterrània i dos ascensors directes al supermercat, on hi podrem trobar les seccions de carnisseria, xarcuteria, peixateria, perfumeria, alimentació envasada, begudes, drogueria, forn, fruita i verdura.
Les obres de condicionament del local per adaptar-lo a les necessitats de Mercadona per poder portar a terme la seva activitat s’iniciaran el 16 d’abril. La inversió aproximada en les obres de condicionament suma un total de 2 milions d’euros.
Està previst que el supermercat obri les portes al públic el proper mes d'agost. El nou establiment donarà feina a més de 30 persones, totes amb contracte indefinit.
Característiques de l’Edifici El Rengle
L’edifici de negocis, ubicat al front marítim de Mataró, i amb una construcció singular, compta amb una superfície total de 30.000 m2 que es distribueixen en quatre plantes sobre rasant i dues més en soterrani
L’edifici d’oficines disposa de 8.424 m2 útils de superfície comercial i serveis en planta primera, segona i tercera i 6.160 m2 útils en planta baixa.
Dinamització del sector
Amb la instal·lació del Mercadona, el sector de El Rengle sumarà un nou espai empresarial i suposarà un enriquiment per la zona i l'entorn.
La varietat de sectors empresarial i comercial que ja hi ha a l’edifici El Rengle suposa un benefici en el desenvolupament del teixit econòmic i comercial de Mataró, doncs el contrast entre les empreses locals, amb emprenedors i empreses globals consolidades es percep com un pas endavant en la dinàmica empresarial de la ciutat, a la que se li suma, amb l'arribada de Mercadona, el sector del comerç.
Empreses instal·lades
Les empreses que s’hi poden trobar són de sectors tan diversos com el de noves tecnologies, assessories, gestories, construcció, immobiliària i altres sectors de serveis.
Per a més informació sobre l’edifici El Rengle: www.edificielrengle.cat
Part de l’antic solar d’Iveco-Pegaso s’habilita com espai per a concerts i usos diversos
/in PUMSA/by Dept. TècnicL’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA) ha iniciat aquesta setmana els treballs d’adequació i millora d’una part de l’antic solar d’Iveco-Pegaso. Les obres afecten a una superfície aproximada de 5.000 m2.
Aquests treballs serviran per habilitar i adequar bona part del solar per destinar-lo a diferents usos que puguin esdevenir, com ara concerts, actes lúdics, aparcament, etc.
Obres de condicionament i millora
Les obres consisteixen bàsicament en:
També es reforçarà el recorregut dels vianants, creant un pas més ample de l’actual per tal de donar més seguretat a la zona.
Termini i pressupost
Les obres les realitza l’empresa Vialser, està previst que acabin a finals de març i suposaran un cost de 9.400 euros.
S’obre el termini de renovacions de les sol·licituds d’ajuts al lloguer
/in PUMSA/by Dept. TècnicLa societat municipal Prohabitatge Mataró comença a tramitar les renovacions de les sol·licituds d’ajuts pel pagament del lloguer. La convocatòria no accepta noves sol·licituds i finalitza el proper 30 d’abril.
Es tracta d’ajuts per fer front al pagament del lloguer de les unitats de convivència que tinguin ingressos baixos o moderats. Aquestes prestacions les atorga l’ Agència de l’Habitatge de Catalunya del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya i, a Mataró les gestiona Prohabitatge Mataró.
Destinataris de les prestacions
Aquesta convocatòria va dirigida a les persones que ja estan cobrant les prestacions tramitades en anys anteriors amb resolució favorable i ara han de presentar la renovació per tal de comprovar si continuen complint requisits per rebre l’ajut.
Les condicions bàsiques que s’han de complir són les següents:
La quantia mensual de la prestació es determina per la diferència entre l’import del
lloguer que paga l’arrendatari i l’anomenat lloguer just, amb un import mínim de 20
euros i un màxim de 240 euros.
Presentació i tramitació de sol·licituds
El termini per presentar les renovacions finalitza el proper 30 d’abril.
La informació sobre les prestacions es pot obtenir a les oficines de Prohabitatge
Mataró, a les Oficines d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Mataró, als Centres
Cívics, al web www.mataro.cat o bé trucant al 010.
A través del web www.grup-pumsa.cat, es poden descarregar tots els impresos
necessaris per tramitar la sol·licitud, o bé recollir-los a les nostres oficines.
I per a la tramitació i entrega de la documentació, cal dirigir-se a Prohabitatge
Mataró, (c/ Pablo Iglesias, 63, 1ª planta, despatx 10).
El Grup PUMSA acorda la reestructuració de la plantilla
/in PUMSA/by Dept. TècnicEl consell d’administració de l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA) va aprovar ahir l’acord amb els treballadors en relació a la reestructuració de la plantilla.
El Pla de viabilitat de les empreses del Grup PUMSA exigeix la necessitat de reduir la massa salarial al voltant d’un 45%. Per aquest motiu, s’ha arribat a diferents acords amb els treballadors i treballadores. La plantilla passarà de 55 a 36 persones i els que es queden accepten una reducció salarial.
La presidenta de PUMSA, Montserrat Rodríguez, ha informat aquest matí en roda de premsa de l’acord assolit, que va ser aprovat amb el suport de tots els grups municipals i l’abstenció del PP.
“Hem assolit uns acords satisfactoris amb els treballadors, però això no s’acaba aquí. La reestructuració segueix en altres direccions, com per exemple en la de la renegociació dels deutes que tenim amb la banca, que està sent dura per la difícil situació de la companyia”, ha afirmat Montserrat Rodríguez en al·lusió als 150 milions d’€ d’endeutament de PUMSA.
Pel que fa a l’acord amb els treballadors, PUMSA amortitza 19 llocs de treball:
Amb la resta de plantilla del grup, s’ha acordat l’aplicació de la reducció salarial percentual per trams proposada per gerència. Les reduccions van des d’un 5% fins al 22%. Pel gerent, s’ha aplicat una reducció del 42%. La contraprestació a favor dels treballadors consisteix en una reducció d’hores de la jornada laboral anual.
El consell d’administració de l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA) va aprovar ahir l’acord amb els treballadors en relació a la reestructuració de la plantilla.
Concurs per a la transmissió dels solars ubicats al carrer Alella 1-3, Alella 2 i Llevantina 13
/in Concursos/by Dept. TècnicFinca del carrer Alella 1-3: 600.000 €
Finques del carrer Alella 2 i Llevantina 13 : 800.000 €
https://contractaciopublica.gencat.cat/anunci/trasmissions
Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA). C. de Pablo Iglesias 63, 2ª planta, despatx 10. 08302 Mataró. Horari: de dl a dj de 9 a 13 h i de 16 a 18.30 h, dv de 9 a 14 h.
Sala de reunions del Grup PUMSA: 2a planta, despatx 13.
Per a més informació: 93 741 56 10