Acord entre PUMSA i Copcisa per fer viable la societat d’economia mixta Porta Laietana
La crisi immobiliària i el retard en la gestió urbanística del sector Iveco-Renfe fan modificar les obligacions fixades inicialment entre els socis

El Ple de l’Ajuntament va aprovar ahir, 5 de setembre, la modificació de les condicions del contracte entre l’empresa municipal d’urbanisme, PUMSA, i el Grup Copcisa per donar viabilitat a la societat d’economia mixta Porta Laietana SA. L’objectiu també és resoldre el desequilibri que s’ha produït entre els compromisos de cadascun dels socis contrets inicialment.

PUMSA va convocar al 2005 un concurs públic per triar un soci privat amb qui gestionar les finques del sector Iveco-Renfe-Farinera/veïnat de Valldeix per al seu desenvolupament urbanístic, encara pendent. El Grup Copcisa va guanyar el concurs, al qual es van presentar 4 empreses més. Aquell mateix any es va crear la societat Porta Laietana, integrada al 50% per PUMSA i Iluro Residencial SL (propietat del Grup Copcisa).

En el contracte signat en el seu dia per les parts, Copcisa es comprometia a comprar les finques d’aprofitament privat que s’adjudiquessin a Porta Laietana en la reparcel·lació del sector, excepte el 50% del sostre destinat a habitatges de protecció oficial i concertat, que se cediria a PUMSA. El soci privat també acceptava finançar les necessitats de tresoreria de Porta Laietana i es comprometia a cedir a l’empresa municipal el 50% del benefici que li correspondria per la venda de solars.

Així, Copcisa es va fer càrrec fins al 2009 de les despeses generades per un préstec de 30 milions d’euros que va permetre comprar a PUMSA els antics terrenys d’Iveco-Pegaso (més de 32.000 m²). Aquell any, ja en plena crisi immobiliària i econòmica a Espanya, PUMSA va acceptar un ajornament de part de les obligacions de Copcisa.

  

Nou marc de relacions

Després d’un període de negociacions, el Consell d’Administració de PUMSA va aprovar el 25 de juliol alliberar a Copcisa de totes les obligacions a les quals li obligava el concurs, excepte de la cessió del 50% del benefici que obtingui. A canvi, el soci privat aportarà 4 milions d’euros que serviran per reduir el deute financer de la societat, de gairebé 33 milions d’euros, i assumir el pagament de l’Impost de Béns Immobles. Igualment, Copcisa mantindrà el 50% de la societat mixta.

Per arribar a aquest acord s’han tingut en compte els canvis en el mercat immobiliari –la crisi immobiliària ha provocat caigudes de més del 50% en el valor del sòl respecte al 2005– i el fet que el soci privat tampoc hauria pogut complir les seves obligacions perquè no s’ha conclòs la tramitació dels instruments de planejament i gestió urbanística dels terrenys. Amb el nou marc de relacions, es garanteix la continuïtat de Porta Laietana i els socis renuncien a possibles reclamacions per incompliments contractuals.

  

Refinançament de Porta Laietana

Paral·lelament, el Consell d’Administració de PUMSA va aprovar una novació del préstec pel finançament del deute de Porta Laietana.

Entre les condicions pactades per al nou préstec amb l’entitat bancària, el BBVA, s’inclou una carència total d’interessos i capital durant 3 anys i una quitança inicial de 2 milions d’euros. L’import del préstec a renovar serà de gairebé 27 milions d’euros.

En els propers 3 anys l’Ajuntament previst completar el procés de transformació del sòl. El passat mes de maig el Ple municipal va aprovar provisionalment el nou planejament d’Iveco-Renfe-Farinera/veïnat de Valldeix per adaptar-lo a les condicions actuals del mercat i fer possible el seu desenvolupament urbanístic.

Gran part dels estacionaments en zona blava de Mataró seran gratuïts a l’agost
Més de la meitat de les places d’estacionament en superfície sotmeses a control horari i tarifari (zona blava) seran gratuïtes del 2 al 31 d’agost, ambdós inclosos.

