Els habitatges amb protecció oficial de PUMSA s’adjudicaran per sorteig

El Ple aprova un reglament per adjudicar l’habitatge públic a Mataró segons els mateixos procediments de la Generalitat

El Ple de l’Ajuntament va aprovar ahir inicialment el Reglament del Registre de sol·licitants d’habitatge amb protecció oficial de Mataró, que aplicarà els mateixos procediments de la Generalitat per dur a terme les adjudicacions de pisos públics. Així, els habitatges amb protecció oficial de PUMSA inclosos a la Borsa de Lloguer s’adjudicaran per sorteig, excepte si es destinen a lloguer social i emergències, ja que llavors s’assignen segons els criteris del Servei de Benestar Social.

La Comissió d’Habitatge va elaborar el passat gener un protocol intern per millorar la gestió en les adjudicacions del parc d’habitatges públics, i al febrer es va aprovar per decret l’avantprojecte del reglament.
El reglament regula el procediment d’adjudicació, tant si es tracta de lloguer com de venda, basant-se en el Registre de sol·licitants d’habitatge amb protecció oficial de la Generalitat. Així, es crea el registre de sol·licitants propi de Mataró, que depèn del de la Generalitat per evitar duplicitats, i desapareix la Llista Única que utilitzava fins ara PUMSA per dur a terme les adjudicacions.
El nou reglament millorarà la transparència i donarà major seguretat jurídica als processos d’adjudicació.
Adjudicacions segons la tipologia d’habitatge
Els habitatges amb protecció oficial i propietat de PUMSA inclosos a la Borsa de Lloguer s’adjudicaven mitjançant la Llista Única, que amb un programa informàtic propi tenia en compte les característiques del sol·licitant, l’antiguitat al llistat i la tipologia d’habitatge. Amb el nou reglament, aquests habitatges s’adjudicaran per sorteig entre els inscrits al Registre de sol·licitants d’habitatge amb protecció oficial de Mataró (on estaran classificats segons la tipologia de sol·licitant i habitatge). Del sorteig s’extraurà una llista de reserva amb un any de vigència.
No hi ha canvis respecte al procediment per adjudicar els habitatges destinats a lloguer social i emergències, que s’assignen segons els criteris del Servei de Benestar Social, ara detallats al nou reglament. Els habitatges d’entitats financeres provinents de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya també se seguiran adjudicant com fins ara: amb els criteris de les entitats financeres i informe del Servei de Benestar Social.
Per últim, els habitatges privats cedits a la Borsa de Lloguer, que s’adjudicaven mitjançant Llista Única, passaran a assignar-se entre els inscrits en un llistat propi, tot i que els demandants hauran d’estar inscrits al Registre de sol·licitants d’habitatge amb protecció oficial de Mataró. S’aplicaran estrictament els criteris de la Generalitat garantint la transparència durant el procés: l’habitatge s’adjudica al sol·licitant que millor s’adapti a les característiques del mateix. En cas de coincidència, es tindrà en compte l’antiguitat de les sol·licituds.
Un cop aprovat inicialment pel Ple, el Reglament del Registre de sol·licitants d’habitatge amb protecció oficial de Mataró se sotmetrà durant 30 dies a informació pública. Passat aquest període, si no es presenten reclamacions ni suggeriments es considerarà aprovat definitivament.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANUNCI  PEL QUAL ES FA PÚBLICA LA LICITACIÓ D’UN CONTRACTE

 1. ENTITAT ADJUDICADORA

  •  Organisme

Promocions Urbanístiques de Mataró, S.A. (PUMSA)

  •  Número d’expedient

SUB01-03/2015

2.  OBJECTE DEL CONTRACTE

  •  Tipus

Subministrament

  •  Descripció de l’objecte

Subministrament, instal·lació i manteniment del sistema de control per als aparcaments de Parc Central i Plaça Granollers

  •  Lloc de lliurament/execució

Mataró (Barcelona)

  •  Termini d’execució

4 anys i 4 mesos

 3. TRAMITACIÓ, PROCEDIMENT I FORMA D’ADJUDICACIÓ

  •  Tramitació

Ordinària

  •  Procediment

Obert

  •  Regulació

Contractació no harmonitzada

 4. VALOR ESTIMAT DEL CONTRACTE

151.800 €, IVA exclòs

 5.PRESSUPOST DE LICITACIÓ 

120.000 €, IVA exclòs

 6. OBTENCIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ I INFORMACIÓ

 

Per internet al web www.pumsa.cat a l’apartat Perfil del Contractant. Per examinar-la, a Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), 2a planta, despatx 10.

