imatge_capçalera_zona blava_2

Què és la zona blava:

És un sistema d’ordenació de l’estacionament a la calçada d’una zona, regulat a través d’un control horari i tarifari.

En aquesta zona hi poden aparcar tots els vehicles, amb el comprovant horari corresponent emès pel parquímetre, durant el temps màxim que indiqui el senyal

Objectius:

Frenar el volum i la congestió de trànsit a la zona central de la ciutat  potenciant la rotació de vehicles a les zones de més concentració comercial.

Reduir la indisciplina d’aparcament als carrers i afavorir la mobilitat i seguretat dels vianants.

Facilitar l’aparcament dels residents a les zones més deficitàries en què sigui possible.

La gestió:

L’empresa Municipal Pumsa, gestiona i controla actualment el funcionament de prop 1.000 places d’estacionament limitat, repartides per tota la ciutat i distribuïdes en quatre zones diferents.

Horari de regulació:

De dilluns a dissabte

  • Matí: de 9 a 14 h
  • Tarda: de 17 a 20 h

Diumenges i festius gratuït

Tarifa:

Zona A

0,0300€ /minut

Temps màxim d’estacionament:

1h. 30 minuts

Zona B

0,0285€ /minut

Temps màxim d’estacionament:

1h. 30 minuts

4h. a Can Maitanquis

 

Anul·lació de la denúncia:

 
6,50
euros

Formes de pagament de la zona blava

1. En efectiu

2. A través de l’aplicació mòbil “El Parking”

Pots donar-te d’alta aquí

3. En targeta de crèdit

La Zona Blava per a residents

Què és un resident: Aquella persona empadronada a Mataró dins una zona determinada, i té un vehicle censat a Mataró

On i en quina franja horària poden aparcar gratuïtament els residents:

Dins de la seva zona:

Les 24 hores en els trams d’estacionament amb zona blava per a residents específicament senyalitzats.
A la Zona blava en la franja d’horari gratuït per a residents: de dilluns a dissabte als matins de 9 a 9.30h de 13 a 14h, i a les tardes de 18 a 20h.

L’acreditació com a resident, què és i per a què serveix:

És una enganxina acreditativa per al vehicle, que mostra que és resident.
La dóna directament l’ajuntament sense cap cost i s’envia a l’adreça on consta al Padró Municipal d’Habitants.

On es pot demanar:

Per internet:
Amb certificat digital
Sense certificat digital
Presencialment o per correu postal: 
Al Servei d’Atenció Ciutadana
Per telèfon: 010 / 807 117 010 , des de fora de Mataró

Els residents dels carrers que limitin amb dues zones regulades diferents, podran optar per l’acreditació que estimin més convenient. En cas de disposar d’acreditació i estar interessat en canviar de zona, serà imprescindible la devolució d’aquesta per obtenir la nova.