 
Aquesta mesura respon a la menor afluència de vehicles durant l’agost a l’entorn dels carrers afectats, a causa de la disminució de l’activitat comercial en aquestes zones. Aquesta situació fa que no sigui necessari, en la mateixa mesura, potenciar la rotació dels vehicles.
 
 
Aparcaments lliures de pagament
 
Els aparcaments en zona blava que quedaran lliures de pagament durant l’agost estan situats a:
 
Zona 1:
carrer de Francesc Milans
carrer d’Altafulla
carrer de Fra Luis de León
carrer de Tetuán
carrer de Llauder
carrer de Catalunya.
 
Zona 3: l’avinguda del Maresme, a l’aparcament situat al passatge de Marina de Llevant, conegut com Can Maitanquis.
 
Zona 4:
– la ronda d’Alfons X el Savi
– la plaça d’Espanya
– al carrer del Parc
– al carrer del Carme
– al passatge dels Sisternes
– al carrer de Jaume Isern
– al carrer d’Argentona
– a la Muralla de la Presó
– a la Muralla dels Genovesos
– a la Muralla del Tigre
– a la plaça dels Bous
– a La Riera.
 
 
Aparcaments amb control horari i tarifari
 
A la resta d’aparcaments de zona blava es continuarà pagant durant el mes d'agost, inclosa tota la zona 2, que comprèn els carrers de Cosme Churruca, de Federico Carlo Gravina, el carrer de Lepant, l’avinguda de Jaume Recoder i el carrer dels Germans Thos i Codina.
 
 
Informació al ciutadà
 
Els usuaris podran identificar clarament les zones d’estacionament limitades com a gratuïtes durant l’agost, ja que els parquímetres estaran tancats i hi haurà cartells informatius a totes les màquines expenedores de tiquets d’aparcament.
 
La societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA) gestiona el miler de places de zona blava que hi ha actualment a Mataró.

1.162 ciutadans demanen ajuts al lloguer a través de Prohabitatge

El passat 1 de juliol va finalitzar el període per tramitar les sol·licituds d’ajuts pel pagament del lloguer que poden sol·licitar les persones que tenen ingressos baixos i/o passen més dificultats econòmiques. Aquestes prestacions les atorga l’Agència de l’Habitatge de Catalunya del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya i a Mataró les gestiona Prohabitatge Mataró.

Durant aquesta convocatòria, Prohabitatge Mataró ha recollit 1.162 sol·licituds, de les quals 986 són noves i 176 són renovacions. A l’anterior convocatòria, l’any 2010, Prohabitatge Mataró va tramitar un total de 1.404 sol·licituds, de les quals es van acceptar 1.060, 94 van ser desfavorables i 250 no van ser acceptades per manca de pressupost. La reducció del número de peticions es deu a que, en la present convocatòria, la Generalitat ha establert criteris més restrictius, com ara que el preu màxim del lloguer per al que es demana l’ajut no pot superar el 600 euros al mes i que els estrangers han d’acreditar fins a 5 anys de residència per poder-se acollir.

Es tracta d’ajuts per fer front al pagament del lloguer de les unitats de convivència que tinguin ingressos baixos o moderats, i van des d’un import mínim de 20 a 200 euros al mes. Aquestes prestacions van destinades a les persones físiques residents a Catalunya que siguin titulars d’un contracte de lloguer d’un habitatge destinat a domicili habitual i permanent i que acompleixin els requisits establerts per llei.

Prohabitatge Mataró finalitza el 2012 amb un resultat positiu de 28.150 euros

Prohabitatge Mataró finalitza el 2012 amb un resultat positiu de 28.150 euros

L’entitat municipal Prohabitatge Mataró va presentar ahir a la Junta General d’Accionistes els comptes anuals corresponents a l’exercici 2012. Prohabitatge Mataró ha finalitzat l’any 2012 amb un benefici de 28.150 euros.

 

Aquesta empresa municipal es va constituir amb la voluntat de centralitzar tot el ventall de serveis oferts en l’àmbit de l’habitatge, evitant la dispersió i, per tant, la desorientació dels usuaris.