 7. PRESENTACIÓ D’OFERTES

  •  Data límit de presentació

20/04/2015, fins a les 13 h.

  •  Documentació que cal presentar

La indicada al Plec de clàusules particulars

  •  Lloc de presentació

Promocions Urbanístiques de Mataró, S.A., C. de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10

  •  Admissió de variants

D’acord amb el Plec de clàusules particulars

 8. OBERTURA DE LES OFERTES

 30/04/2015, 13 h. Sala de juntes de PUMSA

 

Mataró, 9 d’abril de 2014

 

Àrea Jurídica de PUMSA

Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA). C. de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10. 08302 Mataró. Horari: de dl. a dj. de 9 a 14h i de 16 a 18h. Dv. de 9 a 14h.

Sala de juntes de  PUMSA: 2a planta, despatx 13 / Per a més informació: 93 741 56 10

 

S’obre la campanya d’ajuts al lloguer

imatge_ajuts_lloguer
L’Oficina Local d’Habitatge comença a tramitar els ajuts per al pagament del lloguer destinats a famílies que tinguin ingressos baixos o moderats i es trobin en situacions de dificultats econòmiques amb l’objectiu d’evitar l’exclusió social.
Aquestes prestacions les atorga l’Agencia de l’Habitatge de la Generalitat de Catalunya i a Mataró les gestiona l’empresa municipal PUMSA.
La primera tipologia d’ajuts al lloguer que s’obre és la de renovacions, dirigida a persones que ja han rebut la prestació durant l’any 2014 i segueixen complint els requisits per tramitar-la de nou.
L’import de l’ajut és d’un mínim de 240 € a un màxim de 2.400 € a l’any.
[divider]
El termini per presentar les sol·licituds finalitza el 20 de març i els requisits són els següents:
  • Acreditar la residència legal a Catalunya durant 5 anys, dos dels quals han d’ésser immediatament anteriors a la data de la sol·licitud.
  •  Ser titulars del contracte de lloguer. En cas dels contractes amb efectes a partir de l’1 de juny de 2013, cal acreditar la seva inscripció i la fiança al Registre de fiances dels contractes de lloguer de finques urbanes i el seu Reglament.
  • No disposar d’un habitatge de propietat, llevat que no disposin de l’ús i gaudi.
  • No pagar un lloguer mensual superior a 600 €.
  • Estar al corrent de pagament a data de la sol·licitud.
  • Pagar el lloguer per mitjà de transferència bancària, rebut domiciliat, fer ingrés en compte o rebut emès per l’administrador de la finca (s’admet qualsevol entitat bancària).
  • Per a majors de 65 anys (prestacions permanents): no acreditar ingressos superiors a 2,35 vegades l’IRSC (Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya).
  • Per a perceptors del 2014: no acreditar ingressos superiors a 1,5 vegades l’IRSC.
[divider]
Informació i tramitació dels ajuts
La informació sobre les prestacions i els impresos necessaris es poden obtenir a l’Oficina Local d’Habitatge de Pumsa, a les Oficines d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Mataró, o bé trucant al 010.
A través del web www.pumsa.cat i www.mataro.cat també es poden descarregar tots els impresos.
Finalment, per a la tramitació i entrega de la documentació cal dirigir-se a l’Oficina Local d’Habitatge de Mataró (c. de Pablo Iglesias,63. 1a planta despatx 10) en horari de 9 a 14h. de dilluns a divendres.
 [separator]

El Consell d’Administració de PUMSA cessa el gerent de l’empresa municipal d’Urbanisme

La direcció de l’empresa es vol integrar dins l’estructura del mateix Ajuntament

El Consell d’Administració de PUMSA va aprovar ahir el cessament de César Fernández com a gerent de l’empresa municipal d’Urbanisme, càrrec que ocupava des de 1990.

