L’empresa municipal Gestió Integral del Trànsit SL (GINTRA) ha començat avui els treballs previs a la construcció del futur aparcament al subsòl del parc de Cerdanyola. Aquestes tasques, que tindran una durada aproximada de 2 mesos, consistiran en el tancament del solar, la realització de proves de profunditat per determinar el tipus de terreny i d’obres minucioses d’excavació per tal de reconèixer possibles serveis afectats.

Els treballs previs tenen com a objectiu poder iniciar la construcció de l’aparcament amb total seguretat. El regidor de Mobilitat, Fermí Manchado, va explicar ahir als veïns en una reunió informativa les característiques bàsiques de l’aparcament. La reunió va tenir lloc a l’Escola Universitària Politècnica de Mataró. L’actuació té com a objectiu millorar la mobilitat a Mataró i augmentar les places d’aparcament a la zona.

El passat 3 d’octubre de 2005, el Ple de l’Ajuntament va aprovar la contractació de la concessió del servei públic de construcció, explotació i conservació de l’aparcament del Parc de Cerdanyola a la promotora Inmuebles Fénix 92, SL. Per la seva banda, l’empresa municipal GINTRA serà l’encarregada del control de les obres i de la gestió de l’aparcament.

Característiques bàsiques de l’aparcament

L’edifici tindrà una superfície de 6.448’91 m2, distribuïts en tres plantes. Comptarà amb 262 places d’aparcament, 5 de les quals seran reservades per a vehicles de minusvàlids.

El projecte preveu dos nuclis d’accessos a l’aparcament des de l’avinguda de la Gatassa, amb escala i ascensor, que connectaran les plantes 1, 2 i 3 amb l’interior del parc.

Les places aniran principalment destinades als veïns del barri, en règim d’arrendament i/o de transmissió d’ús. Les places en règim de lloguer tindran un preu màxim de 72 € + IVA, i les de concessió, per un període màxim de 50 anys, d’un màxim de 15.900 € + IVA per plaça, més 6 € mensuals per al manteniment i conservació.

La inversió prevista per GINTRA en l’aparcament serà de 4.166.047 euros.

Reurbanització de la superfície

L’empresa constructora portarà a terme les obres de l’aparcament soterrani i també s’encarregarà de la reurbanització de l’espai públic sobre l’aparcament. La durada total de les obres, que està previst que comencin a continuació de les tasques prèvies ara en execució, serà de 17 mesos: 14 d’execució de l’aparcament (enderroc, excavació, estructura de formigó, tancament i acabats interiors, condicionament –ventilació, il·luminació, detecció de fums, senyalització, etc.– impermeabilització, drenatge i reomplert de terres) i 3 per a la reurbanització de la superfície.

En aquest sentit, la constructora té l’encàrrec de reurbanització del Parc Cerdanyola, on es mantindran les activitats que actualment s’hi practiquen, i la zona del voltant que necessàriament es vegi afectada per les obres del soterrani. El projecte també inclou la construcció d’un nou mòdul de serveis sanitaris, que seran d’ús públic, substituiran els actuals del Parc i el seu accés serà independent de l’aparcament.

L’empresa municipal Gestió Integral del Trànsit SL (GINTRA) ha començat avui els treballs previs a la construcció del futur aparcament al subsòl del parc de Cerdanyola. Aquestes tasques, que tindran una durada aproximada de 2 mesos, consistiran en el tancament del solar, la realització de proves de profunditat per determinar el tipus de terreny i d’obres minucioses d’excavació per tal de reconèixer possibles serveis afectats.

Els treballs previs tenen com a objectiu poder iniciar la construcció de l’aparcament amb total seguretat. El regidor de Mobilitat, Fermí Manchado, va explicar ahir als veïns en una reunió informativa les característiques bàsiques de l’aparcament. La reunió va tenir lloc a l’Escola Universitària Politècnica de Mataró. L’actuació té com a objectiu millorar la mobilitat a Mataró i augmentar les places d’aparcament a la zona.

El passat 3 d’octubre de 2005, el Ple de l’Ajuntament va aprovar la contractació de la concessió del servei públic de construcció, explotació i conservació de l’aparcament del Parc de Cerdanyola a la promotora Inmuebles Fénix 92, SL. Per la seva banda, l’empresa municipal GINTRA serà l’encarregada del control de les obres i de la gestió de l’aparcament.

Característiques bàsiques de l’aparcament

L’edifici tindrà una superfície de 6.448’91 m2, distribuïts en tres plantes. Comptarà amb 262 places d’aparcament, 5 de les quals seran reservades per a vehicles de minusvàlids.

El projecte preveu dos nuclis d’accessos a l’aparcament des de l’avinguda de la Gatassa, amb escala i ascensor, que connectaran les plantes 1, 2 i 3 amb l’interior del parc.

Les places aniran principalment destinades als veïns del barri, en règim d’arrendament i/o de transmissió d’ús. Les places en règim de lloguer tindran un preu màxim de 72 € + IVA, i les de concessió, per un període màxim de 50 anys, d’un màxim de 15.900 € + IVA per plaça, més 6 € mensuals per al manteniment i conservació.

La inversió prevista per GINTRA en l’aparcament serà de 4.166.047 euros.

Reurbanització de la superfície

L’empresa constructora portarà a terme les obres de l’aparcament soterrani i també s’encarregarà de la reurbanització de l’espai públic sobre l’aparcament. La durada total de les obres, que està previst que comencin a continuació de les tasques prèvies ara en execució, serà de 17 mesos: 14 d’execució de l’aparcament (enderroc, excavació, estructura de formigó, tancament i acabats interiors, condicionament –ventilació, il·luminació, detecció de fums, senyalització, etc.– impermeabilització, drenatge i reomplert de terres) i 3 per a la reurbanització de la superfície.

En aquest sentit, la constructora té l’encàrrec de reurbanització del Parc Cerdanyola, on es mantindran les activitats que actualment s’hi practiquen, i la zona del voltant que necessàriament es vegi afectada per les obres del soterrani. El projecte també inclou la construcció d’un nou mòdul de serveis sanitaris, que seran d’ús públic, substituiran els actuals del Parc i el seu accés serà independent de l’aparcament.