 

Les seves prioritats són facilitar l’accés a l’habitatge, mitjançant la construcció d’habitatges nous i la col·laboració amb el sector privat, i treballar per a la renovació, actualització i manteniment del parc d’habitatges de la ciutat, contribuint així a la cohesió social.


 

Resultats econòmics

 

PROHABITATGE MATARÓ ha millorat els seus resultats, assolint al 2012 un benefici de 28.150 euros, mentre que al 2011 va presentar unes pèrdues de 149.530 eurosAquesta millora de resultats és conseqüència, principalment, a la reducció de plantilla, la qual ha passat de les 12 persones empleades al 2011 a 7 persones al 2012.

 

Els ingressos d’explotació han estat de 401.401 euros (441.011 euros al 2011). El 55% d’aquests ingressos provenen de la Generalitat de Catalunya, per subvencions i per prestacions de serveis en la tramitació i renovació d’ajuts al lloguer, el 31% d’ingressos prové del lloguer d’habitatges, i el 14% restant prové de PUMSA.

 

Durant el 2012, Prohabitatge Mataró ha gestionat 205 habitatges de lloguer (propietat de PUMSA), més 23 habitatges rebuts en usdefruit de l’Ajuntament de Mataró.

 


Serveis gratuïts relacionats amb l’habitatge

 

El personal d’atenció al públic de Prohabitatge Mataró ha atès 13.956 visites (l’any 2011, 19.286), més 9.383 consultes telefòniques i via mail (l’any passat, 9.538).

 

Procedents tant de la Borsa Jove com de la Xarxa de Mediació per al Lloguer Social s’han tramitat 663 sol·licituds d’ajuts al lloguer de la Generalitat, davant les 918 de 2011, el que suposa una disminució del 28%. Cal considerar que al 2012 no es va obrir convocatòria per a nous ajuts al lloguer, sinó que es va dur a terme una revisió dels ajuts al lloguer amb resolució favorable de l’any 2011, amb uns nous requisits.

 

Pel que fa a la Renda Bàsica d’Emancipació, amb càrrec als pressupostos de l’Estat, i dirigida a joves d’entre 22 i 30 anys, tampoc s’han tramitat nous expedients sinó que s’ha fet el seguiment dels vigents al 2011. S’han tramitat 86 ajuts, enfront els 356 de 2011.

 

A partir del mes d’octubre de 2012 s’inicia la tramitació d’un nou tipus d’ajuts d’especial urgència, destinats a impedir la pèrdua de l’habitatge. El total d’aquest tipus d’ajuts que s’han tramitat és de 14.

Enllaços: www.grup-pumsa.cat/intern/resultats2012.zip

PUMSA tanca l’exercici 2012 amb un resultat negatiu de 4,5 milions d’euros

L’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSAva presentar ahir a la Junta General d’Accionistes els resultats de l’exercici 2012. PUMSA va tancar l’any amb 4,5 milions d’euros negatius.

 
La xifra de negocis al 2012 ha estat de 41,5 milions d’euros. El marge d’explotació, tot i haver estat negatiu en 0,5 milions d’euros, millora respecte el de l’any passat (8 milions d’euros negatius). Les pèrdues s’expliquen fonamentalment per dotacions extraordinàries per al sanejament del balanç (provisions per depreciació d’actius immobiliaris i retrocessió de crèdits fiscals).
 
L’ajustament en la valoració d’actius immobiliaris, ha suposat una pèrdua neta de 2,4 milions d’euros. Pel que fa al deteriorament de crèdits fiscals activats en exercicis anteriors, ha suposat una pèrdua d’1 milió d’euros. En ambdós casos, aquests apunts comptables no suposen sortides de caixa per a PUMSA.
 
Els resultats de 2012 i les dotacions extraordinàries efectuades obeeixen a una política de prudència comptable i de transparència de la societat.
 
Després dels ajustaments efectuats per l’empresa, el Patrimoni net al tancament de l’exercici 2012 és de 18 milions d’euros.
 