La presidenta de PUMSA, Montserrat Rodríguez, va agrair a César Fernández la tasca realitzada durant gairebé 24 anys al capdavant de l’empresa i va atribuir el cessament a raons organitzatives i en cap cas a cap mena d’irregularitat.

El govern municipal emmarca el cessament del gerent en l’eix 4 “Mataró Eficient” del Pla de Mandat 2011-15, dins el qual s’hi estableix una línia d’austeritat en la despesa així com també una nova organització de l’Ajuntament, que va començar amb la integració dels organismes autònoms i segueix ara amb la fusió PUMSA i les seves dues filials. El projecte de fusió per absorció de les societats (PUMSA, Gintra i Prohabitatge) es va aprovar el passat 5 de desembre i comporta també l’establiment d’una nova línia directiva de l’empresa perquè estigui més integrada en l’Ajuntament.

En aquest sentit, el Consell d’Administració de PUMSA va aprovar ahir nomenar una direcció col·legiada formada per l’interventor de l’Ajuntament, Josep Canal, i el coordinador de l’Àrea de Serveis Territorials i Via Pública, Lluís Berenguer. Aquest últim ha estat també nomenat com a representant a la Junta general de la societat Porta Laietana SA i vocal al seu Consell d’Administració en substitució de César Fernàndez.

Hisenda trasllada les oficines a l’Edifici El Rengle

L’oficina  de Mataró de l’Agència Estatal d’Administració Tributària, fins ara ubicada al Camí Ral, es trasllada a la planta baixa de l’Edifici El Rengle, a la carretera de Barcelona, 41.

Durant els dies 30 i 31 les antigues oficines romandran tancades amb motiu del trasllat, i a partir del proper dilluns 4 de novembre l’atenció al públic es farà a l’Edifici El Rengle.

Les noves dependències ocupen un total de 1.541,07 m2 i han estat condicionades per l’empresa municipal Promocions Urbanístiques de Mataró SA (PUMSA) després de formalitzar un contracte de lloguer amb l’Agència Tributària pels nous espais. S’han dut a terme totes les obres de condicionament i adequació de l’interior dels locals per tal d’adaptar-los a les necessitats de l’Agència Tributària.

 

Ocupació de l’edifici

Amb aquesta nova implantació, l’Edifici El Rengle assoleix un total del 76,7% d’ocupació.

L’ocupació total de l’edifici per plantes és la següent:

  • planta baixa comercial: 53%
  • planta primera d’oficines de gran superfície: 85,58%
  • planta segona d’oficines: 75,60%
  • planta tercera d’oficines: 82,84%
  • primera planta subterrània: 100% d’ocupació en trasters i locals, i un 66% en aparcaments.
  • segona planta subterrània d’aparcaments: 100% ocupada

 

Característiques de l’edifici

L’Edifici El Rengle té una construcció singular i compta amb una superfície de 30.000 m2 distribuïts en quatre plantes sobre rasant i dues més en soterrani.

L’edifici disposa de 8.424 m2 útils de superfície comercial i serveis en planta primera, segona i tercera, i 6.160 m2 útils en planta baixa.La tipologia d’empreses instal·lades a l’edifici fa que es fusionin petites, mitjanes i grans empreses, ocupant locals des de 254 a 1939 m2 construïts, complint així la missió de l’edifici.

L’agost de 2012 s’hi va instal·lar Mercadona, consolidant l’oferta comercial. Aquesta varietat d’usos –empresarial, comercial i administratiu- suposa un benefici en el desenvolupament del teixit econòmic i comercial de Mataró, a més d’un enriquiment per a l’entorn.

Anunci pel qual es fa pública la licitació d’una contracte

1. ENTITAT ADJUDICADORA

 a) Organisme

Promocions Urbanístiques de Mataró, S.A. (PUMSA)

b) Número d’expedient

URB01-09/2013

 

2. OBJECTE DEL CONTRACTE

 a) Tipus

Obra

 b) Descripció de l’objecte

Obres d’urbanització de la UA-84 Eix Herrera-Escorxador. Polígon 1. Fase 1: obertura del c/ Viladomat

 c) Lloc de lliurament/execució

Mataró (Barcelona)

 d) Termini d’execució

6 mesos

 

3. TRAMITACIÓ, PROCEDIMENT I FORMA D’ADJUDICACIÓ

 a) Tramitació

Ordinària

b) Procediment

Obert

c) Regulació

Contractació no harmonitzada

 

4. PRESSUPOST DE LICITACIÓ

 188.048,92 €, IVA exclòs

 

5. OBTENCIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ I INFORMACIÓ

 

Per internet al web www.grup-pumsa.cat a l’apartat Perfil del Contractant. Per examinar-la, a Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA), 2a planta, despatx 10.