Ingressos
 
La xifra de negocis de l’exercici ha estat de 41,5 milions d’euros, amb el següent detall:
 
         Vendes, per import de 35 milions d’euros, materialitzades en la venda de la finca de la Ronda Barceló al Corte Inglés (24 milions d’euros), vendes de locals i 175 places d’aparcament a l’Edifici del Rengle a Mercadona (6,5 milions d’euros), així com un local a la Ronda Barceló i dos habitatges. Addicionalment, com a ingrés comptable, hi ha indemnitzacions a favor de PUMSA com a propietària de la parcel·la de la Ronda Barceló i diferències d’adjudicació.
 
         Prestacions de serveis, per 3 milions d’euros, que corresponen principalment a part de la urbanització de la Ronda Barceló i serveis de coordinació de seguretat i salut. També es recull en aquest epígraf l’ingrés per l’excés d’una provisió dotada en anys anteriors.
 
         Ingressos per lloguers, de 3 milions d’euros, provenen dels 200 habitatges propietat de PUMSA (177 de protecció oficial), del Centre de Serveis Logístics, de l’Edifici El Rengle i de naus i locals.
 
 
Refinançament
 
Al 2012 es va dur a terme una reestructuració del deute financer a curt termini, per import de 33,5 milions d’euros, el qual es va acabar distribuint de la següent manera:
 
         Cancel·lacions en efectiu per import de 4,2 milions d’euros.
         Assumpció de part del deute per l’ajuntament, un total de 16,7 milions d’euros, mitjançant préstecs a llarg termini.
         Signatura de préstecs hipotecaris a llarg termini per part de PUMSA, per import de 12,7 milions d’euros.
 
Al tancament de 2012 l’endeutament bancari, net dels saldos en bancs i d’imposicions a curt termini, és de 49 milions d’euros, en front els 79 milions d’euros de l’any anterior, és a dir, 30 milions d’euros menys (un 38 % inferior en termes relatius).
 
Des de l’aprovació del pla de viabilitat a mitjans de 2012, continua l’atonia en el mercat immobiliari i financer, no havent indicis de recuperació a curt termini, i, en conseqüència, la continuïtat de problemes financers. En aquest context, i després d’una reformulació del pla de viabilitat esmentat, s’ha iniciat recentment amb les entitats financeres un nou procés de refinançament amb la finalitat de revisar l’estructura financera i assolir nous acords que permetin viabilitzar l’empresa. El deute viu objecte de refinançament és d’uns 26 milions d’euros (la meitat de l’endeutament bancari total, aproximadament).
 

Projecte de fusió
 
Amb la finalitat d’unificar estructures, mitjans i esforços en el desenvolupament de l’activitat, aconseguir economies de gestió i incrementar la solvència i capacitat financera de la societat resultant, aquest mes de juny, el consell d’administració ha aprovat el projecte de fusió de les tres empreses del Grup PUMSA, mitjançant l’absorció de GINTRA i PROHABITATGE MATARÓ per part de PUMSA. La fusió se centrarà en obtenir avantatges econòmics i organitzatius derivats de simplificar l’estructura funcional de les societats i les despeses administratives.

Enllaços: www.grup-pumsa.cat/intern/resultats2012.zip

GINTRA acaba el 2012 amb 1,9 milions d’euros de pèrdues

L’entitat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRAva presentar ahir a la Junta General de Socis els seus comptes anuals corresponents a l’any 2012.

 
Les àrees d'actuació d’aquesta empresa municipal són la promoció, la gestió i l’explotació d’aparcaments municipals, la gestió de la Zona Blava i del Servei de Grua, incloent-hi la gestió administrativa dels dipòsits de vehicles.
 
 
Resultats econòmics
 
El resultat de l'exercici 2012 de l'empresa municipal GINTRA ha estat d’una pèrdua de d’1.928.213 euros. Al tancament del 2011 es va dur a terme una taxació independent dels aparcaments de GINTRA. Aquesta taxació va suposar un deteriorament d’actius d’1.494.000 €, el qual no es va registrar als comptes de 2011 donat que els informes de taxació es van rebre amb posterioritat a la seva formulació. Aquest 2012 s’ha dut a terme una nova taxació, sent que el deteriorament necessari ja ha estat sols de 66.000 euros. Aquests 1.560.000 € és el que explica el resultat de l’exercici 2012.
 