 

6. PRESENTACIÓ D’OFERTES

 

a) Data límit de presentació

22/10/2013, fins a les 13 h.

 b) Documentació que cal presentar

La indicada al Plec de clàusules particulars

 c) Lloc de presentació

Promocions Urbanístiques de Mataró, S.A., C. de Pablo Iglesias, 63, 2a planta, despatx 10

 d) Admissió de variants

D’acord amb el Plec de clàusules particulars

 

7. OBERTURA DE LES OFERTES

05/11/2013, 13 h. Sala de reunions del Grup PUMSA.

 

 Mataró, 30 de setembre de 2012

 Àrea Jurídica de PUMSA

L’Ajuntament aprova inicialment el projecte d’urbanització dels terrenys de l’àmbit Iveco-Renfe més propers al Tecnocampus

El passat  16 de setembre la Junta de Govern Local va aprovar inicialment el projecte d’urbanització del sector PMU-09d “avinguda d’Ernest LluchVeïnat de Valldeix”, els terrenys de l’àmbit Iveco-Renfe que estan a tocar del Tecnocampus.

En concret, el projecte comprèn l’illa definida per l’avinguda d’Ernest Lluch, l’avinguda del Maresme, les vies de Renfe, el carrer de Narcís Monturiol i un vial de nova planta prolongació del carrer de Narcís Monturiol i paral·lel a l’avinguda d’Ernest Lluch. Suposa un total de 20.620 m2. També inclou una porció de sòl de zona verda, de 9.003 m2, situada al veïnat de Valldeix.

Aquest projecte està vinculat a la modificació puntual del Pla General als àmbits Iveco-Renfe-Farinera-Veïnat de Valldeix, aprovada provisionalment en el Ple municipal de 2 de maig de 2013. Aquesta modificació suposa que el Pla de millora urbana, previst inicialment en un sol polígon, es dividirà en tres sectors de gestió i desenvolupament urbanístic independents: PMU-09d Avda. Ernest Lluch-Valldeix, PMU-10 Isaac Peral-Renfe i PMU-11 Iveco-Farinera.

  

Descripció de les obres d’urbanització

Abans d’iniciar les obres d’urbanització és necessari enderrocar edificacions existents, ja que són incompatibles amb el nou planejament. També s’enderrocarà un tram del paviment del carrer de Juan de la Cierva i s’adequarà el carrer de Narcís Monturiol, que queden substituïts per la nova vialitat.

El projecte d’urbanització aprovat és el projecte tècnic necessari per executar les obres que determina el planejament i que són a grans trets obrir el nou carrer i urbanitzar tant els vials com els espais lliures destinats a zona verda. Els treballs permetran delimitar la urbanització amb els serveis corresponents de les parcel·les residencials i d’equipament resultants de la ordenació.

Les obres d’urbanització consisteixen en la pavimentació de les calçades i les voreres afectades de tot l’àmbit.

Pel que fa al clavegueram, es preveu la col·locació d’una nova xarxa de col·lectors que millorarà i connectarà amb l’existent. També es modificarà la xarxa d’aigua, es soterraran les línies elèctriques, es substituirà la xarxa de telecomunicacions i s’ampliarà la de gas per cobrir tota la nova urbanització.

Es preveu també la instal·lació de l’enllumenat públic adaptat a cadascun dels diferents espais. També s’hi ubicaran contenidors soterrats per a la recollida dels residus urbans.

Quant a la jardineria, es plantaran diferents espècies vegetals, i s’instal·larà un sistema de reg automatitzat. A la façana litoral es donarà continuïtat al Parc de Mar.

 

 El sector en xifres

El projecte d’urbanització a desenvolupar afecta a una superfície total de 29.623 m2 (aproximadament 3 illes de l’Eixample de Barcelona) de sòl dels quals 22.251 m2 són de sòl públic i, d’aquests, 4.899 m2 es destinaran a sistema viari, 13.616 m2 a espais lliures i zones verdes i 3.739 m2 a equipament.

Dels 29.623 m2, 7.372 m2 són de sòl privat, un 13% destinat a sostre terciari i un 87% a usos residencials, hotelers i/o terciaris.

 

Pressupost i termini

El pressupost estimat per a l’execució de les obres és de 2,9 milions d’euros, sense IVA, amb un termini d’execució de 10 mesos aproximadament.

El pressupost estimat per a l’execució de les obres és de 2,9 milions d’euros, sense IVA, amb un termini d’execució de 10 mesos aproximadament. Els costos d'urbanització els assumiran els propietaris del sector.

 

Tramitació

El projecte és sotmès a informació pública per un període de 30 dies. Abans de l’aprovació definitiva, el projecte ha d’obtenir el vist-i-plau de les administracions competents.

Acord entre PUMSA i Copcisa per fer viable la societat d’economia mixta Porta Laietana
La crisi immobiliària i el retard en la gestió urbanística del sector Iveco-Renfe fan modificar les obligacions fixades inicialment entre els socis

El Ple de l’Ajuntament va aprovar ahir, 5 de setembre, la modificació de les condicions del contracte entre l’empresa municipal d’urbanisme, PUMSA, i el Grup Copcisa per donar viabilitat a la societat d’economia mixta Porta Laietana SA. L’objectiu també és resoldre el desequilibri que s’ha produït entre els compromisos de cadascun dels socis contrets inicialment.

PUMSA va convocar al 2005 un concurs públic per triar un soci privat amb qui gestionar les finques del sector Iveco-Renfe-Farinera/veïnat de Valldeix per al seu desenvolupament urbanístic, encara pendent. El Grup Copcisa va guanyar el concurs, al qual es van presentar 4 empreses més. Aquell mateix any es va crear la societat Porta Laietana, integrada al 50% per PUMSA i Iluro Residencial SL (propietat del Grup Copcisa).

En el contracte signat en el seu dia per les parts, Copcisa es comprometia a comprar les finques d’aprofitament privat que s’adjudiquessin a Porta Laietana en la reparcel·lació del sector, excepte el 50% del sostre destinat a habitatges de protecció oficial i concertat, que se cediria a PUMSA. El soci privat també acceptava finançar les necessitats de tresoreria de Porta Laietana i es comprometia a cedir a l’empresa municipal el 50% del benefici que li correspondria per la venda de solars.

Així, Copcisa es va fer càrrec fins al 2009 de les despeses generades per un préstec de 30 milions d’euros que va permetre comprar a PUMSA els antics terrenys d’Iveco-Pegaso (més de 32.000 m²). Aquell any, ja en plena crisi immobiliària i econòmica a Espanya, PUMSA va acceptar un ajornament de part de les obligacions de Copcisa.

  

Nou marc de relacions

Després d’un període de negociacions, el Consell d’Administració de PUMSA va aprovar el 25 de juliol alliberar a Copcisa de totes les obligacions a les quals li obligava el concurs, excepte de la cessió del 50% del benefici que obtingui. A canvi, el soci privat aportarà 4 milions d’euros que serviran per reduir el deute financer de la societat, de gairebé 33 milions d’euros, i assumir el pagament de l’Impost de Béns Immobles. Igualment, Copcisa mantindrà el 50% de la societat mixta.

Per arribar a aquest acord s’han tingut en compte els canvis en el mercat immobiliari –la crisi immobiliària ha provocat caigudes de més del 50% en el valor del sòl respecte al 2005– i el fet que el soci privat tampoc hauria pogut complir les seves obligacions perquè no s’ha conclòs la tramitació dels instruments de planejament i gestió urbanística dels terrenys. Amb el nou marc de relacions, es garanteix la continuïtat de Porta Laietana i els socis renuncien a possibles reclamacions per incompliments contractuals.

  

Refinançament de Porta Laietana

Paral·lelament, el Consell d’Administració de PUMSA va aprovar una novació del préstec pel finançament del deute de Porta Laietana.