Al tancament de l’exercici 2012 el Patrimoni net de GINTRA és de 5.066.610 euros.
 
Pel que fa als ingressos, la xifra de negocis ha estat de 2.456.464 euros (2.194.649 euros al 2011), dels quals, 1.468.775 euros han estat facturats a l’Ajuntament en concepte de refacturació dels costos suportats per GINTRA pel servei de grua i el de la zona blava, així com dels dipòsits per a vehicles, altres 786.957 euros corresponen a ingressos per arrendaments. A l’any 2012 no s’han materialitzat vendes de places d’aparcament.
 

Refinançament
 
Arran del procés de refinançament bancari dut a terme al 2012, l’Ajuntament ha assumit el deute financer a curt termini de GINTRA, per import de 5.900.000€.
 
Al tancament de 2012 l’endeutament bancari net dels saldos en bancs és de 5.693.776 euros, en contrast amb els 10.734.749 euros de l’any anterior (un 47 % inferior).
 
S’ha iniciat recentment amb les entitats financeres un nou procés de refinançament amb la finalitat d’assolir nous acords que permetin viabilitzar l’empresa. El deute viu objecte de refinançament és d’uns 3,4 milions d’euros.
 

Gestió d’aparcaments
 
Actualment GINTRA és titular de 1.460 places d’aparcament, que si s’afegeixen a les 457 places propietat de PUMSA dóna un parc total en propietat del grup de 2.072 places. Si afegim els aparcaments que gestiona GINTRA al TecnoCampus, al poliesportiu del carrer Euskadi i a la Plaça de Cuba, el número de places total gestionades des de l’empresa municipal és de 2.317.
 
 

Servei de Grua i Zona Blava
 
Tant el Servei de Grua com el de gestió de la Zona Blava estan subcontractats a terceres empreses. Donat que els costos que suporta GINTRA se li refacturen íntegrament a l’Ajuntament, l’efecte és neutre als comptes de GINTRA. La recaptació generada pel Servei de Grua es transfereix a l’Ajuntament, mentre que la que s’obté per la Zona Blava l’aporta anualment l’Ajuntament a GINTRA per compensar pèrdues.

Enllaços: www.grup-pumsa.cat/intern/resultats2012.zip

Les societats del Grup PUMSA inicien el procés per a la seva fusió

Ahir, en la reunió dels corresponents Consells d’Administració de les societats PUMSA, GINTRA i PROHABITATGE MATARÓ, es va acordar per part dels consellers i conselleres la formulació del projecte de fusió, iniciant així els tràmits necessaris per dur a terme el procés.

 La fusió es realitzarà mitjançant l’absorció per part de PUMSA de les altres dues societats, les quals traspassaran en bloc la totalitat del patrimoni de GINTRA i PROHABITATGE MATARÓ a Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA).

  

Procediment 

Es realitzaran els tràmits oportuns davant el Registre Mercantil, les corresponents publicacions i es proposarà a la Junta General de cada societat l’aprovació de l’acord de fusió, que es preveu es completi abans de finals d’any.

 Avantatges i millores de la fusió

La fusió de les societats té com a objectiu la integració de les tres societats en una de sola, la dimensió i estructura de les quals, permeti:

  • Assolir un major volum d’actius, i per tant, incrementar la solvència i capacitat financera de la unitat econòmica resultant.
  • Unificar els actius, permetent així una eficiència superior, racionalitzant i simplificant d’aquesta manera l’estructura empresarial i reduint costos administratius i de gestió, en centralitzar en una sola societat les activitats complementàries que desenvolupen.
  • Assolir una estructura més òptima i eficient, dotada de major control econòmic, organitzatiu i de gestió, i que s’aconseguirà no només amb la unificació d’actius sinó també amb la dels serveis als ciutadans.
  • Amb la finalitat de poder atendre més eficaçment les demandes d’un mercat molt complex i competitiu, sota una sola marca, la fusió permetrà el desenvolupament conjunt d’activitats similars, i idèntiques en alguns casos.

 

Tot i l’existència de tres societats en el temps, s’ha mantingut el funcionament operatiu d’aquestes a través d’una gestió conjunta i transversal en diferents departaments, com són els d’administració, comptabilitat, finances, comunicació, jurídic i gerència. Amb la fusió, l’estructura actual de la societat no es modificarà, atenent que ja funciona com a una única empresa amb diferents departaments en funció dels diferents serveis que es presten i amb un únic departament de serveis interns. En aquest sentit, el procés de fusió no comportarà cap conseqüència per al personal de les societats absorbides ni de l’absorbent.

GINTRA promociona places d’aparcament amb descomptes de més del 50%

La societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA), ha engegat una campanya per tal de comercialitzar i promocionar gran part dels aparcaments de la ciutat fent descomptes en les places, tant de venda com de lloguer.

Sota el lema "Aparca i guanya", GINTRA posa a la disposició dels ciutadans les places de cotxe, moto i trasters, dels aparcaments que gestiona a un preu que suposa un estalvi de fins el 50%, segons la modalitat de pagament (mensual, trimestral, anual o bianual).

Aquesta campanya, a banda de facilitar als usuaris l'obtenció d'un aparcament a bon preu en el règim escollit, suposa un incentiu per convertir Mataró en una ciutat més saludable i sostenible alhora que ofereix als usuaris un estalvi de temps i una major tranquil·litat.

La promoció s’aplica als següents aparcaments de la ciutat:

  • Avinguda del Perú (Rocafonda)
  • Cal Collut
  • C. D’Antoni de Solís
  • Cafè de Mar
  • C. De Cirstòfor Colom
  • Plaça de la Gatassa
  • El Tabalet (c. D’Alarona)
  • Menuts
  • C. De Vallveric
  • C. De Terrasa
  • Ronda de Rafael Estrany
  • C. De Carlemany
  • Parc del Palau
  • La Llàntia (c. De la Boixa)
  • Can Gassol (c. De Floridablanca)
  • C. D’Euskadi
  • C. De Juan Meléndez Valdés
  • C. De Vasco Núñez de Balboa
  • C. El Rierot
  • Edifici El Rengle
  • Camí Ral/Carrer Hospital
  • Parc Central
  • Plaça Granollers

Alguns d’aquests aparcaments ofereixen places de lloguer i altres venda o lloguer.

 

Informació dels aparcaments en oferta

Tots els interessats en l'adquisició d’una plaça d'aparcament de lloguer o venda,  poden sol·licitar informació a les oficines de GINTRA (rda. De Rafael Estrany, 36, pl -1), al telèfon 93 757 89 54 o bé a través del web www.grup-pumsa.cat. 

Les sol·licituds d’ajuts al lloguer es poden presentar fins a l’1 de juliol

La societat Prohabitatge Mataró comença a tramitar les sol·licituds d’ajuts pel pagament del lloguer. La convocatòria finalitza l’1 de juliol.

Es tracta d’ajuts per fer front al pagament del lloguer de les unitats de convivència que tinguin ingressos baixos o moderats. Aquestes prestacions les atorga l’ Agència de l’Habitatge de Catalunya del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya i, a Mataró les gestiona Prohabitatge Mataró

 

Destinataris amb preferència per optar a la prestació

  • Persones que han patit un procés de desnonament o d’execució hipotecària en els darrers dotze mesos a comptar des de la data de presentació de la sol·licitud.
  • Persones adjudicatàries d’habitatges de lloguer protegit de titularitat d’entitats públiques que tinguin qualificació vigent o d’habitatges de lloguer gestionats per aquestes.
  • Persones amb discapacitat o amb membres de la unitat de convivència amb
  • discapacitat, i que acreditin un grau de minusvalidesa igual o superior al 65%, declarada així per l’ICASS.