Entre les condicions pactades per al nou préstec amb l’entitat bancària, el BBVA, s’inclou una carència total d’interessos i capital durant 3 anys i una quitança inicial de 2 milions d’euros. L’import del préstec a renovar serà de gairebé 27 milions d’euros.

En els propers 3 anys l’Ajuntament previst completar el procés de transformació del sòl. El passat mes de maig el Ple municipal va aprovar provisionalment el nou planejament d’Iveco-Renfe-Farinera/veïnat de Valldeix per adaptar-lo a les condicions actuals del mercat i fer possible el seu desenvolupament urbanístic.

Gran part dels estacionaments en zona blava de Mataró seran gratuïts a l’agost
Més de la meitat de les places d’estacionament en superfície sotmeses a control horari i tarifari (zona blava) seran gratuïtes del 2 al 31 d’agost, ambdós inclosos.

 
Aquesta mesura respon a la menor afluència de vehicles durant l’agost a l’entorn dels carrers afectats, a causa de la disminució de l’activitat comercial en aquestes zones. Aquesta situació fa que no sigui necessari, en la mateixa mesura, potenciar la rotació dels vehicles.
 
 
Aparcaments lliures de pagament
 
Els aparcaments en zona blava que quedaran lliures de pagament durant l’agost estan situats a:
 
Zona 1:
carrer de Francesc Milans
carrer d’Altafulla
carrer de Fra Luis de León
carrer de Tetuán
carrer de Llauder
carrer de Catalunya.
 
Zona 3: l’avinguda del Maresme, a l’aparcament situat al passatge de Marina de Llevant, conegut com Can Maitanquis.
 
Zona 4:
– la ronda d’Alfons X el Savi
– la plaça d’Espanya
– al carrer del Parc
– al carrer del Carme
– al passatge dels Sisternes
– al carrer de Jaume Isern
– al carrer d’Argentona
– a la Muralla de la Presó
– a la Muralla dels Genovesos
– a la Muralla del Tigre
– a la plaça dels Bous
– a La Riera.
 
 
Aparcaments amb control horari i tarifari
 
A la resta d’aparcaments de zona blava es continuarà pagant durant el mes d'agost, inclosa tota la zona 2, que comprèn els carrers de Cosme Churruca, de Federico Carlo Gravina, el carrer de Lepant, l’avinguda de Jaume Recoder i el carrer dels Germans Thos i Codina.
 
 
Informació al ciutadà
 
Els usuaris podran identificar clarament les zones d’estacionament limitades com a gratuïtes durant l’agost, ja que els parquímetres estaran tancats i hi haurà cartells informatius a totes les màquines expenedores de tiquets d’aparcament.
 
La societat municipal Gestió Integral de Trànsit Mataró, SL (GINTRA) gestiona el miler de places de zona blava que hi ha actualment a Mataró.

1.162 ciutadans demanen ajuts al lloguer a través de Prohabitatge

El passat 1 de juliol va finalitzar el període per tramitar les sol·licituds d’ajuts pel pagament del lloguer que poden sol·licitar les persones que tenen ingressos baixos i/o passen més dificultats econòmiques. Aquestes prestacions les atorga l’Agència de l’Habitatge de Catalunya del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya i a Mataró les gestiona Prohabitatge Mataró.

Durant aquesta convocatòria, Prohabitatge Mataró ha recollit 1.162 sol·licituds, de les quals 986 són noves i 176 són renovacions. A l’anterior convocatòria, l’any 2010, Prohabitatge Mataró va tramitar un total de 1.404 sol·licituds, de les quals es van acceptar 1.060, 94 van ser desfavorables i 250 no van ser acceptades per manca de pressupost. La reducció del número de peticions es deu a que, en la present convocatòria, la Generalitat ha establert criteris més restrictius, com ara que el preu màxim del lloguer per al que es demana l’ajut no pot superar el 600 euros al mes i que els estrangers han d’acreditar fins a 5 anys de residència per poder-se acollir.

Es tracta d’ajuts per fer front al pagament del lloguer de les unitats de convivència que tinguin ingressos baixos o moderats, i van des d’un import mínim de 20 a 200 euros al mes. Aquestes prestacions van destinades a les persones físiques residents a Catalunya que siguin titulars d’un contracte de lloguer d’un habitatge destinat a domicili habitual i permanent i que acompleixin els requisits establerts per llei.