  • Persones més grans de 65 anys.
  • Joves entre 22 i 35 anys amb ascendents o descendents al seu càrrec.
  • Dones víctimes de violència de gènere.
  • Famílies monoparentals amb menors a càrrec, que inclou les persones separades o divorciades, al corrent de les pensions alimentàries.
  • Famílies nombroses.
  • Persones joves extutelades.

Un cop ateses aquestes necessitats, la resta de sol·licituds es prioritzaran atenent el nivell d’ingressos.

 

Requisits per rebre la prestació

Les condicions bàsiques que s’han de complir són les següents:

  • Acreditar la residència legal a Catalunya durant un mínim de 5 anys, dos dels quals han d’esser immediatament anteriors a la data de presentació de la sol·licitud.
  • Ser titular del contracte de lloguer de l’habitatge on resideixin amb caràcter habitual i permanent, amb un preu no superior a 600 euros.
  • Acreditar uns ingressos de la unitat de convivència no superiors a 1,5 vegades l’IRSC (Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya).
  • Tenir domiciliat el pagament del lloguer de l’habitatge pel qual se sol·licita la prestació en alguna entitat de crèdit.
  • Tenir domiciliat el cobrament de la prestació en alguna entitat de crèdit col·laboradora.

 

La quantia mensual de la prestació es determina per la diferència entre l’import del lloguer que paga l’arrendatari i l’anomenat lloguer just, amb un import mínim de 20 euros i un màxim de 200 euros.

 

 Presentació i tramitació de sol·licituds

El termini per presentar les sol·licituds finalitza el proper1 de juliol.  La informació sobre les prestacions es pot obtenir a les oficines de Prohabitatge Mataró, a les Oficines d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Mataró, als Centres Cívics, al web www.mataro.cat o trucant al 010.

A través dels webs www.grup-pumsa.cat i www.gencat.cat es poden descarregar tots els impresos necessaris per fer la sol·licitud, o recollir-los a les oficines de Prohabitatge Mataró (c/ Pablo Iglesias, 63, 1ª planta, despatx 10), on s'ha de fer l'entrega de la documentació per tramitar la subvenció.

L’Agència Tributària formalitza la seva implantació a El Rengle

L’Agència Estatal de l’Administració Tributària i l'empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA) han signat el contracte de lloguer de diversos espais de l'edifici El Rengle.

L’Agència Estatal de l’Administració Tributària destinarà el local de l’edifici del Rengle a la ubicació de l’Administració de Mataró, amb seu fins ara al Camí Ral.

Les noves dependències ocuparan un total de 1.541,07 m2 de superfície, i l’accés a les oficines es farà per un local de la planta baixa, que dóna a la carretera de Barcelona, 41.

Amb aquesta nova implantació, l'edifici El Rengle assoleix un total del 74% d'ocupació.

L’ocupació total de l’edifici per plantes és la següent:

  • planta baixa comercial: 52,93%
  • planta primera d’oficines de gran superfície: 85,58%
  • planta segona d’oficines: 75,60%
  • planta tercera d’oficines: 70,96%
  • primera planta subterrània: 93,53% d’ocupació en trasters i locals, i un 58,56% en aparcaments.
  • segona planta subterrània d’aparcaments: 100% ocupada

 

Obres de condicionament

PUMSA durà a terme les obres de condicionament i adequació de l'interior dels locals per tal d'adaptar-los a les necessitats de l'Agència Tributària.

Les obres començaran aquest mes i tindran una durada aproximada de dos mesos i mig, moment en què es preveu l’inici del trasllat de l’administració a les noves oficines.

 

Característiques de l'edifici

L'Edifici El Rengle té una construcció singular i compta amb una superfície de 30.000 m2 distribuïts en quatre plantes sobre rasant i dues més en soterrani.

L’edifici disposa de 8.424 m2 útils de superfície comercial i serveis en planta primera, segona i tercera, i 6.160 m2 útils en planta baixa.

El passat agost s'hi va instal·lar Mercadona, consolidant l’oferta comercial.

Aquesta varietat d’usos –empresarial, comercial i administratiu- suposa un benefici en el desenvolupament del teixit econòmic i comercial de Mataró, a més d’un enriquiment per a l’entorn.